Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ex vaatia, että maksan esim. sähkön vielä viime kuukausilta?

Vierailija
12.04.2012 |

Olemme eroamassa ja selvittelen raha-asioitani. Tietääkö joku, onko minulla joku muu kuin vain moraalinen velvoite maksaa vielä ensi kuun aikana ilmestyvät laskut, jotka koskevat kahta viimeistä asumiskuukauttani exän kanssa yhteisessä asunnossa? Pitäisi jollain saada maksettua uuden asunnon takuuvuokra, ja olen pienituloinen. Aion hakea kyllä toimeentulotukea takuuvuokraan. Mutta jos ex velvoittaa mut maksamaan laskuja, niin ottaako sossu sen huomioon päätöstä tehtäessä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että maksat sähköstä, jos olet sitä käyttänyt? Käsittääkseni sinut voidaan siihen kyllä velvoittaakin, mutta ei kai tuollaisesta nyt kannata käräjille lähteä... En tiedä siis varmasti.

Vierailija
2/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllähän sossu sen huomioi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vastaajalle: En minä sanonut etten aio maksaa. Vaan kiinnosti tietää, ottaako sossu sen huomioon, muuten oon pulassa, ei riitä rahat edes ruokaan.

3. Kiitos!

Vierailija
4/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet edes auttanut laskujen syntyä. Niin kauan, kun olet kirjoilla kyseissä asunnossa, niin kauan sinulla on velvollisuus huolehtia asumisestasi syntyvistä kuluista. Ex ei voi velvottaa, mutta laki kyllä.

Vierailija
5/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sen asunnon kuluista vastataan, missä ollaan kirjoilla oltu. Minä erosin exästäni viime syksynä, hän siirtyi epävirallisesti asumaan uuden tyttöystävänsä luo, mutta ei vain saanut osoitettaan vaihdettua sinne, vaikka kuinka siitä valitin ja sanoin...ja tasan pidin huolen, että niin kauan kuin papereiden mukaan asuu täällä, niin hoitaa puolet kuluista. Kitinää ja rutkutustahan siitä sai kuulla, mutta itsepähän ei saanut virallista muuttoa aikaiseksi.

Vierailija
6/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis miehellä kävi. Hän joutui maksamaan monen sadan euron laskun ex-vaimonsa asunnosta ajalta, jolloin mies itse ei enää edes siellä asunut. Vuokrasopimuksessa oli nimi, ex-vaimo ei laskua maksanut -> mieheni joutui maksamaan. Mies ei siis enää ollut kirjoilla asunnossa tuolloin.

Jippii vaan.

Vierailija
7/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

7: voi kökkö! Ikävä tilanne teillä :(

Nyt on monelle jäänyt epäselväksi se, että olen siis muuttamassa kirjani toiseen osoitteeseen ensi kuun alusta. Mutta meidän sähkölasku tulee 2 kuukauden välein, ja se ilmestyy toukokuun aikana, koskien maalis-ja huhtikuuta kun olen vielä exän kanssa kirjoilla samassa asunnossa. Mutta hyvä, jos sossu siis hyväksyy mun menoiksi tuollaiset kulut. Voisin saadakin oikeansuuruisen summan toimeentulotukea, jolloin riittäisi rahat vuokraan ja ruokaan mulle ja lapselle. Muuta ei tarvis, kuin katon pään päälle ja ruokaa.

Vierailija
8/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys sinulle: onko miehesi pienituloinen/lapsen isä/nuuka?

Vierailija
9/9 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaan siltä kuulta, joilta haet toimeentuloatukea. Onko sähkölaskussa sinun nimesi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän