Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superäiti Marjo syö 1000-1200 kaloria päivässä

Vierailija
11.04.2012 |

myös raskaana ollessaan. Ei liene kovin terveellistä.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis syömällä vain sairaalaruokaa. Ja sehän on laskettu vuodepotilaalle sopivaksi energiamääräksi..

Vierailija
42/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet nuoret ihannoivar laihuutta, kuten tiedämme. Viimeksi tänään törmäsin naamakirjassa 21v raskaana olevaan, joka nyt oli lainannut tätä marjon kirjoitusta. Kivakiva..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä mikä oli ongelma? Niin, valitettavasti me kaikki emme ole edes välttävällä järjellä varustettuja. :( Älä suotta vaivaa enempää pikku päätäsi :)

Ymmärsin toki, että osalle on ongelma, että joku pärjää vähällä ruualla. En vain käsitä tosiaan sitä, miten toisen syömiset voi jollekin olla ongelma. Mutta joo, en todella vaivaa sillä enää päätäni :-)

Vierailija
44/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jää 1000 kaloriin. Oikeasti 1000 kcl on todella vähän.

Vierailija
45/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, vaikka Marjo kuihduttaisi itsensä olemattomaksi, mitä ilmeisesti tekeekin. Kukaan ei voi oikeasti väittää, että tuhannen kalorin energiamäärä päivässä olisi tarpeeksi raskaana olevalle, varsinkin kun puolet siitä tulee suklaasta. Marjohan sanoi syövänsä päivässä vähintään 100 g suklaata. Tosin uskokoon ken tahtoo.

Raskausaikana ei tarvitse lihottaa itseään valaaksi, mutta tämän ehkäisemiseen riittää se, että normaalipainoinen nainen, joka liikkuu hieman, muttei mitenkään rankasti, pitää energiansaannin 2300 kalorissa päivässä. Minä söin raskausaikana ihan mitä halusin. Painoa tuli 11 kiloa, joista 8 jäi laitokselle ja lopuista kolmesta pääsin eroon parissa viikossa ilman laihdutusta. Näin kai naisen kropan on suunniteltu toimivan.

Alipinoisilla luonto pyrkii korjaamaan tilanteen raskausaikana nostamalla painoa. Usein juuri ne alipainoiset lihovat sen 20 kiloa, eivät normipainoiset tai hieman pyylevät. Kyllä siinä saakin olla vesikuurilla, jos haluaa, ettei luonto korjaa aliravitsemusta tulevan jälkeläisen hengissäpitämiseksi.

Säälittää Marjon tyttäret. Taitaa olla melko ongelmallinen suhde omaan vartaloon ja syömiseen koko loppuelämän, kun äitinä on tuollainen fanaatikko. Ihan sama, vaikka Marjo sanoisikin tytöilleen, että syökää te vaan kun itse näyttää esimerkkiä panttaamalla. En yhtään ihmettele, että tuollaisesta sakista on tehty lastensuojeluilmoitus.

Mistäs muuten päättelitte, että Marjo ja tytöt ovat terveitä? Ei sitä aina päällepäin näy.

Vierailija
46/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ymmärrä mikä oli ongelma? Niin, valitettavasti me kaikki emme ole edes välttävällä järjellä varustettuja. :( Älä suotta vaivaa enempää pikku päätäsi :)

Vierailija
47/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ps. juttu oli myös minulta :)

Vierailija
48/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee mieleen vähän ne jenkki mammojen lapset missä pitää olla jo missi lapsena.En ole nähnyt yhtään kuvaa missä ne lapset olis ns lapsen näkösiä.Aina laitettuja ja jotenkin väänetty hymy päällä.Surullista

Vierailija
49/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjon on otettava ne purkista, jos haluaa välttää esim luukadon. Vauvalle siitä ei varmaan ole haittaa. Olen itsekin elänyt noin, kärsiessäni syömishäiriöstä. Synnytin aivan terveen vauvan joka tosin oli pienin sisarussarjasta. Mulla huono ruoka aiheutti sen että piti imettää tosi usein, kun maitoa ei tullut kunnolla.

Ne joilla on syömishäiriö, osaavat perustella raivokkaan vakuuttavasti, ettei missään tapauksessa ole kyse anoreksiasta. Monet naiset ihailevat tällaista itsekuria, mutta todellisuudessa se on sairaalloista, itsekeskeistä ja säälittävää yritystä hallita elämää hallitsemalla ruumistaan ja näännyttämällä sitä. Jossain vaiheessa joko ruumis tai psyyke maksaa laskun. On todella ikävää, että mediassa nostetaan ihanteeksi tällainen äitiys.

On oikeasti niin, että alipaino on yhtä suuri jollei suurempi riski kuin ylipaino. Tervellisimmäksi bmi:ksi on jossain tutkimuksessa todettu 25, silloin ihmiset syö sen verran että ravinteet tulee mutta ei liikapainon haittoja.

mutta pitää sitten muistaa, että on meitäkin jotka aidosti syövät kunnolla, mutta bmi on matalampi kuin tuo suositus. Esim minä olen aina ollut tosi kevyt, vaikka en mitenkään näytä erityisen laihalta. Ja syön, ihan mitä lystää. Ja itseasiassa aika paljon :) mutta bmi: minulla on reilusti alle tuon.

Vierailija
50/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on diabeetikonkin kcal määrä 1800 ..ihme että sillä ollut edes mahaa ja lapsi näyttää samalta ku afrikassa.

Vierailija
51/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama, vaikka Marjo kuihduttaisi itsensä olemattomaksi, mitä ilmeisesti tekeekin. Kukaan ei voi oikeasti väittää, että tuhannen kalorin energiamäärä päivässä olisi tarpeeksi raskaana olevalle, varsinkin kun puolet siitä tulee suklaasta. Marjohan sanoi syövänsä päivässä vähintään 100 g suklaata. Tosin uskokoon ken tahtoo.

Raskausaikana ei tarvitse lihottaa itseään valaaksi, mutta tämän ehkäisemiseen riittää se, että normaalipainoinen nainen, joka liikkuu hieman, muttei mitenkään rankasti, pitää energiansaannin 2300 kalorissa päivässä. Minä söin raskausaikana ihan mitä halusin. Painoa tuli 11 kiloa, joista 8 jäi laitokselle ja lopuista kolmesta pääsin eroon parissa viikossa ilman laihdutusta. Näin kai naisen kropan on suunniteltu toimivan.

Alipinoisilla luonto pyrkii korjaamaan tilanteen raskausaikana nostamalla painoa. Usein juuri ne alipainoiset lihovat sen 20 kiloa, eivät normipainoiset tai hieman pyylevät. Kyllä siinä saakin olla vesikuurilla, jos haluaa, ettei luonto korjaa aliravitsemusta tulevan jälkeläisen hengissäpitämiseksi.

Säälittää Marjon tyttäret. Taitaa olla melko ongelmallinen suhde omaan vartaloon ja syömiseen koko loppuelämän, kun äitinä on tuollainen fanaatikko. Ihan sama, vaikka Marjo sanoisikin tytöilleen, että syökää te vaan kun itse näyttää esimerkkiä panttaamalla. En yhtään ihmettele, että tuollaisesta sakista on tehty lastensuojeluilmoitus.

Mistäs muuten päättelitte, että Marjo ja tytöt ovat terveitä? Ei sitä aina päällepäin näy.

Minä olen hoikka ja raskausaikana lihosin aina 25 kiloa...eli melko paljon :) Olen kolme kertaa olut raskaana ja aina lihonut suurin piirtein noin paljon. Silti nyt ihan mukavissa mitoissa takaisin. Muutama kilo enemmän kuin ennen ensimmäistä lasta, mutta se on vain hyvä.

Vierailija
52/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule lapsista terveitä aikuisia nuon niukalla raskaudenaikaisella ruokavaliolla.

Onhan sitä tehty ja tehdään edelleen tutkimuksia kuinka äidin ruokavalio vaikuttaa tulevan lapsen aikuisiän terveyteen esim sydän ja verisuonisairaudet, ylipaino ja valitettavasti juuri edellä mainitut terveyshaitat olivat yleisiä sellaisten lasten terveydessä joiden äiti oli kärsinyt aliravitsemuksesta raskauden aikana eli lapsi ei ole saanut kaikkea tarvitsemaansa. No eikö se kuitenkin ole tärkeintä, että äoti on hoikka. Lapset voivat sitte itse aikuisina hoitaa terveyttään

Vierailija
53/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasken itse tällä hetkellä kaloreita laihdutusmielessä, ja voin kertoa, että jos noista pitäis tulla 1006 kaloria, niin annokset on ainakin MINIMAALISEN pieniä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi