Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

soskun asiakkaat saavat ilmaisen muuttoavun, itse ei tarvi edes kantaa?!?!?!!!!

Vierailija
09.04.2012 |

siis me muut maksamm sen että fyysisesti terve ihminen ei vaivaudu edes kantamaan tavaraa vaan sosku maksaa miehet ja auton muuttoa varten, voi juma. Pummit ja spurgut saa luksuskohtelua!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin todistanut tätä. Olikohan vielä Niemi(nen?), jonka kanssa ainakin Helsingillä oli sopimus..?

Vierailija
2/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis me muut maksamm sen että fyysisesti terve ihminen ei vaivaudu edes kantamaan tavaraa vaan sosku maksaa miehet ja auton muuttoa varten, voi juma. Pummit ja spurgut saa luksuskohtelua!

muutto voi maksaa vaikka 500-600 euroa. Kai on aika loogista, ettei sellainen ihminen pysty sitä maksamaan, jolle jää vuokran jälkeen joku 400 euroa käteen? Puhumattakaan, jos muuttaa tosi pitkän matkan, vaikkapa Helsingistä jonnekin Joensuuhun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei kannata olla kateellinen hänen fyysisistä sairauksistaan ja vammoistaan, joiden takia ei itse pysty kantamaan muuttotavaroitaan (tai tekemään mitään muutakaan vastaavaa). Sossu maksoi muuton ihan pykäliensä mukaan, ja ei siis rahanpuutteen vuoksi, sitä häellä riittää.

Vierailija
4/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pois kunnasta muuttaville 150e. sitähän saa tilata vaikka mitkä niemiset kantamaan mutta ilmaseks niitä ei saa vaikka olis kuin pummi.

t. ikänsä sossun rahoilla ollut ja ainakin 20 kertaa muuttanut

Vierailija
5/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostin palvelun paikalliselta työvoimalapaikasta, jossa on pitkäaikaistyöttömiä erilaisilla palkkatukijutuilla lähes ilmaiseksi töissä. Eivät ole vieläkään lähettäneet laskua. Minä kiitän.

Vierailija
6/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin todistanut tätä. Olikohan vielä Niemi(nen?), jonka kanssa ainakin Helsingillä oli sopimus..?

miten muuten asian voisi järjestää? Eivät ne tavarat ajatuksen voimallakaan siirry.

Olisinpa itse toimeentulotukiasiakkaana tiennyt tuon - olin silloin raskaana ja minulle myönnettiin muuttoapua vaivaiset 50 euroa. Se ei riittänyt edes pakettiauton vuokraan ja kilometrikorvauksiin. Ja kun jouduin pyytämään kaverit kantamaan (kun itse en voinut), niin rahaa meni siihenkin, että sitten tarjosin heille kiitokseksi ruokaa ja juomaa. Koko seuraava kuukausi meni ihan sekaisin muuton aiheuttaman rahanmenon takia.

Vierailija
7/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pois kunnasta muuttaville 150e.

Mitä, jos tosiaan muuttaa vaikka Helsingistä Rovaniemelle - eihän tuolla 150 eurolla pääse edes kaupungista ulos!

Vierailija
8/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälläsien asioiden takia teen kaikkeni että pysyn sossun toimeentulotuki asiakkaana,kaikkiin kalliisiin asioihin on "varaa"mihin ei olis jos kävis vaikka töissä.kaiken joutuis maksaan ite,kuten uuden pesukoneen,imurin ym kun hajoo.

Vierailija
9/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisen epäkohdan huomasin, kun itsellä tuli tilanne, että palkkani pieneni huomattavasti .

Asuin edullisesti peruskorjaamattomassa asunnossa. Hain asumistukea mutta en saanut, kun asuntoni oli peruskorjaamaton ja vanha. Jos olisin asunut uudessa asunnossa ja maksanut saman vuokran olisin saanut tuen. Tästä syystä spurgut asuu uusissa hienoissa asunnoissa.

Jouduin irtisanomaan itseni huonopalkkaisesta vakityöstä ja menemään vuokratyöntekijäksi sesonkityöhön että pystyin maksamaan normimenot, kun sesonkina sain painaa niskalimassa töitä ja hiljaisina aikoina ne työt mitä sain haalittua ja loput liitosta. No siitä sain sitten karenssin... onneksi se kului sesonkiaikana pois, jolloin töitä oli yllin kyllin.

Vierailija
10/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään saanut mitään apua vaikka olin raskaana, ja työtön köyhä. Eikä paljon muutakaan silloin herunut, lapselle pinnasänkyyn ja rattaisiin vähän rahaa, en nyt muista mitä se oli markka-aikana, mutta ei riittänyt kuin käytettyihin. Mihinkään muuhun ei saanut. Yksi ystävätär kyllä oli röyhkeä ja valehteli eronneensa lapsen isästä, ja sanoi sossussa että kaikki jäi miehelle, sai sitten kaupungilta hakea liinavaatteista lähtiten kaikki. Kun on tarpeeksi röyhkeä valehtelija, saa harkinnanvaraista apua vaikka mitä.

Vierailija
11/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ilmaisen muuttoavun, kyseessä ei ole mikään pyörätuolityyppi vaan laiska ihminen.

Olisi saanut apua perheeltäänkin muutaman kilsan muuttoa varten, mutta sosku antoi ilmaisen avun muualta.

Vierailija
12/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helsingin KTK:lta, oli kantajat ja auto. Ei siis mitään 70 euroa, vaan koko palvelun.

Vierailija
13/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuisi kalliissa vuokra-asunnoissa, ne ottaa sen minkä saa, kun yleensä varmaan luottotiedot menneet, eikä sitä silloin ole juuri varaa valita asumistaan.Toisekseen, mistä tiedät toisten sairauksista?Itse olen saanut muuttoauton ja 2 muuttomiestä 3 tunniksi.Ylimääräinen aika olisi pitänyt maksaa itse.Olin viimeisilläni raskaana, eronnut, ja kantoapua ei ollut.Kannattaapa siitä kateellinen olla.Toinen ystäväni on onnettomuuden seurauksena selkävammainen, ja raskas kantaminen on ehdoton no-no, vamma ei päällepäin arkielämässä näy, mutta hankaloittaa elämää huomattavasti.

Vierailija
14/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pk-seudulla monesti ensisijainen vaihtoehto on antaa tukea muuttoauton vuokraan ja bensakuluihin, jos muuttoon on asialliset perustelut.

Jos muuttaa hyvästä syystä toiselle puolelle Suomea, saa varmaan tukea enemmänkin kuin 150 euroa. TYökkäristäkin annetaan tukea jos työtön muuttaa työn perässä.

Sosiaalitoimiston arkea on sekin, että harmittaa kun asiakas on liian passiivinen oman elämänsä suhteen.

Vierailija
15/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka muutin pakon edessä pois pienen lapsen kanssa kun mies heitti pihalle. Senttiäkään en saanu rahallista apua.

Vierailija
16/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

selville ennenkuin täällä haukutte!

Jos on vaikka kodinhoitotuella saa myös toimeentulotukea!Ei tarvitse olla spurgu!!

Vierailija
17/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi saada tuota tukea helpomminkin, koska silloin ei ole enää kunnan kulueränä sen muuton jälkeen.

Vierailija
18/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pk-seudulla monesti ensisijainen vaihtoehto on antaa tukea muuttoauton vuokraan ja bensakuluihin, jos muuttoon on asialliset perustelut.

Jos muuttaa hyvästä syystä toiselle puolelle Suomea, saa varmaan tukea enemmänkin kuin 150 euroa. TYökkäristäkin annetaan tukea jos työtön muuttaa työn perässä.

Sosiaalitoimiston arkea on sekin, että harmittaa kun asiakas on liian passiivinen oman elämänsä suhteen.

mitäpä tekee vaikkapa ajokortiton ihminen muuttoautolla bensoineen? Jos muuttoon on asialliset perusteet, kyllä siihen on saatava tukea muuton tosiasiallisten kulujen mukaisesti. Sossu ei voi rajoittaa muuttoaikaa, koska asiakas ei voi muuttomiesten ripeyteen tai vaikka sääolosuhteisiin vaikuttaa. Muuton hintaan vaikuttaa niin moni tekijä. Parasta olisi, että sossulla olisi oma sopimusfirma, jonka hinnoitteluun luottaa ja jolta on esim. neuvotellut alennusta.

Mitä tarkoitat passiivisuudella oman elämän suhteen tässä yhteydessä?

Vierailija
19/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksa muuttoavustusta, vaan pitää olla hyvä syy muuttoon.

Esim. halvempi asunto.

Vierailija
20/29 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalivirasto on sossu ei mikään sosku.Mistä sä oikein olet kotoisin? ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi