Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajat taitavat olla jonkinsortin idiootteja.

Vierailija
12.04.2012 |

Aloitin laihiksen kaksi viikkoa sitten.

Olen laithunut melkein 5 kiloa siinä ajassa laskemalla kaloreita.

Jessus karppaajat ovat höynäytettäviä typeryksiä kun lappaavat itseensä ihraa ja rasvaa ja lihaa.

Olen syönyt kasvispainotteista, myös perunaa ja riisiä ja nuudeleita ja makaroneja. Ja laihtunut ja olo on kevyt kuin mikä.

En laittaisi suuhuni voita enää mistään hinnasta, enkä kanamunaa joka on oikea kaloripommi. Samoin on muuten kaiken lihan laita: kaloreita, kaloreita, kaloreita.

Inhottaa oikein ajatella karppaajan sisuskaluja jotka on vuorattu eltaantuneella rasvalla ja mädäntyneellä lihalla.

Yök. Järki käteen hoi!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kyllä päinvastaista mieltä. Pahempia on karppauksen vastustajat (jotka ei yleensä joko ymmärrä tai eo ole ymmärtävinään karppauksen ideaa). Itsekin karppaan jos on tarvetta laihtua, mutta ei mulla ole tarvetta tehdä tämmöisiä aloituksia kuin ap. Antikarppaajilta näitä taas näkee harva se päivä.

Vierailija
2/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten olonsa hyväksi tuntee.

Ainoa kritiikki itselläni on karppausta kohtaan että jotkut sen harrastajat ovat kovin kiivaita käännyttämään muita. Olen kuullut itse useita palopuheita joissa minut on yritetty väkisin saada luopumaan riisistä, leivästä, pastasta jne. Kun sanon että miksi, kun olen hoikka ja voin oikein hyvin nykyisellään niin ei uskota vaan intetään etten edes tiedä mitä on hyvä olo koska syön sellaista "paskaa". Minä en moiti karppaajien syömisiä mutta toivon etteivät nekään minun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi tuttu karppaa, koko perhe karppaa.

Ja viimeisen vuoden aikana joka ikinen kerta kun on tavattu, tuttu on alkanut vaahdota karppaamisen saloista ja ihanuuksista...en jaksa enää nähdä koko tyyppiä kun on niin rasittava

Vierailija
4/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on se geenimuunnos, joka aiheuttaa sen että elimistö ottaa erityisen hyvin kalorit talteen rasvasta. Joillakin taas se geenimuunnos, jolloin hillareiden kalorit imetään erityisen hyvin hyödyksi. Joillakin onnettomilla on nämä molemmat.

Eli on täysin yksilöllistä, mikä ruokavalio kullekin sopii.

Vierailija
5/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minut on yritetty väkisin saada luopumaan riisistä, leivästä, pastasta jne. Kun sanon että miksi, kun olen hoikka ja voin oikein hyvin nykyisellään niin ei uskota vaan intetään etten edes tiedä mitä on hyvä olo koska syön sellaista "paskaa". Minä en moiti karppaajien syömisiä mutta toivon etteivät nekään minun.

Nuo mainitsemasi ruoat ovat yksiselitteisesti epäterveellisiä ihan virallisten ravitsemussuositustenkin mukaisesti. Listasit tuotssa ns huonoja hiilareita joilla on korkea glykeeminen indeksi. Niitä ei suositella syötäväksi kenellekään. Se vielä korpeaa, että tällä palstalla esitetty ääliökritiikki perustuu VHH:sta keksittyihin asioihin joita sitten suut vaahdossa kilvan haukutaan. Mulle on henkkoht ihan sama mitä ihmiset syö, kunhan vain tietäisivät mitä syömänsä ruoka on ja mitä se saa aikaan.

Vierailija
6/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiselitteisen epäterveellistä. leipää kun on niin monenlaista, 100% täysjyväleivästä 100% valkoisista vehnäjauhoista leivottuihin.

Ja esim täysjyväpasta ei ole epäterveellistä virallisten ravintosuositusten mukaan, eikä täysjyväriisi.

minut on yritetty väkisin saada luopumaan riisistä, leivästä, pastasta jne. Kun sanon että miksi, kun olen hoikka ja voin oikein hyvin nykyisellään niin ei uskota vaan intetään etten edes tiedä mitä on hyvä olo koska syön sellaista "paskaa". Minä en moiti karppaajien syömisiä mutta toivon etteivät nekään minun.

Nuo mainitsemasi ruoat ovat yksiselitteisesti epäterveellisiä ihan virallisten ravitsemussuositustenkin mukaisesti. Listasit tuotssa ns huonoja hiilareita joilla on korkea glykeeminen indeksi. Niitä ei suositella syötäväksi kenellekään. Se vielä korpeaa, että tällä palstalla esitetty ääliökritiikki perustuu VHH:sta keksittyihin asioihin joita sitten suut vaahdossa kilvan haukutaan. Mulle on henkkoht ihan sama mitä ihmiset syö, kunhan vain tietäisivät mitä syömänsä ruoka on ja mitä se saa aikaan.

Vierailija
7/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksiselitteisen epäterveellistä. leipää kun on niin monenlaista, 100% täysjyväleivästä 100% valkoisista vehnäjauhoista leivottuihin. Ja esim täysjyväpasta ei ole epäterveellistä virallisten ravintosuositusten mukaan, eikä täysjyväriisi.

Ravitsemussuosituksissa kehotetaan välttämään korkean glykeeminsen indeksin elintarvikkeita. Nuo kaikki mainitsemasi ovat juuri niitä korkan GI:n tuotteita. Myös täysjyväruisleipä jonka GI on korkeampi kuin tummalla suklaalla.

Vierailija
8/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en ikinä näe sen lautasella mitään ihraa. Rasvansa ottaa mm avokadosta, pähkinöistä, enkä tajua, mikäs siinä voi olla kamalaa.

Olen satavarma, että hän syö paljon terveellisemmin kuin sinä ap.

Vierailija
9/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että ei leipää, pastaa ja riisiä suositella kellekään syötäväksi, ei täysjyväisenäkään - no näin ei kyllä todellakaan ole.

Itse en usko edes niiden valkoisten versioiden -joita itse syön- epäterveellisyyden kohtuudella käytettynä. Niin on syöty kaukoidässä valtavasti valkoista riisiä ja voitu hyvin, hoikkina ja eletty pitkään. Välimeren maiden ruokavalio todettiin taas aikoinaan 7 countries studyssä oikein terveelliseksi ja siellähän syödään taas runsaasti vehnäleipää ja pastaa.

Ei se niin yksioikoista ole että valkoinen vilja hyi paha. Totta kai jos pääosa ruoasta on sitä niin saa liian vähän proteiineja ja hivenaineita, mutta jos ne ovat lisukkeina niin ei tätä ongelmaa tule. Glykeeminen indeksi on myös sellainen ettei yksittäinen ruoka-aine aterialla sitä määrää vaan kokonaisuus. Esim. jos syön sen kauhean valkoisen vehnäleipäviipaleen päivällisellä niin ei se nosta koko aterian vaikutusta verensokeriin hurjaksi, kun sillä aterialla on paljon matalan GI:n ruokia mukana ja mm. rasvaa ja usein hapanta (etikka, sitruuna) jotka hidastavat nopeiden hiilarien vaikutusta.

Vierailija
10/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekään karppaaja enkä ole sen suhteen fanaatikko, mutta jos olet laihtunut 5 kiloa kahdessa viikossa niin olet ollut melkosen turvoksissa, läski ei lähde noin nopeasti.

Mussuta vaan niitä nuudeleita, Kiinassa tehtyjä ympäristömyrkyillä kuorrutettuja ihanuuksia, tekee hyvää sulle.

Voisit kaloreiden laskemisen sijaan keskittyä ruokien ravintosisältöön, kananmunassa on paljon hyviä vitamiineja ja rasvoja joita saa hakemalla hakea makaronista.

Jonkinsortin idiootti taidat olla ihan muutenkin, kirjoituksesi perusteella sulla ei ole ravinto-opista edes alkeet hallussa.

Vierailija
11/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedoksi vaan ap:lle

Vierailija
12/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että ei leipää, pastaa ja riisiä suositella kellekään syötäväksi, ei täysjyväisenäkään - no näin ei kyllä todellakaan ole.

Ravitsemussuosituksissa kehotetaan välttämään korkean GI: ruokia mutta ei kerrota miten esim täysjyvä ruisleivällä on korkea GI. Tämä tästä, ole ojennettu.

Leivän suhteen alkaa näyttää huonolta, tulehdusperäiset suolistosairaudet lisääntyvät huimaa vauhtia ja kohta niiden osalta puhutaan jo epidemiasta. Keskeinen tekijä tässä on juuri viljat, jotka ainakaan näin voimakkaasti käsiteltyinä eivät ole ongelmattomia. Sitä paitsi leivissä on nykyään jo kaikkea muuta kuin itse jauhoja, on perunaa, sokeria, maissikuitua ja fruktoosisiirappia sekä pitkä lista e-koodeja. Minne hävisi jauhot-vesi-hiiva leipä? Ulkomailla niitä vielä taitaa saada mutta siellä onkin leipomoita joka kadunkulmassa. Syövät mokomat vielä sitä puhdistettua vehnää mieluummin kuin täysjyväruista. Rasvaakin syövät eivätkä saa sv-tauteja.

Vierailija
13/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikki karppaajat lappaavat itseensä ihraa ja rasvaa (mikä muuten niiden varsinainenero on?) ja lihaa.

Vierailija
14/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän suhteen alkaa näyttää huonolta, tulehdusperäiset suolistosairaudet lisääntyvät huimaa vauhtia ja kohta niiden osalta puhutaan jo epidemiasta. Keskeinen tekijä tässä on juuri viljat, jotka ainakaan näin voimakkaasti käsiteltyinä eivät ole ongelmattomia. Sitä paitsi leivissä on nykyään jo kaikkea muuta kuin itse jauhoja, on perunaa, sokeria, maissikuitua ja fruktoosisiirappia sekä pitkä lista e-koodeja. Minne hävisi jauhot-vesi-hiiva leipä? Ulkomailla niitä vielä taitaa saada mutta siellä onkin leipomoita joka kadunkulmassa. Syövät mokomat vielä sitä puhdistettua vehnää mieluummin kuin täysjyväruista. Rasvaakin syövät eivätkä saa sv-tauteja.

Joo olen itsekin huolestunut noista keinotekoisista lisäaineista kyllä. Teen itse leipäni leipäkoneella niistä pahoista vehnäjauhoista, hiivasta, vedestä ja suolasta vaan.

Tällaisen leivän osana monipuolista ruokaa en usko olevan mitenkään epäterveellistä tai lisääntyneiden sairauksien syy, koska leivän syönti itse asiassa on vähentynyt esim. 50 vuoden takaisesta - silloin sitä syöntiin enemmän koska se oli halpaa ravintoa josta sai kuitenkin energiaa (kaloreita) hyvin.

Vierailija
15/17 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usko, että kenellekään voi olla terveellistä pekonin, rasvaisen lihan, kananmunan keltuaisten, voin yms. paljon eläin- ja maitorasvoja sisältävien ruoka-aineiden syönti. Mutta vähärasvainen ja melko vähähiilihydraattinen dieetti on varmasti terveellinen. Siis sellainen ruokavalio, joka sisältää paljon kasviksia ja hedelmiä, rasvattomia/sokerittomia maitotuotteita, proteiinilähteinä siipikarja, kala ja sienet. Eli rasvaiset ruoka-aineet, leipä, sokeri ja peruna jätetään pois.

Vierailija
16/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nauraa sulle.

Vierailija
17/17 |
23.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin on se geenimuunnos, joka aiheuttaa sen että elimistö ottaa erityisen hyvin kalorit talteen rasvasta. Joillakin taas se geenimuunnos, jolloin hillareiden kalorit imetään erityisen hyvin hyödyksi. Joillakin onnettomilla on nämä molemmat.

Eli on täysin yksilöllistä, mikä ruokavalio kullekin sopii.

Vielä viisi sukupolvea sitten ne yksilöt, joilla ei talteenottohyötysuhde ollut kunnossa kuolivat nälkään. Simppeliä.

Ihan kuka tahansa laihtuu, jos syö vähemmän kuin kuluttaa tulee se energia sitten mistä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan neljä