Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ovulaatiosta kysyttävää...

18.11.2005 |

Kertokaa viisaammat ja asiaan enemmän perehtyneet, että missä vaiheessa ovulaatiota tulee yleensä ovulaatiokipu? Onko paras hedelmöittymisen aika ennen kipua, sen aikana vai sen jälkeen?

Kiitos jo etukäteen!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu yleensä silloin kun munasolu irtoaa. Silloin on jo yleensä myöhaistä puuhastella :) Eli periaattessa päivä-pari päivää ennen ovulaatiota. Mutta koska sekä munasolun että siittiöiden elinikä kohdussa vaihtelee (hieman) yksilöllisesti niin kannattaa yrittää parin päivän välein viikon verran, silloin pelaa ainakin varman päälle. Tikuttelu helpottaa tilannetta. Kun ovulaatiotestin tulos on pos niin mahdollisimman pian yrittämään ;O) Pakkauksessa on yleensä hyvät ohjeet ja siinä selitetään miten ja miksi. Onnea yritykselle :)

Vierailija
2/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testivastauksen lukeminen voi joskus olla vaikeaa, koska tulos näkyy testiviivan välistä. Kierron häiriöt voi taas nostaa LH:ta ennen varsinaista piikkiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä metodilla meikäläinen on raskautunut useammankin kerran.

Vierailija
4/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oviskivut kestää useamman päivän. Alkavat hyvissä ajoin ennen ovista ja jatkuvat vielä oviksen jälkeenkin. Mies kun ei ole enää mikään " nuori ori" , niin ei voi ajatella, että jtp-tahdilla kovin pitkään mennään ;-). Siksipä ovistikut selventää tilannetta tosi paljon.

Muutamissa kierroissa on ollut clomit käytössä (gyneltä tuomio pco-tyyppisistä munasarjoista). Niissä oviskivut on loppuneet kuin seinään eli ei ole jäänyt epäilystä, milloin ovisaika on ohi.

Tsemppiä yritykseen!

Vierailija
5/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu

Kierron häiriöt voi taas nostaa LH:ta ennen varsinaista piikkiä.

Onko näin todella? Mulle ihan uusi juttu, en tiennytkään.

Vierailija
6/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sairaalassa ollessa Kauneus & Terveys lehteä. Sieltä sitten luin juttua ovulaatiotesteistä. HYKS:n joku dosentti oli sitä mieltä, ettei raskaaksi tulevien kannata testejä tehdä juuri tämän takia. Eri asia sitten, jos on lapsettomuushoidoissa.

Eli minkä kirjoitin aiemmin oli tämän dosentin mielipide.

Vierailija
7/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tainnu tuhlata rahaa noihin testeihin jo ihan tarpeeks.Ja tässä kierrossa on ollu toi huippu jo pari kertaa muka kp 10 ja kp 12 sillä välil ei mitään.Eli varmaan vähän hormonitki sekasin.Mutta tiedätkö millä tavalla testin välistä se tulos luetaan, kun on kuitenki viel kaapis noita käyttämättömiä.En kyllä enää tilaa.Mutta voi olla että lapsettomuus hoitoihin ollaan menossa kyllä.Itse asiassa jo tässä kuussa mennään keskustelmaan asiasta.

Vierailija
8/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä jutussa käynyt ilmi miten se tapahtuu ja itsellä ei oo yhtään kokemusta noista testeistä.

Vierailija
9/9 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovulaatiokipu on mulla sitä luokkaa sen hetken aikaa, mitä sitä kestää, ettei silloin oikein tee mieli puuhastella mitään ;0) Mutta tuo galtsu_85:n mainitsema pari pvää ennen kyllä toteutui tässä kierrossa, joten katsotaan, mites kävi...

Kiitos teille kaikille vastanneille!