Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meneeköhän tämä nyt ihan oikein

Vierailija
13.04.2012 |

vuosi sitten kävimme ex mieheni kanssa sopimassa lasten elatusmaksuista ja huoltajuudesta. lapset jäivät siis miehelleni. sosiaalivirkailija ei kuitenkaan kummankaan tuloja ja menoja katsonut vaan otettiin pelkästään huomioon että minä jään työttömäksi ja siitä työttömyysrahasta maksan 122€ elatusmaksuja joka kk. noh sittenpä rupesi exäni kertoilemaan kun on viemässä tyttöystäväänsä hotellimatkalle tallinnaan ja sitten viettäävät syksyllä viikon lapissa. sitten tulee autoon monsterirenkaat mitkä maksaa mansikoita ja 3 autoa heillä millä ajella. ja laittaavat pihamaata ja milloin mitäkin turhaa pitää ostaa ja elellä leveästi muutenkin. sitten kuitenkin lapset kulkeevat rikkinäisissä ja pienissä vaatteissa. monesti mainihin että lapset tarviivat sitä ja tätä mutta ei koskaan niitä ole näkyny. äitini ja minä ollaan lapsille hommattu kenkää, talvipukua ja vaatetta kasapäin mitkä vielä tuppaa häviämään sinne heidän isänsä luokse. tyttäreni ei saanut edes luistimia talveksi kouluun joten koulu joutu lainaamaan hänelle luistimet. tytön silmälasit kävin minä korjauttamassa ku isänsä oli vaan teipannut ne että pysyyvät jotenkin ees kasassa mutta ei viittinyt vaan korjauttaa niitä. joten minun oli pakko. nytkin tyttöni sanoi et pienet on äiti kumpparit mutta isä ei osta joten voisinko minä ostaa. hermoja raastaa tämmöinen ja tuntuu ettei ihan oikein tämä mene.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas sai kuulla exän kehuskelevan kun tyttöystävän kanssa kävivät rilluttelemassa ja taxilla ajellaan montakymmentä kilometriä ja kysyin et mihin ne taas lapset pisti hoitoon niin mummolassa taasen.miksi eivät voi silloin käydä ryyppyreissuillaan kun lapset ovat minulla. tuntuu että joka ikiseksi viikonloppu juhlimiseksi menee tämä homma joka ei olis lasten isältä uutta. onneks on tajunnu että työt on hoidettava viikolla ettei silloin enää lähdetä viihteelle.ap

Vierailija
2/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monelta muultakin olen kuullut että työttömyysrahasta ei tarvii maksaa elatuksia mutta miksi minun sitten täytyy?? ja netistä mitä olen myös lukenut niin olen varmaan maan ainut joka maksaa kiltisti elarit. joten varmaan pitää laskettaa uudelleen nämä maksut. muutenkin kun joutuu ostelemaan lapsille kaikkea kun lähivanhempi ei niitä osta vaikka hänen kuuluisi ne hoitaa (senkin asian tarkistin ). ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

otat yhtetyttä teidän lastenvalvojaan, Rupeat hakemaan lähihuoltajuutta eli että saat lapset itsellesi. Ei se koulun vaihto ole maailman loppu vaan lapset saavat uusia ystäviä luonasi. Näin ollen ex-miehesi joutuu sinulle maksaamaan niitä elareita.. Jos lapset on tarpeeksi isoja että heitä kuullaan lastenvalvojan luona ja sanovat että haluavat asua luonasi niin sitten he sinne muuttavat. Kaikista parasta olisi jos nyt oikeesti aktiivisesti haksit itsellesi töitä.. muuta vaikka pääkaupunkiseudulle josta hommia löytyy jos ei nirsoile..

Vierailija
4/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku muu oikea ihminen ei tiedä niin KELA:sta haettava elatusmaksun vapautusta työttömyyden ajalta. Eli vain yksi lappu täytettävä ja elareita ei tarvii maksaa.

Ja jos tämä olisi oikeasti totta, niin tosiaanko joku sitä mieltä et etän hankittava vaatteet ym.? Se ei ole niin, etä maksaa elaria ja lähi saa myös lapsilisän ja näistä tuloista kuuluu lähin maksaa lapsen kulut.

Vierailija
5/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos joku muu oikea ihminen ei tiedä niin KELA:sta haettava elatusmaksun vapautusta työttömyyden ajalta. Eli vain yksi lappu täytettävä ja elareita ei tarvii maksaa.

Ja jos tämä olisi oikeasti totta, niin tosiaanko joku sitä mieltä et etän hankittava vaatteet ym.? Se ei ole niin, etä maksaa elaria ja lähi saa myös lapsilisän ja näistä tuloista kuuluu lähin maksaa lapsen kulut.

en usko apn tarinaa.

t. työtön

Vierailija
6/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselleni juuri siksi, että vaikka mieheni on oikein ihana, en luottaisi yhtään, että osaisi ostaa lapsille vaatteita, jos ero tulisi, tai silmälaseja tai keskustella huolista jne...

Yritä saada lapset itsellesi, pidät heistä varmasti parempaa huolta.

Tuolle tilanteelle tuskin voit mitään ja ei varmasti ole oikein. Yritä sanoa asiasta, mutta älä ryhdy siihen, että vuosia naljailet, sanot, jos ei mikään muutu, ostat itse vaatteita. Kerrot viedessäsi lapset pitkään, mitä olet ostanut ja että miten niitä pestään yms, jos sitten olisivat vähän huolellisempia, voi olla, että kyse vain huolimattomuudesta ei välinpitämättömyydestä.

Ei ole oikein silti ei, koita saada lapset itsellesi. Jaksamista!

Vierailija
7/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta kertaa minulle siitä kiukutelee kun hän joutuu elättämään ja maksamaan kaiken. ja ei voi mennä kuulema mihnkään töihin kun astma on. exän kanssa joskus jo erottiin vuosia sitten ja tyttö oli vuoden ikäinen ja silloinkin exälleni oli ryyppääminen tärkeempää kun olla joskus edes tyttönsä kanssa joten ei nähnyt tyttöään 3kk kun oli juopottelu putki päällä,eikä maksanut elareita mulle ollenkaan kun kaikki meni kurkusta alas.menin tyhmä ottamaan hänet takaisin ja elätin exää ja toinen vaan jatko juomista. sitkun poika synty niin asiat muuttu hieman. exä teki 3 työtä ja kävi vaan nukkumassa tai laittamassa kavereitten autoja kotona ja ei sillonkaan ollu kiinnostusta olla lasten kaa paitsi poika tykkäs olla autuoja mukana laittamas. mutta nyt exä käyttää hyväkseen myös tätä uutta emäntää joka hoitaa lapset vaikka ei kuulema haluais olla niitten kaa aina. eli molemmin puolista tuo hyväks käyttö. tyttö on siit asti itkeny sitä kun isä kieltää hänen muuttamasta minun luokseni mutta en ole saanut mitään kunnon syytä mik tyttö ei saa muuttaa luokseni. en oo mielenvikainen enkä juo ja aina lapsista huolehtinut 24/7 kun isä ei ole paljon maisemissa näkynyt. on se lapsillekkin inhottava kun 30 asteen pakkasilla ei ole kunnon talvipukua tai rukkasia edes ja kiukuttaa kyllä kun lapsille ostanut tarhaan ja kouluun monella sadalla vaatteita niin ne häviää ja tyttöystävältä olen kysellyt että missä se ja se vaate on niin ei kuulema mitään tietoa tai pesukone syö pyykit. outoa!!! ja isä ei edes tyttöä voi käyttää hammaslääkärissä ja minulle soitteleevat sieltä hammashoitolasta kun isä ei ole taaskaan tuonut tyttöä lääkäriin. ja tyttö joutuu käyttämään silmälaseja mutta kun on niin pienet jo niin vaikeahan niitä on pitää ja minulla ei ole edes linssien vahvuuksia tiedossa niin vaikea minunkaan niitä on olemattomista rahoistani edes uusia. exälläni on työharjottelija jolle on antanut yhden autoistaan lainaan jolla ajella ja tyttöystävälle osti oman auton millä ajella ja ei se autojenkaan pitäminen ilmaista ole. ja taas lapset jää vähemmälle. ap

Vierailija
8/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi exäni ei anna lasten asua luonani vaikka minä ne hoidin yötä päivää ennenkunin ero tuli niin ykskaks exä välitiki lapsista.en olisi saanut lapsia siitäkään syystä koska minulla ei sitä asuntoa ollut vaan itsekkin jouduin muitten nurkissa asustamaan ja kaupungille soitin asuntjen perään niin ei ollut vapaana vasta 9kk päästä sain asunnon. törkeää kaupungiltakin vaikka asuntohan pitäisi saada heti jossa edes tavata ja olla lasten kanssa vloput. varailin aikaa lastenvalvojalta että mennään tarkistamaan elatukset että onk oikein un toiset elelee leveästi ja lapset itkee minulle tai äitilleni kun ei oo sitä tai tätä ja isä ei osta. ei hirveästi kiinnosta sponsoroida niitä exän ja hänen murunsa ulkomaanreissuja tai mitään muutakaan turhuuksia enää. ja noita töitäkään ei taho löytyä niin haen kouluun että on edes jotain. ja autonkin pitäminen on aika kallista ihan vaan sen takia että saan lapset haettua itsellni isänsä luota,pärjäisin ilman autoa muuten joten siitäkin aioin mainita kyllä lastenvalvojalle. tyttäreltänikin kysyin että onko isänsä sanonut mitään syytä sille kun exä ei anna edes tyttäreni muuttaa luokseni( 8v.) niin sanoi että ei ja exä oli huutani tytölleni kun erehty kysymään et saako muuttaa äidin luo. kyllää nous karvat pystyyn et miks tommosesta mennä huutamaan tytölle!!!ap

Vierailija
9/25 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sää alat tekemään niitä lastensuojeluilmoituksia, ja keskustelemaan sossussa, miten saisit lapset itsellesi, ja sillä hyvä.

Tokihan aina voi löytyä syitä miksei niitä saa, kuten esim. mulla, mutta sä voinet yrittää edes, jos kerran vapaaehtoisesti olet jättänyt isälleen. Tosin voitaneen sekin katsoa sitten miinukseksi jos halutaan.

Vierailija
10/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kuitenkin tärkeintä, että lapsella on asiat hyvin?

Vierailija
11/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exäni saa kelalta elatusapua (n.140€/kk) kun minä en enempää pysty maksamaan elatuksia enempää. ap

Vierailija
12/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menee ihan oikein.

Vierailija
13/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun ei ole. tyttöni joka kerta kun minun luo tulee että ei halua asua isänsä kanssa ja isällä on rahaa mutta hän ei saa ees uusia silmälaseja jotka ovat jo pienet ja kumpparitkin on niin vaikea saada. minäkään en pysty koko ajan ostamaan lapsille pienisä tuloistani ja isän pitäs huolehtia nämä lasten perustarpeet vai miksi niitä elatusmaksuja sitten pitää maksaa jos exä käyttää ne tyttöystävään joka pysty lopettamaan töissä käynninkin kun huomasi että exä elättää hänet täysin. ei ihan reilua lapsia eikä minua kohtaan. ap

Vierailija
14/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tytöllä siellä koulu ja minulla meni 9kk ennenkuin sain vakituisen asunnon ja sekin on 100km päässä lasten asuinpaikasta. ap

Vierailija
15/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule valhetta tuo! Lapsi on aina numero yksi biologiselle isälleen ja tyttöystävät tulevat vasta kaukana takana! Etkö ole sitä vertaa palstaa lukenut? Mitä maksuihin tulee, niin etän velvollisuushan on maksaa kaikki vaikka olisi elatussopimuksessa sovittu mitä vain. Se on sitä rakkautta.

Vierailija
16/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tarvitse maksaa elareita... Muuten ihan hyvä.

t. eräs, jonka mies on työtön eikä maksa mitään

Vierailija
17/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten puheista saa toisen käsityksen ja miksi lapset viettää enemmän aikaa tyttöystävän ja mummon luona kun isänsä kanssa ja miksi ne lapset jätetään mummolle kun lähetään reissaamaan tyttöystävän kanssa ulkomaille. ja minun pitää maksaa työttömyysrahasta elareita ja vielä ne mitä lapset tarviivat milloinkin kun isä ei niitä osta. ei hirveen leveästi elellä toisin kuin exä kun saa lapsista joka kk yli 500€ rahaa ja ne menee kaikkeen muuhun kun lapsiin. ap

Vierailija
18/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten puheista saa toisen käsityksen ja miksi lapset viettää enemmän aikaa tyttöystävän ja mummon luona kun isänsä kanssa ja miksi ne lapset jätetään mummolle kun lähetään reissaamaan tyttöystävän kanssa ulkomaille. ja minun pitää maksaa työttömyysrahasta elareita ja vielä ne mitä lapset tarviivat milloinkin kun isä ei niitä osta. ei hirveen leveästi elellä toisin kuin exä kun saa lapsista joka kk yli 500€ rahaa ja ne menee kaikkeen muuhun kun lapsiin. ap

Vierailija
19/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se uus emäntä käyttää sitä vaan hyväkseen.. kuulostas ainakin siltä...

Vierailija
20/25 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja monta kertaa minulle siitä kiukutelee kun hän joutuu elättämään ja maksamaan kaiken. ja ei voi mennä kuulema mihnkään töihin kun astma on. exän kanssa joskus jo erottiin vuosia sitten ja tyttö oli vuoden ikäinen ja silloinkin exälleni oli ryyppääminen tärkeempää kun olla joskus edes tyttönsä kanssa joten ei nähnyt tyttöään 3kk kun oli juopottelu putki päällä,eikä maksanut elareita mulle ollenkaan kun kaikki meni kurkusta alas.menin tyhmä ottamaan hänet takaisin ja elätin exää ja toinen vaan jatko juomista. sitkun poika synty niin asiat muuttu hieman. exä teki 3 työtä ja kävi vaan nukkumassa tai laittamassa kavereitten autoja kotona ja ei sillonkaan ollu kiinnostusta olla lasten kaa paitsi poika tykkäs olla autuoja mukana laittamas. mutta nyt exä käyttää hyväkseen myös tätä uutta emäntää joka hoitaa lapset vaikka ei kuulema haluais olla niitten kaa aina. eli molemmin puolista tuo hyväks käyttö. tyttö on siit asti itkeny sitä kun isä kieltää hänen muuttamasta minun luokseni mutta en ole saanut mitään kunnon syytä mik tyttö ei saa muuttaa luokseni. en oo mielenvikainen enkä juo ja aina lapsista huolehtinut 24/7 kun isä ei ole paljon maisemissa näkynyt. on se lapsillekkin inhottava kun 30 asteen pakkasilla ei ole kunnon talvipukua tai rukkasia edes ja kiukuttaa kyllä kun lapsille ostanut tarhaan ja kouluun monella sadalla vaatteita niin ne häviää ja tyttöystävältä olen kysellyt että missä se ja se vaate on niin ei kuulema mitään tietoa tai pesukone syö pyykit. outoa!!! ja isä ei edes tyttöä voi käyttää hammaslääkärissä ja minulle soitteleevat sieltä hammashoitolasta kun isä ei ole taaskaan tuonut tyttöä lääkäriin. ja tyttö joutuu käyttämään silmälaseja mutta kun on niin pienet jo niin vaikeahan niitä on pitää ja minulla ei ole edes linssien vahvuuksia tiedossa niin vaikea minunkaan niitä on olemattomista rahoistani edes uusia. exälläni on työharjottelija jolle on antanut yhden autoistaan lainaan jolla ajella ja tyttöystävälle osti oman auton millä ajella ja ei se autojenkaan pitäminen ilmaista ole. ja taas lapset jää vähemmälle. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme