Matka Tokioon varattu! Mutta mitä sieltä kannattaa ostaa tuliaiseksi?
Parin viikon päästä yksi unelmistani toteutuu: pääsen matkustamaan Japaniin ja tarkemmin Tokioon.
Kyseessä on monien lähteiden mukaan varsinainen tavarataivas, mutta mitä sieltä kannattaa ostaa tai tuoda tuliaiseksi?
Mikä on edullista tai ns. tuomisen arvoista?
Kertokaahan te Japanin tietäjät!
Kommentit (5)
Kaikkeahan saa jo kaikkialta.
Kannattaa käydä ihmettelemässä torimeinikiä Asakusassa ja pyörähtää halppiskaupassa - oliko ne 100 Yenin kauppoja?
Minä toin joitakin käsityöjuttuja mm. kaksipäisen virkkuukoukun, syömäpuikot ja vaikka mitä rihkamaa. Laukku vain tursusi.
Sushin teko- ja rullausvälineitä, syömäpuikkoja, sake-viinaa, vihreää teetä (löytyy TOSI paljon vaihtoehtoja!), teen keittovälineet (teekannu tms)...
Kannattaa myös käydä niissä 100 tai 500 Jenin kaupoissa: sieltä löytyy kaikkea paikallista tuliaiskrääsää edullisesti.
Vähän tosin tuuristakin kiinni, missä hotelli sijaitsee ja löytyykö sellaisia lähistöltä. No, metrolla pääsee nopeasti liikkumaan paikallisten tavoin!
Elektroniikan suhteen kannattaa olla tarkkana, Japanissa on eri jännitteet sähkölaitteissa kuin meillä täällä, voivat siis hajota heti kättelyssä suomalaiseen pistorasiaan yhdistettäessä.
Jos tykkäät käyttää asusteita (koruja, huiveja, hiuskoristeita, ihan mitä vaan) on Japanissa tarjolla törkeän iso valikoima! Itse toin laukullisen kaikkea hauskaa asustetta jota ei täältä vielä saanut.
Toimme myös hauskoja sisustusjuttuja (löytyy vanhaa perinteistä ja uutta, erittäin innovatiivista ja kokeilevaa), Japanissa kun valikoimaa on. Hyvää matkaa, nauti ja tee hyviä löytöjä :)
vielä säteilee? En kyllä menisi vielä Tokioon.
Tokio on ihana kaupunki ja rakastan Japania! Riippuu tietysti mistä tykkäät, mutta mä toin paljon ruuanlaittovälineitä ja ruokia sekä vaatteita. Elektroniikka on halpaa mutta siitä mä en tiedä mitään. Tosi kivaa matkaa sulle!