Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jää kuukauden päästä eläkkeelle

Vierailija
10.04.2012 |

Pakko rehellisesti sanoa että kyllä tympii! Kyllä minustakin olis mukavaa ihan vaan lomailla, harrastaa, matkustella ja tehdä mitä huvittaa.

Ei tietenkään se uhtään minun työvuosiani vähentäisi vaikka mies ei eläkkeelle jäisikään, mutta kaipa mä nyt tässä tilanteessa oon vähän kateellinen :)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran miehen tulot on niin hyvät.

Itse en saisi vielä mitään eläkettä, ja kyllä sen muutama tonninkin vaan mieluumin ottaa, ei tässä vaiheessa tunnu vielä fiksulta alkaa sijoituksilla elämään. Ja miehen eläke on kuitenkin vain yhden ihmisen palkka.

Ennenkaikkea tuntuisi hullulta tässä vaiheessa elämää jäädä kokonaan tyhjän päälle. Ja kai minunkin pitää eläkkeeni tienata, se ei varmaan vielä kovin kaksiseksi ole tässä vaiheessa entinyt kertyä, ja eläkevuosiin on kuitenkin matkaa vielä yli 20v.

Varmaan jossain vaiheessa jäänkin pois töistä, siis ihan ennen eläkevuosia, mutta ehkä joskus viisikymppisenä.

ap

Vierailija
22/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelitko että siihen mennessä oon hermostunu

siihen malliin että oon pistäny miehestä ilmat pihalle ;DD

vaan aattelin, että jos miehesi on nyt normaalieläkeikäinen (tai edes sinne päin) niin tilastollisesti hän ei ole enää näissä kinkereissä 20 vuoden kuluttua kun sulla koittaa eläkepäivät...

Tosin, et maininnut miehesi ikää niin voihan se olla 4-kymppinenkin..?

Ei siis mitenkään reilusti vanhempi kuin minä, eli ei välttämättä ole iloisia leskenpäiviä tiedossa ;D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten heillä ei niin suurta "käyttöä" kotonaolevalle vanhemmalle ole muuten kuin ruuanlaittajana ja kuskaajana. ap

ja mies viettää vain vapaa-aikaa?

Surullista lasten kannalta, etteivät vanhemmat merkitse 'mitään', vaikka nuorinkin alle 10v =(

Vierailija
24/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, siis mies on vähän päälle nelikymppinen :)

Miten se voi jäädä eläkkeelle? Työkyvyttömyys, sairaus...?

sama

Vierailija
25/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... joten heillä ei niin suurta "käyttöä" kotonaolevalle vanhemmalle ole muuten kuin ruuanlaittajana ja kuskaajana. ap

ja mies viettää vain vapaa-aikaa?

Surullista lasten kannalta, etteivät vanhemmat merkitse 'mitään', vaikka nuorinkin alle 10v =(

mutta tuo oli vaan noin vanhemman näkökulma asialle. Toisaalta ainakin kaupungeissa teinien elämä kyllä tuntuu pyörivät melkolailla kavereiden ja harrastusten ympärillä, eivät he kauheasti jaksa vanhempien kanssa aikaansa viettää. Ei kai tuo välttämättä tarkoita etteivät vanhemmat merkitse mitään?

Ja joo, arkirutiinit ovat kyllä vuosien mittaan muotoutuneet minun hoidettavikseni pääsääntöisesti, se on tota.

ap

Vierailija
26/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama

niin voi jäädä eläkkeelle. Eivät kaikki ole tyhjätaskuja.

Vierailija
27/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama

Ns. "eläkkeelle" kyllä voi jäädä, eli jättäytyä työelämästä pois isojen tlojen turvin. Varsinaisesti eläkkeellee ei kuitenkaan pääse ennenkuin eläke myönnetään joko iän, täyttyneiden tyävuosien tai työkyvyttömyyden perusteella. Tulot eivät siis tuohon vaikuta eivätkä mitkään kädenpuristukset.

Vierailija
28/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi kohtuulliselta normaalissa, tasa-arvoisessa avioliitossa.

Vierailija
29/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama

Ns. "eläkkeelle" kyllä voi jäädä, eli jättäytyä työelämästä pois isojen tlojen turvin. Varsinaisesti eläkkeellee ei kuitenkaan pääse ennenkuin eläke myönnetään joko iän, täyttyneiden tyävuosien tai työkyvyttömyyden perusteella. Tulot eivät siis tuohon vaikuta eivätkä mitkään kädenpuristukset.

Jos siis puhutaan ELÄKKEELLE JÄÄMISESTÄ ihan oikealla termillä niin eläkehän myönnetään - joko työvuosien, työkyvyn tms. perusteella. Se ei ole ilmoittautumisasia.

Se, että hyppää vaan itse pois oravanpyörästä ja alkaa viettää vapaa-aikaa - se ei ole eläkkeelle jäämistä.

Vierailija
30/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa nyt ottaisi sitä roolia arkirutiineissa enemmän, kun ei ole edes vanha ja aikaakin on.

Esim kaikki ruuat, kuskaukset ja siivoamiset nyt aluksi.

Jos sinä jäisit kotiin ja mies jatkaisi töissä, näin se menisi automaattisesti, eikö?

Vierailija
31/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa ajatella että työvuosia on jäljellä vielä hyvän matkaa päälle 20v. En itseasiassa edes tiedä mikä minulla on eläkeikä, todennäköisesti se ehtii siihen mennessä muuttua niin monen kertaan. Juuri nyt vaan rehellisesti sanottuna olen kade siitä että mies pystyy vaikka matkustelemaan talvikaudet ulkomailla ja tekemään mitä haluaa, itse täällä sitten lasten kanssa arkeä pyöritän ja herään töihin aamulla :( Toki todellisuus tulee suurimmaksi osaksi olemaan varmasti sitä että mieskin on kotosalla, mutta kuitenkin... ap

että arki helpottuisi kun toinen puolisoista on kotona.

Kotona oleva puolisohan huolehtiin lasten kouluun lähtemiset ja on myös kotona iltapäivällä kun tulevat koulusta kotiin. Huolehtii lasten vaatetuksen ja ruokailut.

Minulle miehen kesälomat ovat tuntuneet lomalta vaikka olisin itse ollut silloin töissä.

Aamulla on saanut rauhassa lähteä töihin (ei ole tarvinnut huolehtia lasten aamutoimia), eikä iltapäivällä ole ollut hirveä kiire ehtiä päiväkodin kautta kotiin.

Vierailija
32/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ap

että arki helpottuisi kun toinen puolisoista on kotona.

Kotona oleva puolisohan huolehtiin lasten kouluun lähtemiset ja on myös kotona iltapäivällä kun tulevat koulusta kotiin. Huolehtii lasten vaatetuksen ja ruokailut.

Minulle miehen kesälomat ovat tuntuneet lomalta vaikka olisin itse ollut silloin töissä.

Aamulla on saanut rauhassa lähteä töihin (ei ole tarvinnut huolehtia lasten aamutoimia), eikä iltapäivällä ole ollut hirveä kiire ehtiä päiväkodin kautta kotiin.

ja pukemisensa kouluu huolehtivat jokainen itse. Yleensä mies kyllä lomillaan ja vapaapäivinään nukkuu sen verran pidempään, että itse töihinlähtiessä varmistan koululaisten heräämisen. Iltapäivälläkään noissa ei enää ole huolehtimista, tulevat koulusta kun tulevat ja syövät itsenäisesti välipalansa. Lähinnä meillä siis arjen velvollisuudet tarkoittavat sitä loputonta kokkaamista ennen harkkoja ja joskus iltaisin sen jälkeenkin ("ei taaskaan oo mitään syömistä"), pyykinpesua, siivoamista, kuskaamista, kaupassakäyntiä, vaatteiden silittämistä, tavaroiden paikalleenlaittamista jne. jne. jne.

Valitettavasti en jaksa uskoa että mies noita siinä määrin kotona ollessan tekisi etä sillä olisi näkyvää vaikutusta arkeen, ei ainakaan vapaapäivinään ja lomalla ollessan ole tehnyt. Vaikka jotain touhuileekin, jälki on kuitenkin melko minimaalista kun suurin osa ajasta menee puhelimessa puhumiseen ja omien asioiden hoitamiseen :)

ap

Vierailija
33/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläpitää täyshoitolaa?

Vierailija
34/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan sai oikeaa eläkettä. Isä oli kouluttajana ja lentäjänä ilmavoimissa.

Vierailija
35/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylläpitää täyshoitolaa?

Vaihtoehtona olisi toki jättää vaan pyykit pesemättä, kämppä siivoamatta ja kaikki tekemättä, mutta en vaan itse pysty sellaisessa paikassa oleilemaan. Ruokaa on oikeastaan pakko laittaa, muuten teinien möykkääminen ja kiroilu menee siihen pisteeseen ettei sitä viitsi tahallaan provosoida. Ja pitäähän lasten ruokaa saada, se kuitenkin on fakta.

ap

Vierailija
36/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ikänsä painanut töitä niin kai sitä saa nauttia eläkepäivistään.

Se nyt tuskin on miehen ongelma jos joku nuori nainen on halunnut vääntää kakaroita vanhalle miehelle.

vaan eläkkeelle pitää jäädä. Pystyy sitten kuitenkin ulkomailla laskettelemaan ja golfaamaan.

Vierailija
37/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ikänsä painanut töitä niin kai sitä saa nauttia eläkepäivistään.

Se nyt tuskin on miehen ongelma jos joku nuori nainen on halunnut vääntää kakaroita vanhalle miehelle.

vaan eläkkeelle pitää jäädä. Pystyy sitten kuitenkin ulkomailla laskettelemaan ja golfaamaan.

vaan kyse oli nelikymppisestä miehestä. Ja ap kirjoitti että mies ei ole oleellisesti vanhempi. Ja kai tuon voi laskeakin että jos lapset ovat teini-ikäisiä, ei niitä kovin vanhalle miehelle ole väännetty.

Vierailija
38/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun isä on eläkelläinen.

Vierailija
39/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin nuorena eläkkeelle? Mun miehelle tuli just eläkelaskelma ja tällä hetkellä jos jäisi eläkkeelle sais reilusti yli 3000e/kk eläkettä, ikää tuli just 44v.

Vierailija
40/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eläkkeelle ei voi jäädä omasta perheestä!

Päin vastoin sillä se jolla on enemmän aikaa ottaa tietysti enemmän vastuuta arjen pyörittämisestä. Jos on eläkkeellä oleva kouluikäisten lasten isä niin ei voi elää yhtä vapaasti ja huolettomasti kuin joku vaari tai poikamies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme