Ekaluokkalaisen koulumatka?
Antaisitteko ekaluokkalaisenne kävellä yksin noin 500 m kouluun, tien ylityksiä noin 3. Lapsi on omatoiminen ja varovainen. Kiitos kommenteista:)
Kommentit (34)
Meillä lapsella koulumatkaa 1,6km. Antoi saattaa tasan ekana aamuna, sitten pyöräili itse.
he he Suomessa ei saa pyöräillä kouluunkuin vasta kolmannelta luokalta alkaen !!!!
Meillä lapsella koulumatkaa 1,6km. Antoi saattaa tasan ekana aamuna, sitten pyöräili itse.
he he Suomessa ei saa pyöräillä kouluun
kuin vasta kolmannelta luokalta alkaen !!!!lapseni koulussa saa. Tai eivät suosittele ekaluokkalaisille pyöräilyä, mutta eivät kuulemma voi kieltääkään.
mietihän mikisköhän ne ohjeet on ?? ja miksi lapsen olisi opittava kunnioittamaan koulua ja sen ohjeita ja sääntöjä ????????????????????
niin käypä kertomassa ensi viikon torstaiaamuna tämä tieto tulevien ekaluokkalaisten vanhemmille ja rehtorille siinä samalla.
En itsekään päästäisi lasta pyörällä kouluun ekalla, mutta näin nyt rehtori vastasi viime keväänä kun joku vanhempi tuosta pyöräilystä kysyi. Ja näkyy tässä ketjussa olevan muitakin, joitten koulussa saa pyöräillä.
voi voi , kun REHTORI antaa luvan ajaa pyörällä, niin meidän matti-maija ajaa ekaalla jo kouluun............
halooo!!!
kyllä vanhemmat ihan itse ovat vastuussa lapsensa menemisistä!
6v-7v ei ole kypsä ajelemaan pyörälllä liikenteen seassa !!
ei vaikka teidän kullanmurunne olisikin vallna ihme lapsi ; )))
D Ei ole mitään lakia. Meidän maaseutukunnassa lähes kaikki ekaluokkalaiset pyöräilee kouluun
Pyörätiet ovat erinomaiset, eikä niillä käytännössä kulje muita kuin koululaisia, koska työpaikat ovat automatkan päässä. Julkista liikennettä ei ole. Koulutaksilla matkanteko on todella hidasta.
t. 18
Täällä puolet ekaluokkalaisista asuu okt-alueella josta on pyörätie kouluun asti, kaksi alikulukutunnelia. Kaikki kulkevat pyörällä.
kuin vasta kolmannelta luokalta alkaen !!!!lapseni koulussa saa. Tai eivät suosittele ekaluokkalaisille pyöräilyä, mutta eivät kuulemma voi kieltääkään.
mietihän mikisköhän ne ohjeet on ?? ja miksi lapsen olisi opittava kunnioittamaan koulua ja sen ohjeita ja sääntöjä ????????????????????
niin käypä kertomassa ensi viikon torstaiaamuna tämä tieto tulevien ekaluokkalaisten vanhemmille ja rehtorille siinä samalla.
En itsekään päästäisi lasta pyörällä kouluun ekalla, mutta näin nyt rehtori vastasi viime keväänä kun joku vanhempi tuosta pyöräilystä kysyi. Ja näkyy tässä ketjussa olevan muitakin, joitten koulussa saa pyöräillä.
voi voi , kun REHTORI antaa luvan ajaa pyörällä, niin meidän matti-maija ajaa ekaalla jo kouluun............
halooo!!!
D Ei ole mitään lakia. Meidän maaseutukunnassa lähes kaikki ekaluokkalaiset pyöräilee kouluun
Pyörätiet ovat erinomaiset, eikä niillä käytännössä kulje muita kuin koululaisia, koska työpaikat ovat automatkan päässä. Julkista liikennettä ei ole. Koulutaksilla matkanteko on todella hidasta.
t. 18
eli sen oman järjenkäyttö on sallittu!!!
ap kertoi matkan olevan 500m ja kolme TIENYLITYSTÄ!!! eli noin lyhyellä matkalla!!
pyörällä jos menis, sais kaiken aikaa pomppia pois satulasta ja katsella suuntaan jos toiseenkin jne jne
eli ei ole PYÖRÄTIETÄ ja AUTOJA liikkuuu, ja mahdollisesti muitakin pryöräilijöitä , mopoja, kävlijöitä jne
kai nyt jokainen tajuaa, et on eriasia mennä kilometri PYÖRÄTIETÄ SUORAAN, kuin 500m ylittäen monia risteyksiä!!!??????
vain av-mammat voi olla noin idiootteja: ((((((
meillä koulumatkaa 1,3 km ala-asteelle, 2 kohtuuvilkasta tienylitystä matkalla ja ovat ekaluokasta asti kävelleet kouluun. Kesäaikaan pyöräilleetkin.
Hassua se olisi jos ei koulumatkaa saisi kulkea, saavathan ne tuonikäiset muutenkin pois pihasta liikkua jo aika vapaasti - ei meillä ainakaan lapsia kotipihaan vangita ja vain valvotusti "vaaralliseen maailmaan" kun noinkin vanhoista on kyse.
halooo!!!
minun oma kullanmuruni kulkee vuoroliikenteen bussilla. Minun oma kullanmuruni ei saa kulkea pyörällä kuin meidän omalla asuinalueella, ja täälläkään ei saa ylitellä kookoomatietä.
Täällä puolet ekaluokkalaisista asuu okt-alueella josta on pyörätie kouluun asti, kaksi alikulukutunnelia. Kaikki kulkevat pyörällä.
halooo!!!
t. 18
eli sen oman järjenkäyttö on sallittu!!!
ap kertoi matkan olevan 500m ja kolme TIENYLITYSTÄ!!! eli noin lyhyellä matkalla!!
pyörällä jos menis, sais kaiken aikaa pomppia pois satulasta ja katsella suuntaan jos toiseenkin jne jneeli ei ole PYÖRÄTIETÄ ja AUTOJA liikkuuu, ja mahdollisesti muitakin pryöräilijöitä , mopoja, kävlijöitä jne
kai nyt jokainen tajuaa, et on eriasia mennä kilometri PYÖRÄTIETÄ SUORAAN, kuin 500m ylittäen monia risteyksiä!!!??????
vain av-mammat voi olla noin idiootteja: ((((((
alle kolmasluokkalaisille on kyllä niin perseestä ettei tottakaan. Itse emme ole sitä noudattaneet vaan lapset saavat jäättömän kelin aikaan mennä pyörällä kouluun kun niin tahtovat. Jättävät vaan sitten pyörät koulualueen ulkopuolelle parkkiin ja kävelevät siitä kouluun. Pyöräileväthän nuo muutenkin ympäriinsä, pidempiäkin matkoja kuin koulumatka, ihan älytöntä että sitten kouluun ei saisi.
t. 27
ei edelleenkään ole, vaan suositus ettei pyöräiltäisi. Koulu ei voi KIELTÄÄ pyörällä kouluun tulemista eka ja tokaluokkalaisilta.
vain ekana aamuna ja sitten PYÖRÄILI TISE KOULUUN !!
matkan vaarallisuudesta/helppoudesta ei mutään mainintaa!!
eli kertokaapas FAKTAT ennenkuin kehua retostelette!!!
vain ekana aamuna ja sitten PYÖRÄILI TISE KOULUUN !!matkan vaarallisuudesta/helppoudesta ei mutään mainintaa!!
joku tuosta voi saada käsityksen että kaikien on kyettävä menemään kävellen tai jopa pyöräillen!!
eli kertokaapas FAKTAT ennenkuin kehua retostelette!!!
koulu vain suosittelee ettei ekaluokkalaiset pyöräile, ei tietenkään määrätä eikä päätä, johan se olisi ihmisoikeuksien vastaista.
kyllä lapsesi pärjää koulumatkan, kasvatat hänestä samalla itsenäisen pärjäävän kansalaisen :).
nämä kuskatut, ylisuojellut eivät sitten jatkossa oikein tunnu pärjäävän..
tsemppiä teille, kyllä te pärjäätte.
täällä tampereella tyttöni ja kaverinsa ovat pärjänneet ekasta luokasta lähtien hienosti 1,5 km matkansa.