Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin työhaastattelussa osa-aikatyöhön

Vierailija
11.04.2012 |

tarjoilijaksi (olen opiskelija). Ensimmäiseksi haastattelija kysyi "onko lapsia?". Vastasin "On" ja haastattelija sanoi heti että se on kyllä huono homma. Koko haastattelun ajan muistutti siitä, että kun sulla on se lapsi niin sitten sä haet sairauslomaa kun lapsi sairastaa ja että kyllä heillä on tässä monta hakijaa, jolla ei ole lapsia....

OLEN VIHAINEN!

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne varmaan luottotiedottomalla pankissa.

Vierailija
2/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tommosesta voi valittaa mihinkään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä ei ole ilmeisesti aikomustakaan palkata minua tuosta syystä. Sanoin kyllä hänelle, että on kyllä miehenikin lasta hoitaa, mutta hän vastasi siihen ettei usko.

Vierailija
4/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on kaikki passitkin eli ei saisi kyllä eriarvoistaa minua perhesuhteiden vuoksi.

Haastattelija oli turkkilainen ja täytyy myöntää, etten ole koskaan ennen kokenut rasistisia tunteita, mutta nyt olisin voinut haistattaa pitkät sille karvakädelle.

Huoh, tässä kaupungissa vain on niin huonosti osa-aikatöitä tarjolla, jos ei ole suhteita. Tuntuu aivan todella vaikealta päästä edes haastatteluihin.

Vierailija
5/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki heillä on oikeus palkata työhön joku lapseton mutta ei ole kovinkaan järkevää toitottaa toiselle ettei sua nyt varmaan onnista kun sulla on tuo lapsi ja olet sitten jatkuvasti saikkua hakemassa.

Heillä on mahdollisesti ollut sitten huonoja työntekijöitä jotka ovat olleet äitejä ja leimaavat siksi kaikki äidit.

Älä suotta ole vihainen sillä työpaikka tuskin olisi ollut kovin kaksinen ja löydät varmasti jotain parempaa.

Vierailija
6/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulemman sanonut hänelle, ettei kannata palkata naisia, joilla on lapsia. Meinasin sanoa, että no sullahan fiksu ystävä on, mutta olin kuitenkin koko haastattelun ajan todella asiallinen ja hymyilin nätisti.

Vierailija
7/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois vaika nyt vituttaakin.

T:6

Vierailija
8/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko pois vaika nyt vituttaakin.

T:6

Toivon todella, ettei kukaan enää utele mun perhesuhteita. Onneksi en sentään ole YH, jos olisin niin ukko olisi varmaan potkinut mut samoin tein ulos haastatteluhuoneesta :D

Vierailija
9/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverini on ollut nyt 2 kuukautta töissä hoitovapaan jälkeen ja työpäivät mahtuu varmaan yhden käden sormiin. Kokoajan lapsi sairaana ja on sillä lapsella isäkin.

Kun oma lapseni sairastui niin ihmetteli, että etkö ole pois töistä vaikka lapsi on sairaana. Ei ymmärtänyt että voi sitä lasta joku muukin hoitaa kuin äiti.

Vierailija
10/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsetonta nyt ainakaan ei voi ottaa töihin. se alkaa poikimaan heti kun saa paikan. ja sehän on sitten vuosikausia pois töistä yhteen syssyyn.

Vierailija
11/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..itse sairstellaan,,mukeot sairstelee .. ja joskus ei vaan huvita nousta sietlä sängystä..

Vierailija
12/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perhesuhteet eivät kuulu työnantajalle ja niitä ei saa kysyä työhaastettelussa. Pelkkä kysyminenkin voi olla rikos.

Valitettavasti noitakin paikkoja silti löytyy joissa ei noudateta lakia.... Mutta silloin vikaa on varmasti muuallakin yrityksen toiminnassa.

Vierailija
13/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin miehiltä kysyttäisiin tuollaisia asioita. Helvetin ärsyttävää.

Vierailija
14/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työhaastattelussa kysytään tuollainen laiton kysymys, silloin hakija saa valehdella. Sellaiseen ei nimittäin ole hakijalla mitään velvollisuutta vastata todenmukaisesti. Muistahan tämä vastaisuudessa.

Vierailija
15/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vituttaa varmasti nyt, mutta ole onnellinen, että kävi ilmi asenne jo nyt eikä myöhemmin. Löydät varmasti paikan toisaalta.

Vierailija
16/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perhesuhteista kyseleminen ole laitonta. Vain raskaudesta ja raskauden suunnittelusta kysyminen on.

Minusta sillä on paljonkin merkitystä onko esimerkiksi lapsia. Jos sinulla on lapsia, niin todennäköisesti et voi yhtäkkiä vain jäädä ylitöihin kahdeksi tunniksi; se lapsi kun on pakko hakea päväkodista viimeistään klo 17. (ja kaikilla ei ole mietsä, tai mies tekee vaikka vuorotyötä).

Vierailija
17/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä lapset eivät saa vaikuttaa siihen, valitaanko henkilö vai ei. Toki voi kysellä, voiko työnhakija tehdä ylitöitä. Mutta on ihan ihmisen oma asia, miten lastenhoidon järjestää.

Vierailija
18/18 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole järkeä palkata henkilöä joka ei voi olla käytettävissä. Palkkakustannukset ovat huikeita ja jos ei saa mitään vastineeksi on parempi olla palkkaamatta. Saksassa ei ole tällaista.Työttömyys onkin kurissa ja talous nousee kohisten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi