Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teen ilmiannon poliisille?

Vierailija
09.04.2012 |

Tiedän erään tyypin joku välittää tupakkaa ja viinaa eteenpäin pimeästi. Ostaa itse ne halvemmalla rajantakaa.

En haluaisi hänen tietävän että minä olen ilmoituksen tehnyt.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siis hätänumeroon. Kyllä neuvovat.

Vierailija
2/4 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän, sen kun välittää kunhan ei trokaa huumeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa tuo ilmoitus mitenkään pitkällä tähtäimellä vaikuttaa. Tyyppi saattaa narahtaa kerran mutta sitten toiminta jatkuu kun muutakaan ei osata tehdä. Tupakan ja viinan trokaamisesta saa korkeintaan sakkoja, luulisin? Salakuljettajan ajatusmaailmahan on että seuraava lasti korvaa tappiot. Onko hän nuori ja aloitteleva salakuljettaja, jonka ajatusmaailmaan voisi vielä vaikuttaakin, kääntää hänet pois rikolliselta polulta? Tai entä jos mies kerääkin lisätuloja tuolla toiminnalla pitääkseen itsensä leivässä? Ehkä hän on työtön ja vaikeastityöllistettävä. Olisiko parempi että yhteiskunta elättää hänet? Jos hän viinaa ja tupakkaa roudaa, on se pykälää pienempi paha kuin että esim. huumeita roudaisi. Liekö poliisilla on edes resursseja nostaa sormea. Eivät hekään voi joka kerta sen tyypin kulkuneuvoa tutkia rajalla. Ehkä se kerran tapahtuu, ehkä ei.

Epäilen pahasti että ilmoituksen vaikutukset jäävät lähinnä kiusanteon tasolle, ellei sitten aivan törkeitä määriä olla salakuljettamassa?

Vierailija
4/4 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä poliisi ei pysty näihin puuttumaan,koska näyttöä pitää asiasta olla.

Ja periaatteessa se tarkoittaa sitä, että poliisin on seurattava tyypin tekemisiä 24/7.

Tiedän yhden tapauksen, myi viinaa ja tupakkaa vuosia sekä lainasi rahaa suurella korolla.

Poliisi varjosti häntä puoli vuotta, että sai tarpeellisen näytön kasaan, jaa suurin paha oli se koronkiskonta.

Selvisi kuitenkin sakoilla. Ja homma jatkuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yhdeksän