Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supermarjo paljasti rajun raskausruokavalionsa – Söi vain 1200 kaloria

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia syödä terveellisesti kuin syödä liian vähän. 1200 kaloria on liian vähän kenelle tahansa raskaana olevalle.

Vierailija
22/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjon paljastuksesta. Ei ole ikinä tarvinnut laihduttaa, mutta tuo 1000 kaloria päivässä kuulostaa tosi vähältä. Säälittää oikeesti se vauva. Lapsi näyttikin aivan luurangolta. Tuo on ihan kauheeta vauvan kiusaamista.

Hoikalle/laihalle saa ja pitää tulla raskauskiloja!! Mulle terkka nimenomaan sanoi, että normaalipainoiselle ei niitä kiloja tarvitse niin kauheasti tulla, mutta hoikalle voi tulla vaikka parikymmentä kiloa eikä haittaa mitään. Itselle kiloja tuli 17 ja ne lähti ihan heti synnytyksen jälkeen. Ehkä kuukaudessa, kahdessa.

Jotenkin tuli ihan hirvittävän surullinen olo tuon ohjelman jälkeen. Olen itse ollut aina hoikka, vaikka oonkin syönyt paljon, ja jotenkin aattelin että tuo Marjon perhe on samanmoinen eli syö paljon mutta ei jostain syystä vaan hirveesti liho. Mutta jonkunnäköinen syömishäiriö taitaa olla taustalla, ei tuo ole enää normaalia. Olis Marjo nyt edes raskausaikana voinu vähän relata ja syödä niin että sikiö voisi hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkaa tuolla niukalla kalorimäärällä. Lapsi-raukka kuivuu! Vauvojen ulkonäköä ei saisi haukkua, mutta kieltämättä tämä heidän vauva on vähän kärsineen humanoidin näköinen. Jotenkin ei näytä oikein hyvinvoivalta ja terveeltä. Toivon sydämeni pohjasta, että nämä ovat vain luuloja ja vauva on kaikinpuolin terve ja se ulkonäkökin muuttuu kasvaessa normaaliksi!

Marjo tuntuu olevan tosi symppis ja kiva, mutta tälläset motherexia-jutut menee kyl niin sairaaksi!!

Itse söin terveellisesti koko raskausajan ja liikuin paljon. Silti painoa tuli 20 kg. Johtui kuulemma hormoneista. Paino oli normilukemissa 3kk synnytyksen jälkeen. Voi se paino nousta muutenkin kuin syömällä!!

Vierailija
24/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm pitkä. En harrasta säännöllisesti liikuntaa tai mitään muutakaan urheilullista aktiviteettia, päivän "liikunnat" on yleensä ne kävelyt mitä tulee mentyä bussipysäkille ja portaita ylös alas.

Syön aamupalan, yleensä ruisleivän ja keitetyn kananmunan. Sitten syön jossain vaiheessa lämpimän ruoan, tänään söin hunajamarinoitua kanaa, riisiä ja salaattia. Päivästä riippuen syön joko vielä toisen kerran samaa lämmintä ruokaa tai sitten otan välipalaksi jotain leipää ja teetä tms, mitä milloinkin on. Illalla syön sitten vielä vähän lisää leipää, jogurttia, muroja tms.

Mielestäni syön ihan normaalisti enkä mitenkään liian vähän.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan tämän päivän kulutukseni on 1513 kcal. Laskeskelin tuossa tämän päivän syömisiä ja ilman illan herkutteluja syömisistä tuli noin 1100-1200kcal. Äskeisten suklaiden ym. kanssa sitten tietty enemmän.

että mä en todellakaan laske kaloreita tai tarkkaile syömisiäni mitenkään tarkasti. Syön siten, miten hyvältä tuntuu. En mitenkään pidä itseäni nälässä.

Vierailija
25/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 158 cm ja kun joskus olen katsonut, mikä on sopiva kalorimäärä minun pituiselle, niin muistelen että se olisi ollut jotain 1400-1500.

Vierailija
26/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää jo Marjo rauhaan.

Etsikää joku muu uhri.

Samaa mieltä. Marjo muuten sanoi yhdessä jaksossa, että on ihmetellyt, kun tuttavat ovat saaneet painoa 30kg lisää raskausaikana. Kyllä ihmettelisin minäkin. On ihan normaalia että se paino nousee vain sen tarvittavan 8-10g. Minä olen saanut kolme tervettä lasta ja olen lihonut vain 6-8kg. Lasten painot 4500g, 3200g ja 3030g. Monella raskaus on tekosyy mässäillä kohtuuttomasti, mutta toisaalta se on jokaisen oma asia paljonko haluaa painoa pudottaa sitten raskauden jälkeen. Onhan suomi pullollaan näitä hoikille odottajille katkeria äitejä, jotka saavat joka raskaudessa kymmenen kiloa ylimääräistä, kun eivät jaksa pitäää itsestää huolta. Vauva ottaa kyllä sen mitä vatsassa tarvitsee...äiti se on joka riutuu.

Kertoohan Marjo että syö terveellisesti. Se on tärkeämpää kuin kalorimäärä!! Ihana, positiivinen nainen tuo Marjo. Jaksaa pitää itsestään ja perheestään huolta. Moni kateellinen sohvankuluttaja täällä vaan marisee.

Se, että ei kituuta jollain nälkädieetillä raskausaikaansa, ei tarkoita sitä, että lihoo 30 kg.

Vierailija
27/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää jo Marjo rauhaan.

Etsikää joku muu uhri.

Samaa mieltä. Marjo muuten sanoi yhdessä jaksossa, että on ihmetellyt, kun tuttavat ovat saaneet painoa 30kg lisää raskausaikana. Kyllä ihmettelisin minäkin. On ihan normaalia että se paino nousee vain sen tarvittavan 8-10g. Minä olen saanut kolme tervettä lasta ja olen lihonut vain 6-8kg. Lasten painot 4500g, 3200g ja 3030g. Monella raskaus on tekosyy mässäillä kohtuuttomasti, mutta toisaalta se on jokaisen oma asia paljonko haluaa painoa pudottaa sitten raskauden jälkeen. Onhan suomi pullollaan näitä hoikille odottajille katkeria äitejä, jotka saavat joka raskaudessa kymmenen kiloa ylimääräistä, kun eivät jaksa pitäää itsestää huolta. Vauva ottaa kyllä sen mitä vatsassa tarvitsee...äiti se on joka riutuu.

Kertoohan Marjo että syö terveellisesti. Se on tärkeämpää kuin kalorimäärä!! Ihana, positiivinen nainen tuo Marjo. Jaksaa pitää itsestään ja perheestään huolta. Moni kateellinen sohvankuluttaja täällä vaan marisee.

Sen sijaan olen opetellut elämään ilman jatkuvaa pätemistä ja suorittamista- ja tästä vinkkelistä tuon marjon näkemys elämästä on KAMALA. Siis jos ihmisellä on koko ajan menossa joku tehokkuus, tai suoritus tai muu, niin jotakin on vialla ja pahasti. Eihän tuollaisessa perheessä ole lapsillakaan tilaa olla mitä he ovat, heillä on tilaa olla sellaisia kuin vanhemmat haluavat heidän olevan. On aivan järkyttävää siirtää lapsilleen tuollaista 100% pätemisen mallia. Se musta on kamalaa, ja sen aiheuttamat vauriot on vaikea korjata. Ja eihän se marjo ja häntä ihailevat suorituskeskeiset ihmiset tietenkään tajua että siinä on jotain vikaa. Sen vian tajuaa vasta sitten kun saa kokea jotain muuta. Jatkuvasti suorittava ja pätevä ihminen on irvikuva ihmisestä. Kukin tavallaan, en halua mollata, Marjokin eläköön tyylillään, en häntä todellakaan ihmisenä tunne- mutta suorituskeskeisen elämän ihannointi on hirveää. ja se on ihan sama mitä ihminen painaa, jos hän tuntee olonsa hyväksi. Siinä ei muutama kilo vaikuta mitään. Ja toisinpäin vaikka niitä kiloja kuinka vahtaa, ne ei pelasta yhtään, jos elämä on muuten täynnä kontrollia ja suoritusta.

Vierailija
28/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 158 cm ja kun joskus olen katsonut, mikä on sopiva kalorimäärä minun pituiselle, niin muistelen että se olisi ollut jotain 1400-1500.

kertoo mitä keho tarvitsee, sen jälkeen tulee jokainen rasitus. Normaalin naisen keskimääräinen laihdutuskalorimäärä on tuo 1400-1500. Raskauden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Vierailija
29/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm pitkä. En harrasta säännöllisesti liikuntaa tai mitään muutakaan urheilullista aktiviteettia, päivän "liikunnat" on yleensä ne kävelyt mitä tulee mentyä bussipysäkille ja portaita ylös alas.

Syön aamupalan, yleensä ruisleivän ja keitetyn kananmunan. Sitten syön jossain vaiheessa lämpimän ruoan, tänään söin hunajamarinoitua kanaa, riisiä ja salaattia. Päivästä riippuen syön joko vielä toisen kerran samaa lämmintä ruokaa tai sitten otan välipalaksi jotain leipää ja teetä tms, mitä milloinkin on. Illalla syön sitten vielä vähän lisää leipää, jogurttia, muroja tms.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan tämän päivän kulutukseni on 1513 kcal. Laskeskelin tuossa tämän päivän syömisiä ja ilman illan herkutteluja syömisistä tuli noin 1100-1200kcal. Äskeisten suklaiden ym. kanssa sitten tietty enemmän.

että mä en todellakaan laske kaloreita tai tarkkaile syömisiäni mitenkään tarkasti. Syön siten, miten hyvältä tuntuu. En mitenkään pidä itseäni nälässä.

siis joo, mullakin tulee vain 1400 kcal ilman tätä illan jäätelöannossta ja muita illan "pikku syömisiä" :D :D :D

Vierailija
30/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömäsi kalorimäärä on laihduttajallekin ihan alakantissa- elimistö menee säästöliekille, mutta ei voi voida kovinkaan hyvin. Tuskin jaksaisit edes kunnon liikuntaa? saatko jotain tyydytystä siitä että syöt niin vähän- paremmuutta muihin verrattuna vai mitä?? Ei tuo ole normaalia.

Vierailija
31/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ei ole mikään aikuisen terveen naisen energiamäärä. Tuo voitaisiin jo rinnastaa lapsen pahoinpitelyyn. Jos oma tuttavani näännyttäisi syntymätöntä lastansa, niin tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
32/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syömäsi kalorimäärä on laihduttajallekin ihan alakantissa- elimistö menee säästöliekille, mutta ei voi voida kovinkaan hyvin. Tuskin jaksaisit edes kunnon liikuntaa? saatko jotain tyydytystä siitä että syöt niin vähän- paremmuutta muihin verrattuna vai mitä?? Ei tuo ole normaalia.

sairasta anoreksiaa :D Voin ihan huoletta kiskoa vaikka levyn suklaata naamariin, jos siltä tuntuu. Yleensä ei vaan tunnu. En tosiaan harrasta sitä liikuntaa, joten en tarvitse tämän enempää energiaa. Tietty jos käyn esim. lenkillä niin tulee automaattisestikin syötyä enemmän. En saa mitään tyydytystä tästä. Näytän normaalipainoiselta, en alipainoiselta tai edes huomattavan hoikalta.

Vierailija
33/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis joo, mullakin tulee vain 1400 kcal ilman tätä illan jäätelöannossta ja muita illan "pikku syömisiä" :D :D :D

että ei noita suklaita sun muita herkkuja tarvitse. Pärjäisin siis ilman niiden tuomia kaloreita, ne ovat vain ekstraa. ":D :D :D"

Vierailija
34/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kaikki muu syöminen päälle nostaa kalorimäärät kyllä heittämällä sen 1000 kaloria lisää! Aika hassua kalorilaskentaa suoritat, kun jätät laskuista herkuttelut =DD

Vierailija
35/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse olen lyhyt ja aineenvaihduntani on hidas, enkä voisi syödä yli 1500 kaloria päivässä lihomatta, ja jos syön 1500:kin useampana päivänä, niin sitten on pakko pitää välissä sellaisia tuhannen kalorin päiviä, ettei paino lähde nousuun.

Varmaan jos liikkuisi enemmän, niin kuluttaisi enemmän, mutta jokin 2000 kalorin päiväkulutus olisi kohdallani utopistinen.

Ja vaikka puhun hitaasta aineenvaihdunnasta niin ihan normaalipainoinen olen. Mutta en olisi, jos söisin enemmän, mielelläni söisinkin kun ruoka on hyvää.

Vierailija
36/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin onko tarkotus ,että nämä tanssitytöt vai omat? Omat lapset on kaikissa kuvauksissa ollut "pyntätty" tukat viimeisen päälle jne.Kertaakaan ei ole kuvattu ,että tytöt leikkis ns normi leikkejä ym.Ja miks pikkutyttöjen pitää olla aina katsomassa kun isot tytöt harjottelee puol alasti näitä harjotuksia?? En kyllä nää tossa perheessä sitä normaali perhettä.Tytötkin puhuu jotenkin hassusti??

Vierailija
37/64 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keikistelivät lasten edessä heidän olohuoneessaan? oliko se nyt erottista tanssia vai mitä. Järkyttävä malli pienille lapsille. Ja tuo kalorimäärä raskauden aikana aivan sairasta.

Vierailija
38/64 |
12.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahvasti syömishäiriön piirteitä tuolla Marjolla + ja 15-vuotiaan anorektikon mielenmaailma, todella pakonomaista, jos ei voi luottaa omaan kroppaan, vaan kokoajan pitää tietoisesti laskea kaloreita. Miksi ihmeessä RASKAUSAIKANA pitää kontrolloida noin tiukasti itseään?

Enkä nyt tarkoita, että raskausaikana pitäisi vetää roskaruokaa, vaan syödä riittävästi terveellistä ruokaa ja energiaa. 1200 kaloria vastaa nälänhätää sikiölle.

Vierailija
39/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailtavaa! Nyt minä sitten taistelen saamaan raskauskiloni pois...

Vierailija
40/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOissain apinakokeissa oli jokunen aika sitten saatu viitteitä siitä, että liian niukka raskausaikainen ruokavalio lisäsi sikiön todennäköisyyttä sairastua lapsuudessa tyypin I diabetekseen, eli siis siihen diabeteksen "hankalampaan" ja vakavampaan muotoon. Eli en kyl lähtisi ihan vain raskauskiloja välttääkseni kokeilemaan...