Minkä takia Jumala näyttäytyy vain harvoille ja valituille
Voisitteko ystävällisesti vastata seuraavaan kysymykseen. Miksi kristinuskon jumala näyttäytyy vain harvoille ja valituille? Moni ateistiystäväni on kertonut vuosikausia ennen ateistiksi päätymistään rukoilleensa jumalia, enkeleitä ja ties mitä - ilman MITÄÄN vastausta. Ilman mitään viitettä siihen, että jumalaa tai muutakaan yliluonnollista toimijaa olisi olemassa.
Totta kai sitä olisi voinut kukkaloiston keväällä tulkita jumalan suuruudeksi, mutta nyt puhutaan ihan konkreettisista asioista. Tai edes voimasta ja sen tuntemisesta.
Kommentit (15)
Hän on liian Pyhä ja suuri sellaiseen kohtaamiseen. Sensijaan Pyhä Henki ja enkelit voivat jossain harvoissa tapauksissa kommunikoida ihmisen kanssa mutta tällöin kyseessä on joko suuri hätä kyseisellä ihmisellä tai sitten hän on poikkeuksellisen valaistunut uskonelämässään. Esim. itse olen ollut uskossa jo pari vuosikymmentä enkä ole kokenut mitään yliluonnollista, toisaalta en ole mitään erikoista kaivannutkaan sillä olen enemmänkin järki- kuin tunneihminen. Minulle riittää tietoisuus siitä, että on olemassa Pyhä Kolmiyhteinen Jumala sekä enkelimaailma. Uskon vakaasti myös saatanan ja demoneiden olemassaoloon koska kaikilla asioilla on kaksi puolta niin miksi ei tässäkin asiassa eli vastakkain ovat hyvä ja paha.
Hän on liian Pyhä ja suuri sellaiseen kohtaamiseen. Sensijaan Pyhä Henki ja enkelit voivat jossain harvoissa tapauksissa kommunikoida ihmisen kanssa mutta tällöin kyseessä on joko suuri hätä kyseisellä ihmisellä tai sitten hän on poikkeuksellisen valaistunut uskonelämässään. Esim. itse olen ollut uskossa jo pari vuosikymmentä enkä ole kokenut mitään yliluonnollista, toisaalta en ole mitään erikoista kaivannutkaan sillä olen enemmänkin järki- kuin tunneihminen. Minulle riittää tietoisuus siitä, että on olemassa Pyhä Kolmiyhteinen Jumala sekä enkelimaailma. Uskon vakaasti myös saatanan ja demoneiden olemassaoloon koska kaikilla asioilla on kaksi puolta niin miksi ei tässäkin asiassa eli vastakkain ovat hyvä ja paha.
miten sellainen näyttäytyy mitä ei ole. tyhjästä on paha nyhjästä.
ja joillakin taas ei.
Äitini esimerkiksi näkee näitä jumalan merkkejä ja enkelin suojeluksia kaikkialla. Aivot toimivat sillä tavalla että ihan mikä tahansa tulkitaan sellaiseksi.
Ja jos nyt joku väittää nähneensä Jumalan tai että esim. Jumala tuli ja kosketti olkapäähän niin meielnterveysongelimista on varmasti kysymys.
miten sellainen näyttäytyy mitä ei ole. tyhjästä on paha nyhjästä.
Voisitteko ystävällisesti vastata seuraavaan kysymykseen. Miksi kristinuskon jumala näyttäytyy vain harvoille ja valituille?
Tästä Jumalan rakkaudesta itse vakuutuin, kun näin ensimmäistä kertaa tämän lyhyen videon, jossa on harvinaisen lämpimällä ja koskettavalla tavalla kerrottu rakkaudesta, sekä siitä, kuinka hyvät ja parantavat ajatukset Jumalalla on ihmistä kohtaan (harkitse antaa linkki vaikka ateistiystävällesikin, ap - luulenpa, että hän ei ole tämänkaltaiseen törmännyt aiemmin): http://www.fathersloveletter.com/Finnish/#4
Pyhä Kummituksesi... :)
Hohhoijjaa.
Ja jos nyt joku väittää nähneensä Jumalan tai että esim. Jumala tuli ja kosketti olkapäähän niin meielnterveysongelimista on varmasti kysymys.
Eikös tuo ole pikemminkin ihmisten ja heidän kokemustensa yleistävää leimaamista, että aina olisi kyse mielenterveyden häiriöstä? Tokihan on paljon täysin normaaleja, terveitä ja tukevasti jalat maassa olevia kristittyjä ihmisiä, jotka kuulevat joko sisäiseti tai kuin korvinkuullen jonkinlaista yliluonnollista puhetta; tunnen itsekin heitä joten voin todistaa asiasta.
mikä jumala? miten sellainen näyttäytyy mitä ei ole. tyhjästä on paha nyhjästä.
Kristillisessä ajattelussa on aivan alusta asti nähty, että Kristuksen elämässä itse Jumala tuli näkyväksi ja ihmisten lähelle: Jumala ihmishahmossa. Juuri tähän liittyen Uuden Testamentin kirjoituksissa annetaan ymmärtää, että Kristus oli "Jumalan täydellinen kuva". Tähän nimenomaan perustuu se, miksi kristityt jaksavat pitää niin tärkeänä sitä, millainen Jeesus on, mitä hänestä on sanottu ja millainen hän oli ja on.
PÄÄSIÄINEN viestittää, että Kristus nousi kuolleista eli elää tälläkin hetkellä, näkee sinut ja jopa minutkin skä rakastaa meitä. Olisiko hyvä kysyä, että miten suhtaudumme Kristukseen, jos hän todella onkin meidän ihmimsten "ikkuna" Jumalan näkemiseen ja löytämiseen? http://81.22.249.230/krsrukous/jeesus/
Mitään Jumalaa ei ole. Jotkut mielisairaat voi saada hallusinaatioita ja joku voi tulkita jonkun muun asian jumalaksi. Mutta siis ei sellainen tietenkään voi näyttäytyä, jotai ei edes ole. Ja eri uskonnoissa jokaiselle näyttäytyy aina se oma jumala jos näyttäytyy. Jos oikeesti ois jumala ja näyttäytyis, niin se ois kaikille se sama.
tätä. Oon periaatteessa kristitty, olen "kokenut" Jumalan läsnäoloa joskus voimakkaastikin -mutta kun lapseni kuoli, tuntui minusta kuin jumalakin olisi kuollut, hyljännyt. Koko käsite jumala menetti merkityksensä minulle -ainakin vähäksi aikaa. En kokenut saavani uskostani mitään apua. Nyt kun tapauksesta on yli puolitoista vuotta, uskoni tai oikeammin tapauskoni on hieman palannut -jo noiden elävien lastenikin takia, jotka uskoa haluavat ja käymme kirkossa jne (miehenikin on uskova eikä kokenut poikamme kuolemasta moista kriisiä). Mutta olen korkeintaan "etäisissä" väleissä j/Jumalaan, en ole varma, onko moista edes olemassa ja jos on niin miksi hän jätti minut elämäni vaikeimmalla hetkellä emotionaalisesti yksin -vai minäkö jätin hänet? Olen näitä kysymyksiä pyöritellyt, vastauksia en ole saanut enkä varmaan saakaan. Pakko on vain elää eteenpäin sen varassa, mitä minulla ja meillä on eikä sekään ole vähän.
Kerrotaan muuten että Hiroshimassa atomipommin jälkeen jotkut alueella olleet kristityt lähetystyöntekijät olivat ensimmäisiä auttamassa uhreja. Nähdessään hävityksen mikä vallitsi kukaan heistä ei ekana rukoillut -vaan kaikki alkoivat toimia pelastaakseen ja auttaakseen pommin uhreja. Jotkut heistä sanoivat jälkeenpäin (ne jotka henkiin jäivät) että silloin jumala menetti merkityksensä -tilapäisesti tai pysyvästi, en tiedä tai sitä ei jutussa sanottu.
Käytyäni aikuisrippikoulun, kappalainen antoi minulle Raamatun. Pyysin häneltä siihen omistuskirjoituksen. Hän siteerasi Raamattua: "En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa." Kristus tuli maan päälle ja Kristuksen sanoman voit lukea Raamatusta ja rukoilla, että Pyhä Henki avaa sinulle tietä. Jumala on Taivaassa emmekä voi maallisen ruumiimme silmin Häntä nähdä, mutta kun kerran pääsemme Taivaaseen, silloin näemme kasvoista kasvoihin, kuten Raamattu kertoo.
Käytyäni aikuisrippikoulun, kappalainen antoi minulle Raamatun. Pyysin häneltä siihen omistuskirjoituksen. Hän siteerasi Raamattua: "En enää elä minä, vaan Kristus elää minussa." Kristus tuli maan päälle ja Kristuksen sanoman voit lukea Raamatusta ja rukoilla, että Pyhä Henki avaa sinulle tietä. Jumala on Taivaassa emmekä voi maallisen ruumiimme silmin Häntä nähdä, mutta kun kerran pääsemme Taivaaseen, silloin näemme kasvoista kasvoihin, kuten Raamattu kertoo.
a) Jumala on olemassa?
b) kristinusko on se ainoa oikea uskonto?
Oletko ihan tosissasi?
Onhan nimittäin uudessa testamentissa esim. sellainen lupaus ja rohkaisu, että "Lähestykää Jumalaa niin Hän lähestyy teitä." Kuitenkin tärkeää olisi kysyä, että mitä konkreettisia asioita tai tunteita ihminen toivoo tai jopa edellyttää Jumalalta, jotta voisi uskoa/luottaa Jumalaan. Mitä ihminen siis "vaatii" Jumalalta - ja toimiiko jumalasuhteen syntyminen niin, että ihminen määrittelee sen, mitä tulisi tapahtua? Mitä merkitystä Jumalan etsimisessä voisi olla ns. terveellä nöyryydellä?
Eräs yllättävä ajatus nousee Raamatun kirjoituksista: ei ainoastaan ihminen etsi tai kaipaa Jumalaa, vaan myös Jumala etsii ja kaipaa ihmistä! Usein ei tästä puhuta, vaikka sehän tuo koko asian ihan uuteen valoon - jos minä etsin Jumalaa, niin yhteyden löytyminen ei olekaan vain minusta kiinni!
"Etsikkoaika" on vanha termi, joka tarkoittaa juuri Jumalan antamaa erityistä aikaa ihmisen elämässä, jolloin ihminen kokee tarvetta etsiä vastauksia ns. perimmäisiin kysymyksiin - Jumalaan, pelastukseen, elämän tarkoitukseen, kuoleman jälkeiseen elämään jne. jne. Näitä erityisiä etsikkoaikoja on Raamatun kirjoitusten ja monen ihmisen omakohtaisen kokemuksen mukaan rajattu määrä elämän aikana; ehkä kaksi tai korkeintaan muutama kappale. Siksi tuollainen "armon aika" on varmasti ainutlaatuisen arvokas. Olisi hyvä antaa kysymyksilleen ja pohdinnoilleen aikaa sekä vältää niiden tukahduttamista liian tekemisen ja touhuamisen alle.
Vielä yksi ajatus nousee mieleeni. Aivan Johanneksen evankeliumissa alussa luvataan: "Mutta kaikille, jotka ottivat Hänet (Kristuksen) vastaan, Hän antoi voiman ja oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat Häneen." Eli nyt ollaan ratkaisevan kysymyksen ääressä; mitä on tuo "Kristuksen ottaminen vastaan"?
Se on ainakin Häneen uskomista, kuten lainauksessa sanotaan, sekä myös sen uskomista, että Kristus on sitä, mitä Hän sanoi olevansa: henkilökohtaisesti ihmisen Vapahtaja, Pelastaja, Herra. Nimittäin ns. synnistä ja kadotuksen mahdollisuudesta Pelastaja. Jos olet lukenut tälle riville asti, niin lämpimästi suosittelen, että klikkaa jompaakumpaa seuraavista linkeistä, koska niissä tämä Jumalan etsimisen ja löytymisen asia on kerrottu selkeämmin ja paremmin kuin mitä itse osaisin kertoa; tunnen nämä sivut ja siksi voin suositella niitä. Kaikkea hyvää sinulle :)
http://www.healingrooms.fi/?sid=100
http://www.sinuntahtesi.com/rakkaus.html