Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Superäiti Marjo syö 1000-1200 kaloria päivässä

Vierailija
11.04.2012 |

myös raskaana ollessaan. Ei liene kovin terveellistä.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
16.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveelliset elämäntavat on kaukana tässä perheessä.

Vierailija
2/53 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Super-Marjolla on syömishäiriö, näkeehän sen kropasta. Kukaan terve ei punnitse itseään joka päivä, eikä käytä samoja vaatteita tyttärensä kanssa (yhtä laiha kuin pikkutyttö!).

Super-Marjo on tosi sairas, kun se kehuskelee yöunillaan. "Viime yönä nukuin 40 minuuttia. Toissayönä tunnin."

Marjo on selvästi amfetamiinin eli pirin käyttjä. Itse olen käyttänyt, ja tiedän, millaisia piripäät ovat. Pireissä ei tarvitse syödä eikä nukkua päiväkausiin. Suorituskyky on korkealla ja ihminen jaksaa tehdä kaikkea valvomisesta ja syömättömyydestä huolimatta.

Normaali ihminen ei kykene toimimaan kunnolla jos kahtena peräkkäisenä yönä nukkuu vain tunnin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei läskit pauku raskausaikana. Hattua nostan!

Itselleni tullu 8 kiloa tämän raskauden aikana. En tosin ole kaloreita laskenu.

Itse vedin ja edelleen vedän mm. voita ja punaista maitoa. Ei tullut kilon kiloa ylimääräistä, eikä tarvinnut erityisesti treenata että ne lähtivät. Vatsakin kiinteytyy mukavasti ihan vatsalihastreenillä.

Tiesitkö että keskitysleirillä vangin päiväannos oli tuota tuhatta kaloria? Kuulostaako oikeasti terveeltä raskaana olevan naisen ruokavaliolta moinen? Nyt järki käteen!

Vierailija
4/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin odottaja joka osaa elää niin, ettei läskit pauku raskausaikana. Hattua nostan!

Itselleni tullu 8 kiloa tämän raskauden aikana. En tosin ole kaloreita laskenu.

jotka lukevat tätä keskustelua ja jotka ovat epävarmoja painonsa suhteen: Raskausaikana laihduttaminen ei ole terveellistä. Monet ympäristömyrkyt, torjunta-aineet ja muut kemikaalit sitoutuvat rasvakudokseen. Jos äiti laihduttaa odotusaikana, rasvakudoksesta vapautuvat kemikaalit päätyvät myös sikiöön.

Ihminen, joka nostaa hattua tuollaiselle toiminnalle, ei ole tietoinen niistä riskeistä, joita raskaudenaikainen kalorien rajoittaminen aiheuttaa sikiölle. Vähän sama kuin kunnioittaisi raskausaikana tupakoivaa.

Vierailija
5/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta. Että laskee kaloreita raskausaikana, ei ole tervettä. Jos syö terveellistä ruokaa mahansa täyteen, eikö se ole tarpeeksi? Vaikka tulis kymmenen kiloa, kyllä se Marjo karistaa ne pikavauhtia kun imettäessään hiihtää taloa ympäri.

Vierailija
6/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli ykköseltä prisma-dokumentti sikiön kehityksestä ym ja siinä todettiin, että sikiö vie äidiltä väh. 2000 kcal viikossa.

Eli jos syöt 1000 kcal pvä raskaana, käytännössä sikiö vie siitä toista sataa, äidille jää loput ja se on liian vähän.

Vaikka tuon nälkäkuurin vaikutuksia ei nyt näy, mutta kun ikää tulee, alkaa kroppa protestoida. Kaikki tarvitsee energiaa polttoaineeksi, ihan jo haavojen parantuminen, kuten tavis flunssat.

Vierailija
7/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanti sikiöaikana on sikiön aivojen kehitykselle tärkeeää. Toisessa tutkimuksessa ihan vasta taas luki, että karppaus raskausaikana lisää lihavuuden riskiä lapsella, liittyi jotenkin diabertekseen..

Vierailija
8/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin itselleni oli tärkeintä se, että sikiö kehittyy hyvin, ja saa tarvittavat rakennusaineet ilman, että itse olisin saanut liian vähän ravintoaineita. ennen raskautta (ja imetyksen jälkeen) söin melkoisen vähän vaikka liikuinkin paljon (bmi reilu 19). mutta ei olisi kyllä tullut mieleenkään, että olisin jatkanut samaa ruokavaliota myös raskausaikana, vaan lisäsin reippaasti maitotuoteita ja hyviä rasvoja. eli vaikka lisäsin ruokamääriä, ei se tarkoita, että olisin mitenkään alkanut "mässäilemään". ja samoin imetyksaikaan oli musta omaa kroppaa tärkeämpää, että vauva sai maidosta kaiken tarpeellisen. ja hyvin ne 12 tullutta kiloa lähti imetyksen myötä :)

Vierailija
9/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvan kannaltahan tuo on todella sairasta kuilottamista. Sitä paitsi on järjen köyhyyttä kuvitella olevansa upea, kun kroppa on kuin hankisääskellä eikä lihaksia ollenkaan.

Vierailija
10/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (en ole kylläkään raskaana nyt) syön noin 900-1200kcl päivässä. Esimerkki päivänä eilinen:

-Aamiainen: Puuroa noin 1,5dl ja kahvia maidon kanssa (noin 3kupillista), raejuustoa 100g ja marjoja 100g

- Lounas: tonnikala salaatti jossa 200g kasviksia (salaattia, tomaattia jne), 100g tonnikalaa, 100g raejuustoa ja ruokalusikallinen oliiviöljyä

- välipalana purkillinen rahkaa ja 150g marjoja

- päivällinen: 150g kanaa, noin desi riisiä, 150g kasviksia ja tilkka kastiketta

-iltapala rahkaa, ananasta ja kauraleseitä

Ainoat lisät mitä syön on magnesium ja kalanmaksaöljy.

Noilla ruokamäärillä ja ateriatiheyksillä energiat pysyvät päällä. Maitotuotteet ovat vähärasvaisia, tonnikalahiutaleet vedessä, marjat pakastettu ilman sokeria ja lihatuotteet marinoimattomia.

Saan aivan tarpeeksi energiaa kun syön noin 3h välein. Niinä päivinä kun urheilen, lisänä on proteiinipatukat sekä palautusjuoma. Noina päivinä tulee sitten se 1200kcl täyteen.

Ihan hyvin pärjään, enkä ole anorektikko. =D

(jos olisin raskaana, söisin luultavasti enemmän, ehkä noin 1500-1800kcl päivässä. Luultavasti kuitenkin halkeasin siitä määrästä mitä tuolloin pitäisi napaansa vetää)

Vierailija
11/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän on tutkimuksia useampiakin. Kohdussa "nälkää nähneet" lapset syntyvät pienempinä ja ovat aikuisina alttiimpia mm. lihomiselle (koska elimistö on varautuneempi ravinnon puuttumiseen) ja erilaisille sairauksille. Ei hyvä siis.

Vierailija
12/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse (en ole kylläkään raskaana nyt) syön noin 900-1200kcl päivässä. Esimerkki päivänä eilinen: -Aamiainen: Puuroa noin 1,5dl ja kahvia maidon kanssa (noin 3kupillista), raejuustoa 100g ja marjoja 100g - Lounas: tonnikala salaatti jossa 200g kasviksia (salaattia, tomaattia jne), 100g tonnikalaa, 100g raejuustoa ja ruokalusikallinen oliiviöljyä - välipalana purkillinen rahkaa ja 150g marjoja - päivällinen: 150g kanaa, noin desi riisiä, 150g kasviksia ja tilkka kastiketta -iltapala rahkaa, ananasta ja kauraleseitä Ainoat lisät mitä syön on magnesium ja kalanmaksaöljy. Noilla ruokamäärillä ja ateriatiheyksillä energiat pysyvät päällä. Maitotuotteet ovat vähärasvaisia, tonnikalahiutaleet vedessä, marjat pakastettu ilman sokeria ja lihatuotteet marinoimattomia. Saan aivan tarpeeksi energiaa kun syön noin 3h välein. Niinä päivinä kun urheilen, lisänä on proteiinipatukat sekä palautusjuoma. Noina päivinä tulee sitten se 1200kcl täyteen. Ihan hyvin pärjään, enkä ole anorektikko. =D (jos olisin raskaana, söisin luultavasti enemmän, ehkä noin 1500-1800kcl päivässä. Luultavasti kuitenkin halkeasin siitä määrästä mitä tuolloin pitäisi napaansa vetää)

ruokailua, etenkin kun muulle perheelle pitää kokata sitten muuta ruokaa. Minäkin olen syönyt noin: 10v sitten treenatessani kisoihin. Ei mulla ollut silloin lapsia ruokittavana.

Vierailija
13/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös raskaana. Enempää kaloreita en saa, ellen vedä naamaan jotain suklaata tai muita herkkuja. En yksinkertaisesti tarvitse enempää ruokaa, en elä nälässä.

Vierailija
14/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen myös raskaana. Enempää kaloreita en saa, ellen vedä naamaan jotain suklaata tai muita herkkuja. En yksinkertaisesti tarvitse enempää ruokaa, en elä nälässä.

painon PITÄÄ myös nousta raskauden aikana. Jos se ei nouse, laihdut.

Vierailija
15/53 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman päihteitä ei voi käytännössä valvoa 2 vuorokautta, eikä silloin tee mieli syödäkään. Ketkään muut kuin amfetamiinin käyttäjät ei pidä normaalina sitä, että nukkui viime yönä 40 min ja toissayöntä tunnin. Eikä nekään pidä sitä normaalina, vaan tajuavat että pitää nukkua ennen kuin sekoaa, vaikka ei väsytä, tietenkään, koska piristeet pitävät hereillä ja virkeänä. Ja poistavat ruokahalun. Ja Marjo muka ihan selvinpäin valvoo 48h eikä syö?!Hmmm...

Vierailija
16/53 |
13.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulla otti ainakin korvaan viime jaksossa se, kun Marjo niin hehkutti miten hänellä on niin terveelliset elämäntavat, hän syö tosi terveellisesti ja liikkuu paljon. Ja aikoo alkaa treenata tosissaan kisoihin. Sitten vetää kaikenlaista herkkua...Toki olivat lomalla jne. mutta olen jo aiemmin saanut käsityksen, että osa tuosta 1000 kalorista kertyy päivittäin suklaasta. Plus muut herkut "mä olen sellainen herkuttelija!"

Huomaa aivan selvästi, että sillä naisella ei ole mitään käsitystä terveellisestä ruokavaliosta, saati sitten urheilijan ruokavaliosta. Miten aikoo pärjätä kisoissa jos syö päivittäin 500 kaloria suklaata ja närppii 500 kaloria jotain muuta...?! Kyllä urheilija tarvii proteiinia, kasviksia, hiilareita. Kunnon ruokaa säännöllisesti, ei mitään närppimistä ja ruuan korvaamista herkuilla.

Opettelis ensin syömään kunnolla kunnon ruokaa, pitämään herkkupäivän tai ottamalla vaikka yhden palan suklaata päivässä, jos on pakko, ja tulis sen jälkeen selittämään miten nimenomaan hänellä ja hänen perheellään on terveelliset elämäntavat.

Epäterveelliset ja syömishäiriöiset tavat hänellä on.

Vierailija
17/53 |
30.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hei se on SUPERmarjo...

Vierailija
18/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten liekö tuosta sen enempää haittaa kuin ylensyönnistä, jollei vähemmänkin??

Vierailija
19/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisi huoletta syödä tuplaten, etenkin raskausaikana.

Vierailija
20/53 |
11.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000 kaloria on aivan liian vähän. Etenkin raskaana. 1500 olisi minimi..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi