Mun viidesluokkalaisella on kutonen käytös ja se siirrettiin toiselle luokalle
hairiköinnin vuoksi. Mutta se on mun rakas poika ja mä ymmärrän sitä. Se ei halua että sitä määräillään. Ei varsinkaan tekemään läksyjä. Se ei tee, vaikka kuinka pakotettais. Kuritus saa sen vaan pahemmaks. Mä en enää aio yrittää pakottaa. Se saa olla tekemättä. pääasia että on onnellinen.
Kommentit (22)
lapsi innostumaan oppimaan. Tsemppiä!
vaikkei koskaan lue mitään, ei tee läksyjä ja tappelee opettajan kanssa. Hyvät geenit. Mun päästötodistus lukiosta oli 9,5 ja miehen 10,0.
ap
ja 10 vuoden päästä saat käydä sitä ymmärtämässä ja moikkaamassa vankilassa.
Vaikeetahan se on alkaa 11-vuotiasta kurittamaan jos ei ole sitä tähän mennessä tehnyt.
tarvitaan sosiaalisia taitoja, taitoa ottaa muita huomioon.
Ne ysit ja kympit eivät kauheasti lohduta jos lapsi ei muuten tässä elämässä pärjää. Jos jo koulussa on vaikeaa niin takuuvarmasti on vaikeaa myös työelämässä, työelämässäkään kun ei voi elää niinkuin itse haluaa.
Sinun tehtäväsi on opettaa hänelle käytöstavat, säännöt ja rajat. Sinun on opetettava hänelle seuraukset.
11-vuotias alkaa olla tavallisen avun ulkopuolella. Tee perheestänne lastensuojeluilmoitus, niin voi olla, että poika saa tarvitsemansa avun.
pärjäsi koulussa tekemättä mitään, mutta ei lainkaan kestänyt, että joku komentaa tai että joutuisi tekemään kuten joku muu sanoo. Äitinsä pallutti ja passasi ettei lapselle tule paha mieli.
Tulos: aikuinen, vailla koulutusta (lensi jokaisesta jatko-opiskelupaikasta ulos/erosi kun ilkeä opettaja määräsi). Ei pysty pitämään työpaikkaa, koska esimiehetkin määrää. Ei pysty elämään parisuhteessa, parisuhteessa kun pitäisi ajatella muitakin kuin itseään.
Loistava tulevaisuus :)
Kerran kyllä koulusta passittivat perheneuvolaan, kun poika paljasteli itseään ja harjoitti seksuaalista häirintää ja kusi koulun keinuihin.
Mutta psykologi vaan kehui että onpas rohkea poika ja oli kiinnostunut vaan siitä että hän on varastanut multa rahaa. Määräsi laskemaan säännöllisesti mun rahat ja pitämään niistä kirjaa :D Kolmen käyntikerran jälkeen totes ettei enää tarvita käyntejä.
Sinun tehtäväsi on opettaa hänelle käytöstavat, säännöt ja rajat. Sinun on opetettava hänelle seuraukset.
11-vuotias alkaa olla tavallisen avun ulkopuolella. Tee perheestänne lastensuojeluilmoitus, niin voi olla, että poika saa tarvitsemansa avun.
En edes halua lapselleni sitä että yhteiskunta yrittäisi räpeltää hänen kimpussaan. Sellaisesta tulisi vaan lopullinen tuho.
ap
mutta vain sen verran, että tuo aika on jo kaukana takana. Poikani on nyt 17-vuotias. Veikatkaapas minkälainen hän on nyt ja miten hänen elämänsä on mennyt :)
Terkuin ap
ketään todellakaan missään pudoteta vitoselta kakkoselle häiriköinnin takia, hahhah, miettikää nyt vähän.. häirikkö vitosluokkalainen pienten tokaluokkalaisten joukkoon? mikä järki tulla tänne kirjottelemaan tällastä? voisitko ap mahdollisesti kertoa mitä kuvitteellinen tapauksesi nyt sitten 17-veenä puuhastelee?
että miten voidaan siirtää viitoselta kakkosluokalle häiriköinnin takia? Tää palsta on kyllä jännä paikka, täältä saa hirveästi onnea itselleen sellaiset ihmiset, jotka puhuu täällä ihan puuta heinää ja tekee toinen toistaan kummallisempia avauksia! Kyllä mää kauhiast ihmettele...
ketään todellakaan missään pudoteta vitoselta kakkoselle häiriköinnin takia, hahhah, miettikää nyt vähän.. häirikkö vitosluokkalainen pienten tokaluokkalaisten joukkoon? mikä järki tulla tänne kirjottelemaan tällastä? voisitko ap mahdollisesti kertoa mitä kuvitteellinen tapauksesi nyt sitten 17-veenä puuhastelee?
:-DDDDD
Toinen luokka on homonyymi sanana.
Eli voi tarkoittaa II-luokkaa tai
esim tässä tapauksessa oman 5 luokan rinnakkaisluokka esim 5A ja 5B.
Toinen luokka on homonyymi sanana.Eli voi tarkoittaa II-luokkaa tai
esim tässä tapauksessa oman 5 luokan rinnakkaisluokka esim 5A ja 5B.
Todellakin tarkoitin rinnakkaisluokkaa, en mitään luokka-asteen pudotusta. Poika ja hänen kaverinsa eivät siis voineet olla samalla luokalla, koska tunneista ei tullut mitään, opettaja ei saanut heidän häiriköintiään kuriin.
5. luokalta kertomani asiat eivät ole kuvitteellisia, vaan kirjoitin, mitä silloin ajattelin ja miten toimittiin.
Ja nyt siis haluaisin teiltä niitä arvauksia siitä mitä pojalle tapahtui myöhemmin. Kerron toduuden kunhan olen saanut tarpeeksi vastauksia. Mutta jatketaan huomenna, kaikki on varmaan jo nukkumassa ;)
ap
noniin tietty! mut miks haluut arvauksia? ootko jotenkin sairaan ylpeä pojastas tai välinpitämättömästä suhtautumisestas asiaan? ei voi käsittää....
tarinoin siitä just omille vähän samanlaisille oppilailleni (olen yläkoulun opettaja)
t. ap
...ihailtu ja pärjäävä lapsi, nuori aikuinen, jota säännöt ei koske. Näin kasvatetaan narsistinen persoona. Onnea sulle, voitte sitten pojan kanssa yhdessä vihata kaikkia tyttöystäviä, jotka hajotatte palasiksi.
Psyk. sh.
vaikka olisi mikä nero. Miksi sun kakara saa häiritä toisia oppitunneilla? Miksi sun kakkara saa väsyttää opee kaiket tunnit kun pitäisi opettaa niitä, jotka ei ole neroja?
vai onko se jo omillaan ja työelämässä?
Vai tekikö esim. murrosikä tehtävänsä ja on nyt vastuuntuntoinen ja tottelevainen lukiolaispoika?
ajatteletko yhtään lapsesi tulevaisuutta.
Tuolla menolla hänestä kasvaa syrjäytynyt luuseripaska joita kukaan ei halua työhön ottaa.
Kuka hänet elättää kun on aikuinen, me veronmaksajatko????
Myönnän tosiasian että osa väestöstä on umpityhmää porukkaa jotka pyörii paskana yhteiskunnan rattaissa.