Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jää kuukauden päästä eläkkeelle

Vierailija
10.04.2012 |

Pakko rehellisesti sanoa että kyllä tympii! Kyllä minustakin olis mukavaa ihan vaan lomailla, harrastaa, matkustella ja tehdä mitä huvittaa.

Ei tietenkään se uhtään minun työvuosiani vähentäisi vaikka mies ei eläkkeelle jäisikään, mutta kaipa mä nyt tässä tilanteessa oon vähän kateellinen :)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se sinunkin vuorosi joskus tulee, vai?

Vierailija
2/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa ajatella että työvuosia on jäljellä vielä hyvän matkaa päälle 20v. En itseasiassa edes tiedä mikä minulla on eläkeikä, todennäköisesti se ehtii siihen mennessä muuttua niin monen kertaan.

Juuri nyt vaan rehellisesti sanottuna olen kade siitä että mies pystyy vaikka matkustelemaan talvikaudet ulkomailla ja tekemään mitä haluaa, itse täällä sitten lasten kanssa arkeä pyöritän ja herään töihin aamulla :(

Toki todellisuus tulee suurimmaksi osaksi olemaan varmasti sitä että mieskin on kotosalla, mutta kuitenkin...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa perhevelvollisuuksiaan, kuten lapsiaan? En ole tuota tiennytkään.

Vierailija
4/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa miehet ihan töissä käydessäänkin matkustelevat, harrastavat, ovat mahdollisesti viikkokausia työreissuilla jne.

On tietysti olemassa myös tämä ryhmä miehiä, jotka pikaisesti käyvät töissä ja sen jälkeen mamman tieukassa valvonnassa hoitavat kotona perhevelvollisuuksiaan.

Ei käsittääkseni ole missään laissa määritelty mitä tarkoittaa miehen velvollisuus hoitaa "perhevelvollisuuksiaan".

Vierailija
5/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enää sen ikäisiä lapsia että niitä tarvitsisi erityisesti hoitaa. Tai mitenkään muutenkaan perhevelvollisuuksia.

Vierailija
6/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa miehet ihan töissä käydessäänkin matkustelevat, harrastavat, ovat mahdollisesti viikkokausia työreissuilla jne.

On tietysti olemassa myös tämä ryhmä miehiä, jotka pikaisesti käyvät töissä ja sen jälkeen mamman tieukassa valvonnassa hoitavat kotona perhevelvollisuuksiaan.

Ei käsittääkseni ole missään laissa määritelty mitä tarkoittaa miehen velvollisuus hoitaa "perhevelvollisuuksiaan".

normiharrastukset tai työreissut...

Vierailija
7/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

normiharrastukset tai työreissut...

tekevänsä esim. laskettelureissuja ulkomaille, lähtevänsä vaikkapa kuukaudeksi golfaamaan johonkin ym. ym. ym. mikä ei kyllä taas minulla töissäollessa onnistu. Eikä taas lapsillekaan saisi hoitajaa mistään siksi aikaa, ja koululaiset eivät voi olla koulusta pois.

Eihän nuo yksittäisinä reissuina ole välttämättä kuin jotain viikosta kuukauteen, eli periaatteessa tuo viikko-pari kuussa tosiaan menee monilla työreissuillakin ihan normaalielämässäkin. On vaan eri asia olla kotona lasten kanssa kun mies on työreissulla kuin että on vaikkapa alpeilla laskettelemassa tai golfaa Floridassa :(

ap

Vierailija
8/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä suostut moiseen?

Vierailija
9/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hemmettiä?

Miksi se ukko kotoa tahtoo olla pois perheen luota kuukautta vapaaehtoisesti? Työmatkat on pakollisia, ei golffaamiset.

Vierailija
10/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että taviseläkeläinen ketkuttelee pienellä eläkkeellä kotonaan, ja miettii, miten pärjäisi seuraavaan eläkkeeseen.

Vierailija
11/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurtakaan merkitystä asiassa ole, koska missään vaiheessa ei luonnollisestikaan kumpikaan ole toiselta lupaa menoilleen tarvinnut. Ja mitä suostumiseesn tule, niin sitähän minä tässä purnaankin että olen avoimen kateellinen :)

Se taas mitä tulee mieheni eläkkeeseen - hänellä on kyllä käsittääkseni pelkästään eläke parempi kuin keskimääräiset palkkatulot, lisäksi toki sitten sijoitustuloja on sen verran ettei rahasta tarvitse välittää. Enkä toki sitä mietikään, lähinnä ärsyttää se ettät toinen saa viettää mukavaa elämää ja elää itseä varten (ainakin silloin tällöin), ja itse täällä pyöritän arkea ja tiuskin lapsille ja olen se "ikävä vanhempi", kun taas toinen on kiva ja tuo tuliaisia reissusta tullessaan.

ap

Vierailija
12/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ärsyttää se ettät toinen saa viettää mukavaa elämää ja elää itseä varten (ainakin silloin tällöin), ja itse täällä pyöritän arkea ja tiuskin lapsille ja olen se "ikävä vanhempi", kun taas toinen on kiva ja tuo tuliaisia reissusta tullessaan.

ap

aivan mahtavalta! Mies reissailee omissa menoissaan, golfailee jossain Floridassa yms. ja vaimo sitten hoitaa työnsä ohessa kodin ja lapset.

Tsemppiä teille, mun näkökulmasta katsottuna suhteenne on järkyttävät epätasa-arvoinen!

Mies saa vain rusinat pullasta, sopii sille varmaan erittäin mukavasti. Tosin, sitten kun sulla on eläkepäivät edessä niin sä voit iloisena leskenä nauttia miehesi elämäntyöstä ja golfailla itsekin :)

Vierailija
13/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä ärsyttää se ettät toinen saa viettää mukavaa elämää ja elää itseä varten (ainakin silloin tällöin), ja itse täällä pyöritän arkea ja tiuskin lapsille ja olen se "ikävä vanhempi", kun taas toinen on kiva ja tuo tuliaisia reissusta tullessaan.

ap

siihen malliin että oon pistäny miehestä ilmat pihalle ;DD

Toivottavasti ei sentäs :) Ja kyllähän minä olen tottunut tähän läpi vuosien että mies reissaa ja viettää helppoa elämää, minä pyöritän pääsääntöisesti arkirumbaa. Ja toki kyllähän minäkin saan reissata ja nauttia nyttenkin, ei pitäisi valittaa, mutta se vaan tuo työ kummasti rajoittaa elämää :)

ap

aivan mahtavalta! Mies reissailee omissa menoissaan, golfailee jossain Floridassa yms. ja vaimo sitten hoitaa työnsä ohessa kodin ja lapset.

Tsemppiä teille, mun näkökulmasta katsottuna suhteenne on järkyttävät epätasa-arvoinen!

Mies saa vain rusinat pullasta, sopii sille varmaan erittäin mukavasti. Tosin, sitten kun sulla on eläkepäivät edessä niin sä voit iloisena leskenä nauttia miehesi elämäntyöstä ja golfailla itsekin :)

Vierailija
14/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eläkkeelle pitää jäädä. Pystyy sitten kuitenkin ulkomailla laskettelemaan ja golfaamaan.

Vierailija
15/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Toivottavasti ei sentäs :) Ja kyllähän minä olen tottunut tähän läpi vuosien että mies reissaa ja viettää helppoa elämää, minä pyöritän pääsääntöisesti arkirumbaa. Ja toki kyllähän minäkin saan reissata ja nauttia nyttenkin, ei pitäisi valittaa, mutta se vaan tuo työ kummasti rajoittaa elämää :)

ap

Vierailija
16/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siis en kuitenkaan sen varaan laske että siinä vaiheessa vielä leski olisin kun eläkkeelle jään, pitää koettaa kai muuten nuo ilonsa löytää :)

ap

Vierailija
17/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen tilanne tarkoittaisi sitä että koko perheen arki helpottuisi. Mies olisi kotona ja hoitaisi suurimman osan kotitöistä, ruoanlaitosta jne eikä lasten tarvitsisi tulla tyhjään kotiin. Lapset saisivat käydä uimassa, eläinpuistoissa ym kivaa isänsä kanssa koulun jälkeen.

Mies saattaisi lähteä lomalle yksin silloin tällöin mutta max kerran 1-2 kuukaudessa, max viikon kerrallaan.

On perheemme jäsen eikä jättäisi meitä keskenämme selviämään.

Vierailija
18/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelitko että siihen mennessä oon hermostunu

vaan aattelin, että jos miehesi on nyt normaalieläkeikäinen (tai edes sinne päin) niin tilastollisesti hän ei ole enää näissä kinkereissä 20 vuoden kuluttua kun sulla koittaa eläkepäivät...

Tosin, et maininnut miehesi ikää niin voihan se olla 4-kymppinenkin..?

Vierailija
19/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kerran miehen tulot on niin hyvät.

Vierailija
20/45 |
10.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole, eikä oikein ruuanlaittoa hallitse, joten sen varaan en laske. Tottakai meilläkin mies enimmäkseen tulee varmasti kotona olemaan, ja varmasti jotain kotitöitä silloin touhuilee. Lapset ovat kuitenkin jo sen ikäisiä koululaisia (nuorin 2. luokkalainen) että heille on ihan sama onko kotona ketään, ainakaan eivät mihinkään vanhempien kanssa halua koulun jälkeen lähteä, vaan mieluumin ovat kavereiden kanssa. Toki heillä on iltaisin myös harrastuksensa, joten eivät kauheasti mihinkään ehtisi lähteäkään ennen harrastuksiin lähtöä. ja tosiaan esim. uimaan menevät mieluumin kavereiden kanssa, joten heillä ei niin suurta "käyttöä" kotonaolevalle vanhemmalle ole muuten kuin ruuanlaittajana ja kuskaajana.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä