Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyajan vastuuttomat koululaiset!

Vierailija
12.04.2012 |

Mikä vaivaa nykyajan koululaisia? Miksi vanhempien pitää koko ajan kytätä lasten läksyjen tekoa ja kokeisiin lukemista? Jos et sitä tee, niin lukuläksyt jää lukematta ja englannin sanat ja kielioppi opettelematta, niinkuin muutkin ulkoa opeteltavat läksyt. (Tehtäväkirjan tehtävät kyllä tehdään).

Itse olen 36 vuotias eli käynyt peruskoulua 80- ja 90 -luvuilla ja itse huolehdin aikanaan läksyistäni, kokeisiin lukemisesta ja ulkoa opetteluista. Ei minulta kukaan kysellyt päivittäin, eikä paaponut koulunkäyntiini liittyviä asioista. Numeronikin olivat ihan hyvää tasoa.

Samaan eivät omat lapseni kykene. Ja sen mitä olen kavereiltani kysellyt, kaikilla on ihan sama tilanne, heidänkään lapset eivät itse kanna vastuuta omasta koulunkäynnistään, koko ajan saa olla koulupoliisina.

Ja kaverini sanovat samaa, että kyllä he itse jo ala-asteella huolehtivat omista koulutehtävistään ilman että vanhempien piti olla kyselemässä koko ajan perään.

Paapotaanko nykyajan kersoja koko ajan liian kanssa, jolloin heillä on tunne ettei tarvitse OIKEASTI ottaa lusikkaa kauniiseen käteen kun joku kuitenkin viime kädessä syöttää?

T. Äiti jota v-tuttaa nykyajan kermaperseet

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oma moka.

Vierailija
2/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se teki ne hienosti vielä seitsemännellä luokalla, mutta sen jälkeen ei enää niin kovin hyvin, mutta taitaa olla ikään liittyvää (muitakin ongelmia koulun kanssa ollut, nyt onneksi menee jo paremmin, tyttö ysillä nyt).

Minun läksyjä ei lapsena vahdittu myöskään, enkä ainakaan yläluokilla niitä enää pahemmin tehnyt. Muistan kyllä koulukavereita, joiden läksyjä on vanhemmat enemmän tarkkailleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vituttaa. Mua ainakin kiinnostaa lapseni koulunkäynti ja kuinka se sujuu. Siksi minä sitä seuraan. Sitä paitsi tässä on itsekin oppinut uusia asioita:)

Vierailija
4/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että läksyt on tehty. Saatanpa ennen kokeita kyselläkin lapselta kirjasta asioita. Minusta se on osa vanhempana oloa.

Vierailija
5/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö?

Lapset vaan on erilaisia. Minä hoidin aikanaan kyllä läksyni.. tosin muistan kyllä yrittäneeni luistaa ikävitä jutuista, ja muista luokallani olleen niitä jotka tekivät tunnollisesti läksnsä, ja niitä jotka eivät tehneet. Olen kanssasi saman ikäinen.

Meillä on viisi lasta, pojat eivät niinkään koulutehtävistään välittäisi, tyttö on itse tunnollisuus. Ja samalla tavalla on kasvatettu.

Kyselen läksyjä tarvittaessa, ja minusta minun vastuuni on tuollaisen alakoululaisen (1-3 lk) kohdalla myös vahtia että hommat tulee tehdyksi;että läksyjen teon rutiini syntyisi. Mitä vanhemmaksi lapsi tulee, sitä enemmän on hänen otettava itse vastuuta koulutöistään.

Vierailija
6/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tytön läksyjä. Hän tekee ne ihan automaattisesti itse. Toki yhdessä katsomme ne sitten läpi mikä nyt kuuluu jokaisen tämän ikäisen lapsen vanhemman tehtäviin vai mitä ap?

Vierailija
7/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se on ihan van hyvä asia että yhdessä katsotaan ne läksyt läpi. Ellei tätä jaksa tehdä kertoo vain vanhemman omasta laiskuudesta!

Vierailija
8/8 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omista tekemisistäs.

Meillä 7. lk ja 3. lk pojat huolehtii itse läksynsä.