Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Supermarjo paljasti rajun raskausruokavalionsa – Söi vain 1200 kaloria

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^

Vierailija
2/64 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 18:42"]

1000-1500 kaloria päivässä. En tarvitse enempää, ja jo se että pääsen 1500 kcal asti vaatii että mässytän jotain herkkuja. Enkä todellakaan ole alipainoinen.

Niin ja olen raskaanakin vielä! Kääk. En koe tarvetta ahtaa itseeni enempää ruokaa, koska ei tee mieli. Järkyttävä määrä pitäisi vetää napaan että tulisi joku 2000 kaloria täyteen.

[/quote]

Mulla tulee 2000 kcal kevyesti täyteen (urheilupäivinä reippaasti ylikin), kun vedän esim aamulla rahkaa ja hedelmiä, lounaaksi lohta ja fetasalaattia, välipalaksi hedelmiä ja pähkinöitä, lounaaksi jtn lihaa, salaattia, höyrytettyjä vihanneksia ja riisiä, sekä iltapalaksi jugurttia ja mitä nyt mieli tekee. Jos tuo kuulostaa jollekin liialta, niin vika on korvien välissä.

Terkuin urheileva, terve, normaalipainoinen (bmi 19) nainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
28.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas eukko! Oma paino lapsen hyvinvoinnin edelle.. jep jep.

Vierailija
4/64 |
12.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.04.2012 klo 18:43"]

1000-1500 kaloria päivässä. En tarvitse enempää, ja jo se että pääsen 1500 kcal asti vaatii että mässytän jotain herkkuja. Enkä todellakaan ole alipainoinen.

Kyllähän se kulutus on koosta, aineenvaihdunnasta ja liikkumisesta kiinni. Siro 150cm perusaineen vaihdunta on huomattavasti pienempi kuin 175cm normaalirakenteisen.

Niin ja olen raskaanakin vielä! Kääk. En koe tarvetta ahtaa itseeni enempää ruokaa, koska ei tee mieli. Järkyttävä määrä pitäisi vetää napaan että tulisi joku 2000 kaloria täyteen.

että kenellä muka on 2000 kaloria se normaalitarve? Sen kerran kun olen jotain kalorilaskureita vilkaissut, niin mulle on aina annettu päivän saantisuositukseksi max 1500 kaloria. Onko se 2000 jotain himoliikkujia varten?

Vierailija
5/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta, enkä lainkaan ihmettele sitä lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
6/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normi päivittäinen liikunta ja normi ruoka herkkuineen ja mielitekoineen. Kummankin raskauden aikana tuli raskauakiloja 7kg, ja lähti samantien pois. Eli ihmettelen tuon Marjon tiukkaa ruokavaliota, kun helpommallakin voi päästä.

Vierailija
7/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän hämmentää tässä keskustelussa se, että oletetaan äidin saamien kalorien olevien automaattisesti suhteessa sikiön saamiin kaloreihin. Näin ei valitettavasti ole. Minun lapseni syntyi vakavasti aliravittuna. Millään minun syomiselläni ei olisi tilannetta korjattu; sikiön ja istukan välinen virtaus oli lääkärin uran huonoin.

Afrikassa vakavasti aliravittu, aneeminen äiti voi saada täysin terveen lapsen.

Vierailija
8/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta äidin raskauden aikaisen ravitsemuksen vaikutus lapseen on suuri, tästä on olemassa runsaasti tutkimustietoa.

Äidin aliravitsemus raskausaikana on sikiölle vaaraksi ja vaikuttaa syntyvän lapsen aikuisiänkin terveyteen.

Vierailija
9/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ihan kopio tuosta supermarjosta ehdottomalla elämällään. on kasvissyöjä, luontaistuotteita käyttävä ja lääkäriä välttävä (luontaishoidot vaan käy), kestävyysurheilua ja maratoneja harrastava 40v ikinuori. ei koskaan sairas, ja haukkuuu meitä läskejä ja normaalisti sairastavia ystäviään. työnarkomaani, lapsia 2 joita hoitaa kahdet isovanhemmat ja yhdet isoisovanhemmat... Mutta; esikoispojalla on ADHD ja oppimisvaikeus, kuopuksella vaikea ruoka-aineallergia. Pienestä asti lapset ravittu ja lääkitty kasvisperäisesti/luomusti/homeopaattisesti. Kumpikin aliravitun näköisiä ja aina sairaana, pojan adhd oireilujen aikaan lasta hoidettiin jollain enkeliterapialla, jossa puhdistettiin pojan energioita ja selvitettiin entisiä elämiä, joista häiriöt johtuvat. Näihin aikoihin perheestä tehtiin lastensuojeluilmoitus lasten laiminlyönnin takia ja heidät mm. ohjattiin ravitsemusterapeutille. Ystäväni mummo on kertonut minulle, että epäillään raskaudenaikaisen ravitsemuksen aihettaneen pahoja vaurioita aivoihin (pojalle) ja että nuoremmalla lapsella olis ollu maksa-arvot ihan sekaisin kaikesta luontaismössöstä!

Että ollaan me ihan tavisäidit onnellisia siitä mitä olemme, ja siitä mitä meillä on. Emme me ainakaan raskausaikana halua lastemme elämää pilata näännyttämällä itsemme ja tulevan lapsemme elämää tuhota.

Vierailija
10/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kenellä muka on 2000 kaloria se normaalitarve? Sen kerran kun olen jotain kalorilaskureita vilkaissut, niin mulle on aina annettu päivän saantisuositukseksi max 1500 kaloria. Onko se 2000 jotain himoliikkujia varten?

Mulla 165 cm ja 61 kg naisella menee ihan perusmeininkiin eli elintoimintojen ylläpitoon kalorilaskurin mukaan 1700 kcal:aa. Tunnin lihaskuntojumppa ja puolen tunnin kävely nostavat tarpeen yli 2000:een. Laihtumaan ei pääse, mutta pysyy siinä painossa, missä on = normaali, lihaksikas ja hyvinvoiva.

Tuollaiset 1200 kcal päiväkulutukset on tarkoitettu ankaralla dieetillä oleville ihmisille tai todella minikokoisille.

Vierailija
11/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskauden aikaisesta "lihomisesta". Eihän se nyt sitä tarkoita, että kaikki vauvan syntymäpainon ylittävät kilot ovat lihomista vaan elimistön normaalia varautumista imetykseen mm. rasvakudoksen määrää lisäämällä. Itse olen hoikka ja söin kuta kuinkin samalla lailla normaalisti raskaana kuin muutenkin, kiloja kertyi 12, jotka sitten hiljakseen lähtivät itsestää imetyksen aikana noin puolessa vuodessa.

Vierailija
12/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä syöt jos 1500 kaloriin pääseminen vaatii herkkujen mässyttämistä? Saattaisit saada Nobelin..

Vierailija
13/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten e osaa laskea noita kaloreita...

Vierailija
14/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on todennäköisimmin se määrä jonka elimistö tarvitsee perustoimintojen ylläpitämiseen. Jo se, että nouset aamulla ylös sängystä, nostaa energiantarvetta.

Tässä taas linkki kivaan kalorilaskuriin;

http://www.health-calc.com/diet/energy-expenditure-advanced

1000-1200kCal päivässä raskaana ollessa on järkyttävää idiotismia.

Vierailija
15/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva vie siitä sen 350 kaloria, niin eihän äidille jää siitä max 850 kcal ja se ei kata edes perusaineenvaihduntaan tarvittavaa energiamäärää! Ihan sairasta omalla ja syntymättömän lapsen terveydellä leikkimistä!

Vierailija
16/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäkää jo Marjo rauhaan.

Etsikää joku muu uhri.

Vierailija
17/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte, jättäkää jo Marjo rauhaan.

Etsikää joku muu uhri.

Rouvahan aivan kerjää tätä.

Vierailija
18/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää joku muu uhri.

se marjon lapsihan tässä uhri on? ei tosin palstan uhri!

Vierailija
19/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsikää joku muu uhri.

Samaa mieltä. Marjo muuten sanoi yhdessä jaksossa, että on ihmetellyt, kun tuttavat ovat saaneet painoa 30kg lisää raskausaikana. Kyllä ihmettelisin minäkin. On ihan normaalia että se paino nousee vain sen tarvittavan 8-10g. Minä olen saanut kolme tervettä lasta ja olen lihonut vain 6-8kg. Lasten painot 4500g, 3200g ja 3030g. Monella raskaus on tekosyy mässäillä kohtuuttomasti, mutta toisaalta se on jokaisen oma asia paljonko haluaa painoa pudottaa sitten raskauden jälkeen. Onhan suomi pullollaan näitä hoikille odottajille katkeria äitejä, jotka saavat joka raskaudessa kymmenen kiloa ylimääräistä, kun eivät jaksa pitäää itsestää huolta. Vauva ottaa kyllä sen mitä vatsassa tarvitsee...äiti se on joka riutuu.

Kertoohan Marjo että syö terveellisesti. Se on tärkeämpää kuin kalorimäärä!! Ihana, positiivinen nainen tuo Marjo. Jaksaa pitää itsestään ja perheestään huolta. Moni kateellinen sohvankuluttaja täällä vaan marisee.

Vierailija
20/64 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 160cm pitkä. En harrasta säännöllisesti liikuntaa tai mitään muutakaan urheilullista aktiviteettia, päivän "liikunnat" on yleensä ne kävelyt mitä tulee mentyä bussipysäkille ja portaita ylös alas.

Syön aamupalan, yleensä ruisleivän ja keitetyn kananmunan. Sitten syön jossain vaiheessa lämpimän ruoan, tänään söin hunajamarinoitua kanaa, riisiä ja salaattia. Päivästä riippuen syön joko vielä toisen kerran samaa lämmintä ruokaa tai sitten otan välipalaksi jotain leipää ja teetä tms, mitä milloinkin on. Illalla syön sitten vielä vähän lisää leipää, jogurttia, muroja tms.

Mielestäni syön ihan normaalisti enkä mitenkään liian vähän.

Kalorilaskuri.fi:n mukaan tämän päivän kulutukseni on 1513 kcal. Laskeskelin tuossa tämän päivän syömisiä ja ilman illan herkutteluja syömisistä tuli noin 1100-1200kcal. Äskeisten suklaiden ym. kanssa sitten tietty enemmän.