Heh, naurattaa naapuri kun järjestää valmistujaisjuhlat laikkariksi
Kommentit (80)
ei se mikään merkittävä meriitti ole, jos amiksesta valmistuu.
Itse olen valmistunut Helsingin yliopiston oikeustieteellisestä, olen varatuomari ja asianajaja. Jos lapseni päättää joskus mennä amikseen tai minne tahansa opiskelemaan, varmasti järjestän valmistujaiset ja pidän valmistumista meriittinä, yhtä lailla kuin omaani aikoinaan.
Kummallisia snobeja täällä.
tämä varatuomari joutuu makamaan paskaisisa lakanoissa sairastessaan(niitä nimittäin on yksityissairaaloissakin:D)'
Jos nyt lukisit viestini uudelleen ajatuksella. Missä kohdin olen mollannut "laikkareita"?
t. aiemmin vastaillut VT
Olen pahoillani ,varatuomari:)
Itse olen valmistunut Helsingin yliopiston oikeustieteellisestä, olen varatuomari ja asianajaja. Jos lapseni päättää joskus mennä amikseen tai minne tahansa opiskelemaan, varmasti järjestän valmistujaiset ja pidän valmistumista meriittinä, yhtä lailla kuin omaani aikoinaan.
Kummallisia snobeja täällä.
tämä varatuomari joutuu makamaan paskaisisa lakanoissa sairastessaan(niitä nimittäin on yksityissairaaloissakin:D)'
Vai oliko sana "varatuomari" sellainen punainen vaate, että viestin sisältö meni ihan ohi?
T. ei se varatuomari vaan joku joka ihmettelee ihmisten lukutaitoa
ja sieltä valmistuu hienoihin ammatteihin, ja tottakai sitä pitää saada juhlia (huomaattehan kuinka avarakatseinen Mamma on, HUOMAATTEHAN! hän ei mollaa toisia tai pidä toisia parempina kuin toisia).
Mitä, ai Mamman omat lapsetko amikseen? No, ei todellakaan. Lukioonhan ne menevät. Tietysti. Amikseen menee vaan ne, jotka eivät muualle pääse.
saadakseen ammatin ja siirtyy työelämään, niin siinäkö ei ole juhlan aihetta.
Lukion käynyttäkö pitäisi juhlia joka ei periaatteessa valmistu miksikään, vaan joutuu jatkamaan opiskeluita vielä. Osa elää vielä vuodella 1 ja 2 milloin vain lukion käyneet olivat ahkeria, kunnollisia jnejne.
Kukahan sinutkin, sinun vanhempasi tmstms. hoitaa loppuaikanasi, tai kukakohan kokkaa sapuskat sinulle ravintolassa, tai siivoaa jälkiäsi tai laittaa hiuksesi, hoitaa ihoasi,korjaa autosi, korjaa huonekalujen verhoilusi ymym. Etkö arvosta heitä yhtään?! Vai valitsetko kampaajan joka on käynyt lukion ja pitäisiköhän heille olla omat hoivakodit, jotka arvostavat vain lukion käyneitä lähihoitajia.
älyn lahjoista, kumman valitsee: lukion vai amiksen. Sori, mutta se on fakta eikä mikään arvostuskysymys.
saadakseen ammatin ja siirtyy työelämään, niin siinäkö ei ole juhlan aihetta.
Lukion käynyttäkö pitäisi juhlia joka ei periaatteessa valmistu miksikään, vaan joutuu jatkamaan opiskeluita vielä. Osa elää vielä vuodella 1 ja 2 milloin vain lukion käyneet olivat ahkeria, kunnollisia jnejne.
Kukahan sinutkin, sinun vanhempasi tmstms. hoitaa loppuaikanasi, tai kukakohan kokkaa sapuskat sinulle ravintolassa, tai siivoaa jälkiäsi tai laittaa hiuksesi, hoitaa ihoasi,korjaa autosi, korjaa huonekalujen verhoilusi ymym. Etkö arvosta heitä yhtään?! Vai valitsetko kampaajan joka on käynyt lukion ja pitäisiköhän heille olla omat hoivakodit, jotka arvostavat vain lukion käyneitä lähihoitajia.
mun tuttava järjestää juhlat, kun lapsensa pääsee ripille, ja naapuri järkkää juhlat, kun hänen lapsensa saa valkolakin... Apua, pitäkö nyt tukehtua pullaan, kun naurattaa niin kovin?
Omassa tuttavapiirissäni hieman kyllä ihmetytti, kun järjestettiin suuret valmistujaiset kun rouva valmistui lentoemännäksi. Koulutus oli kestänyt huimat kuusi viikkoa.
Siinä itse kun oli vääntänyt seitsemän vuotta akateemista loppututkintoa, tuntui hassulta kun juhlat oli ihan samantasoiset kuin omat valmistujaiseni....
mukaan ole työttömänä näitä korkeasti kouluttautuneita, kuin duunari taas saa nykypäivänä töitä.
Joku oikeasti haluaa kampaajaksi, autokorjaajaksi ym. vieläkö sitä pitäisi käydä lukio ennen sitä vaikka tietää mitä haluaa. On niitäkin, mutta on myös niitä jotka menee lukioon koska eivät tiedä mitä haluavat ja lukiolla ei enää myöhemmin ole merkitystä, koska sen jälkeen on pakko kouluttautua vielä.
älyn lahjoista, kumman valitsee: lukion vai amiksen. Sori, mutta se on fakta eikä mikään arvostuskysymys.
Siksi minäkin kävin eka lukion ja sen jälkeen menin amikseen opiskelemaan kampaajaksi, koska lukionkäymättömät amiksethan yleisen tiedon on idiootteja... Vaan mitäpä ollaankaan me jotka olemme käyneet lukion ja silti menneet amikseen?
Ja vielä pidin juhlatkin valmistumisen kunniaksi! Herranjestas!
Ja kyllä vain, lapsilleni järkkään kyllä juhlat valmistuivat sitten amiksesta tai lukiosta, harmaan arjen keskellä ei juhlia ole koskaan liikaan :)
raivoonsa ja kateuteensa
Kun taas se teidän niin "helvetin fiksu muksu" vielä opiskelee kymmenenkin vuoden päästä ja kun vihdoin valmistuu niin saa paskapalkkaa!
ei tosiaan osaa lukea:) voitte nyt naureskella tyhmyydelleni, ja olla parempia (enkä nyt tarkoita sitä varatuomaria, joka oli aivan asiallinen).
Sen sijaan 30 tai 50 täyttäminen on aivan henkeäsalpaavan upea saavutus, mistä syystä kyseisiä merkkipäiviä usein juhlitaankin.
raivoonsa ja kateuteensa
vaikka eivät haluaisi mennä. Puolet tämän palstan kirjoittajien lapsista tulee menemään ammattikouluun, anteeksi vain..Vai teettekö samoin, kuin ystäväni sukulainen joka pakottaa lapsensa lukioon?
Millä aikakaudella ihmiset elää.
Miksi itse valitsin ammattikoulun? Koska mua ei voisi vähempääkään kiinnostaa lukea, vaan haluan oppia tekemällä, päästä pian työelämään enkä opiskella koko nuoruus aikaani. Lisäksi en keksinyt mitään ammattia joka minua kiinnostaisi mihin tarvitsisi käydä lukio.
Ei voi sanoa että ammattikouluun menijä valitsee reitin aidan alitse,koska molemmat koulut kestävät 3 vuotta ja molemmissa voi valita haluaako huonoja arvosanoja vai hyviä.
Elämässä et tee mitään sillä tiedolla että kirjain plus kirjain on kirjain mitä lukio on täynnä.
raivoonsa ja kateuteensa
No, meidän pöljälle ollaan katellisia sitten kun se tienaa rahaa ja elättää perheensä. Kun taas se teidän niin "helvetin fiksu muksu" vielä opiskelee kymmenenkin vuoden päästä ja kun vihdoin valmistuu niin saa paskapalkkaa!
Joo teidän ompelija-postinjakaja on ihan helvetin kovilla tienesteillä. :D :D :D
ei tosiaan osaa lukea:) voitte nyt naureskella tyhmyydelleni, ja olla parempia (enkä nyt tarkoita sitä varatuomaria, joka oli aivan asiallinen).
Uhoa nyt vielä kuinka kovapalkkainen amis menee lakkoon. :D
raivoonsa ja kateuteensa
No, meidän pöljälle ollaan katellisia sitten kun se tienaa rahaa ja elättää perheensä. Kun taas se teidän niin "helvetin fiksu muksu" vielä opiskelee kymmenenkin vuoden päästä ja kun vihdoin valmistuu niin saa paskapalkkaa!
Joo teidän ompelija-postinjakaja on ihan helvetin kovilla tienesteillä. :D :D :D
:DD
raivoonsa ja kateuteensa
jatkossa töitä kuin siivoojille ja hoitajille ja ehkä kampaajille, kaiken muun tekee ulkomaalaiset maahanmuuttajat paljon pienemmällä palkalla ja lyhyemmällä koulutuksella kuin nämä suomalaiset amisuhoajat, mitä tulee ns. parempiin amistutkintoihin eli sähkö- ja automaatiopuoleen niin ne hommat on Suomesta jo viety ulkomaille, ei niiltä aloilta enää hommia löydy
Paras tapa varmistaa hyvä elintaso ja hyvä duuni on edelleenkin korkeakoulutuksen ja yliopistotutkinnon hankkiminne. Amiksen mainostaminen on ollut pelkkää opetusministeriön propagandaa, ei mitään muuta, etteivät koulut jää tyhjilleen.
raivoonsa ja kateuteensa
Kun taas se teidän niin "helvetin fiksu muksu" vielä opiskelee kymmenenkin vuoden päästä ja kun vihdoin valmistuu niin saa paskapalkkaa!
monelle se työn sisältö on tärkeämpi kuin palkan suuruus.
Itse en esim. haluaisi tehdä duuanritason töitä vaikka palkka olisikin huomattavasti nykyistä palkkaani suurempi.
t. palkkakuopassa oleva humanistimaisteri