Missä iässä teininne ovat aloittaneet seksisuhteen?
Mulla poika täyttää kesällä 16 v ja on mielestäni ihan lapsenoloinen. Viime kesänä ostin hänelle sellaisen "seksin harrastajan oppaan", johon poika totesi, ettei hän tee tällä vielä mitään, mutta onpahan valmiina.
Tytär 13 v ei ole kiinnostunut pojista pätkääkään.
Mietin vaan siksi, että itse olen menettänyt neitsyyteni 13 v.
Ihan tavallisia teinejä mielestäni ovat.
Kommentit (31)
Seksisuhteet aloitetaan useimmiten alaikäisinä, ei 18 v täyttäneinä.
Eli kuka auttaa, opastaa, tukee, jos ei vanhemmat?
Ei ole kyse utelusta, vaan siitä, että teinit osaisivat aloittaa sen ensimmäisen seksisuhteensa/kokemuksensa silloin, kun ovat siihen valmiita ja tietävät seuraukset.
Itselläni erittäin huono kokemus 1. kerrasta, joka leimannut pitkään seksielämääni. En ole edes ilennyt kertoa siitä kenellekään.
Suostuin seksiin uteliaisuuttani 14 v, mutta yhtäkkiä tämä 1. kumppanini käänsi minut kontalleen ja työntyi pyllyyni. Vaikka olin ihastunut, olin ihan turta tuon kokemuksen jälkeen. Se oli vain liian aikaista minulle. Oli raiskatun olo, joka vieläkin kummittelee mielessäni. En tuolloin tiennyt, että pyllyseksiäkin harrastetaan.
nuori ollut, koska minä kerroin äidilleni etukäteen että sellainen oli suunnitelmissa! Olin juuri täyttänyt 17 vuotta ja asuin 700km päässä kotoani jonne olin muuttanut jo 15 vuotiaana opiskelemaan. Välit äitiini muuttuivat aikuistuessani sopivasti kaverillisiksi ja siksi oli mahdollista puhua ihan kaikesta. Toivon että onnistun luomaan omiin lapsiini samanlaiset välit.
Mutta itse ja sisareni myös alotettiin seksi noin 14v. Mutta älä tee samaa virhettä kuin äitini, joka heti hankki koko poppoolle pillerit, kun tyypit alotti seksielämän. Vaikka varoitin, ettei niitä pidä antaa nuorille, jotka ei oo vakkarisuhteessa. Ne nimittäin usein ajattelee vaan sit sitä, että ne ei tuu raskaaks, eikä tautivaaraa ollenkaan ja ei sit käytä kortsua, ku on ne pillerit. Kun oikeesti ei voi ikinä tietää, et kenellä on tauti vai ei ja niinhän siinä sit kävi et mun sisko sai klamydian joka ehti olla sil puoli vuotta ja voi olla ettei ikinä saa lapsia sen takia... Että kannattais todellakin painottaa lapsille kortsun tärkeyttä.
Mielestäni on hienoa, ettei lapsesi kiirehdi seksiin, koska jälkeen päin voi kaduttaa, jos on harrastanut seksiä, ennen kuin on siihen oikeasti henkisesti kypsä. Ja ihmiset kehittyy eri tahtia, juurikin se klamydian saanut siskoni kiinnostui seksistä kaikkein myöhimpään, mutta sitten kun kiinnostui, niin ei osannutkaan huolehtia kondomista...
Ehkäisystä kertominen ja valistaminen on ihan ok, mutta ei kukaan voi, ei edes vanhempi vaatia tai olettaa että lapsi kertoo milloin on harrastanut seksiä. Toki se on hienoa jos se eka kerta on ollut jotenkin huono (kelle se on ihana) ja haluaa siitä äidin kanssa puhua.
16-vuotias voi lain mukaan seksisuhteissa olla. Onko tupannut mammoilla tämä unohtumana kun niin alaikäisistä täällä vouhkataan tän asian tiimoilta
Itse olen 16-vuotiaana menettänyt neitsyyteni ja ei se mikään ihmeellinen kerta ollut muuten kuin että olin onnellinen neitsyydestä päästyäni. Ikinä en olisi sitä äidille mennyt kertomaan, saati sitten isälle. Ajatuksenakin jotenkin pervo!
Kunhan toinen osapuoli ei ole oleellisesti vanhempi.
16-vuotias voi lain mukaan seksisuhteissa olla.
mutta itse olin ensimmäisen kerran seksisuhteessa 22-vuotiaana. Molemmat olimme sen ikäisiä ja kerta oli ensimmäinen molemmille. Nyt 31-vuotiaana edellisestä kerrasta on yli kolme vuotta.
Kyllähän se jo noin 14 vuotiaana olisi kiinnostanut, mutta eipä ollut tilaisuuksia... Eikä ole nytkään.
Kunhan toinen osapuoli ei ole oleellisesti vanhempi.
16-vuotias voi lain mukaan seksisuhteissa olla.
Lain mukaan.
Seksisuhteet aloitetaan useimmiten alaikäisinä, ei 18 v täyttäneinä.
Eli kuka auttaa, opastaa, tukee, jos ei vanhemmat?
Meillä lapsi ei ainakaan sekstaa, eikä alle 18-vuotiaana muuallakaan, jos ja kun asuu meidän, vanhempiensa luona.
No ei tosiaan kuulu vanhemmille, vaikka kuinka olisi alaikäinen. Jos ei itsetyydytyskään kuulu, niin miksi seksi toisen kanssa?
(vaikka 19 onkin enkuksi nineTEEN) vaan aikuinen. Sen ikäinen voi olla vaikka naimisissakin.