mikä mielestäsi on ideana käydä töissä??
onko siinä mitään järkeä, jos ei ole taloa mitä maksaa, rahat menee tasan kaikki, ylimääräistä ei jää... vuokra, sähkö, vesi, ruoka, auto(mikä on pakko olla) ja tarhamaksu...
onko sinä ideaa?? olisko fiksumpaa jäädä työttömäksi ja elää samalla tavalla paitsi, että voi vaan olla kotona... eihän siinäkään jää rahaa mihinkään... Suomessa se kuitenkin onnistuu...
En näe mitään järkeä... tekemistä kyllä keksin muutenkin!!! niin ja työtäni tietysti vihaan, koulutus on paska joten duunariksi jäin/jään...
Kommentit (74)
Kerro ap vähän enemmän itsestäsi, niin mammat keksivät, mikä ala sopii juuri sinulle.
Mitä tykkäät tehdä vapaa-aikanasi? Mitä työtä teet nyt, ja miksi se ei sovi sinulle? Aloitetaan vaikka näistä.
elämän tarkoitusta.. Ollaan ihan älyttömässä oravan pyörässä ja seurannassa kohdusta hautaan.
Ihminen ei oikeesti ole koskaan vapaa. Ellei satu olemaan rahaa riittävästi. Siis niin paljon ettei välttämättä tarvii töitä tehdä.
Aina on tekemisistään tilivelvollinen jollekin. Ja jos olet töissä, niin elät työnanatajan laittamien raamien mukaan. Jos tarvitset ylimäärästä vapaata päivänkin, niin sitä on anottava. Kaikki asiat on tarkoin määritetty.
Hyvä ihminen olet, kun teet paljon töitä ja maksat paljon veroja yhteiskunnalle ja kulutat paljon. Mutta sairastaa et saa. Silloin olet luuseri.
on mies, se on aamuisin töissä ja iltaisin koulussa, olen hirmuisen ylpeä hänestä ja kateellinen... :)
lapsi on.. onneksi on, muuten varmaan olisin jo niin sekaisin ja hukassa.. tai enemmän kuin nyt olen..
ap
Niin ja sitten aika moni käy töissä tai on käyvinään (jotain puuhastelua jossain omassa putiikissa joka ei tuota mitään tai jotai nkonsulttihommia kotona) , eletään perityillä tai puolison rahoilla, jotta ei pidettäisi luuserina.
tosin luuserina ei pidetä jos on näyttää rahaa ja haluaa näyttää että on rahaa, vaikka ei käy töissä. eli iso talo ja ulkomaanmatkoja, niin voit makoilla kotona jaketään ei ärsytä. (vaikka nauttisit samoja työttömyyskovaruksia kuin naapurin köyhä ja miehesi kiskoisi miljoonia yrittäjätukia, verorahoista)
Ja niin riippuen tietysi vanhemmistasi ja suvustasi ja ystävistäsi, voit tippua heidän silmissään toisen luokan kansalaiseksi.
on mies, se on aamuisin töissä ja iltaisin koulussa, olen hirmuisen ylpeä hänestä ja kateellinen... :)
lapsi on.. onneksi on, muuten varmaan olisin jo niin sekaisin ja hukassa.. tai enemmän kuin nyt olen..
ap
mutta jos teillä on jo 1 palkka niin silloinhan kaikki mitä tienaat o plussaa?
ettehän te mitään tukiakaan silloin saa ? en nyt ihan ymmärrä.
jos on yh niin tarvitaan kyllä reilusti yli 2000 euron bruttotulot jotta saa enemmän käteen kuin mitä jo pelkät tuet ovat.
mutta kun taloudessa on yksi palkansaaja ei saa mitään.
lapsi aloitti tarhan ja ollaan oltu sairaina niin paljon, että olen jo töissä ollut keskusteluissa... flunssaa flunssan jälkeen!!!
en ehdi tekemään vapaa-aikana mitään, en kerkiä en jaksa, työ vie kaikki voimat, olen varastossa töissä...
mistä tykkään, ihmisistä, haluan auttaa, mutta ei sairaaloihin liittyvää, maalata tykkään vaikka en osaa, värit ovat ihania, ompelin joskus, en enää kerkiä, tykkään laittaa kynsiä, mutta ei ole aikaa, tykkän tehdä kampauksia, mutta en kerkiä, tykkään antaa parisuhde neuvoja ja ihmiset kuuntelevat ja noudattavat niitä, tosin en ole ystäviä nähnyt flunssieni takia, monella pieniä lapsia, joten en halua tartuttaa.. kukista nautin, ovat kaikinpuolin ihania... kirppiksiä kiertelen jos joskus pääsen...
Laskea en osaa, olen siinä asiassa hirmuisen tyhmä :) en osaa nähdä kokonaisuutta, esim, paljon sisustus ideoita, mutta en osaa yhdistää vaan tulee sekamelska..
Taiteesta en välitä...
minua on helppo lähestyä ja ihmiset luottavat minuun helposti, luottamusta en petä.. olen hyvä ystävä, harmittaa, että en ole ollut hirveän hyvä äiti vaan hyvin väsynyt äiti... :/
ap
apmutta jos teillä on jo 1 palkka niin silloinhan kaikki mitä tienaat o plussaa?
ettehän te mitään tukiakaan silloin saa ? en nyt ihan ymmärrä.
jos on yh niin tarvitaan kyllä reilusti yli 2000 euron bruttotulot jotta saa enemmän käteen kuin mitä jo pelkät tuet ovat.
mutta kun taloudessa on yksi palkansaaja ei saa mitään.
yksi palkka menee vuokraan ja joihinkin laskuihin, toisen palkka menee velkaan ja tarhamaksuun ja ruokaan... niin ja bensat..
ap
Ja sadat tuhannet suomalaiset elävätkin!
mistä tykkään, ihmisistä, haluan auttaa, mutta ei sairaaloihin liittyvää, maalata tykkään vaikka en osaa, värit ovat ihania, ompelin joskus, en enää kerkiä, tykkään laittaa kynsiä, mutta ei ole aikaa, tykkän tehdä kampauksia, mutta en kerkiä, tykkään antaa parisuhde neuvoja ja ihmiset kuuntelevat ja noudattavat niitä, tosin en ole ystäviä nähnyt flunssieni takia, monella pieniä lapsia, joten en halua tartuttaa.. kukista nautin, ovat kaikinpuolin ihania... kirppiksiä kiertelen jos joskus pääsen...
Laskea en osaa, olen siinä asiassa hirmuisen tyhmä :) en osaa nähdä kokonaisuutta, esim, paljon sisustus ideoita, mutta en osaa yhdistää vaan tulee sekamelska..
Taiteesta en välitä...
minua on helppo lähestyä ja ihmiset luottavat minuun helposti, luottamusta en petä.. olen hyvä ystävä, harmittaa, että en ole ollut hirveän hyvä äiti vaan hyvin väsynyt äiti... :/
ap
Lasten kanssa voisit päivän mittaan harrastaa askartelua ja maalaamista, vanhempien kanssa käsitöitäkin. Lasten hoitamisesta on myös paljon apua heidän vanhemmilleen ja saisit muodostettua lapsiin läheisiä suhteita, ja oltua heidän tukenaan elämän ylä- ja alamäissä.
Jos ei kuulosta hyvältä, kerro syy miksi ei, niin jatketaan.
Kyllä se jonkunlaista "ammattitaitoa" vaatii, että voi pysytellä työttömänä ja ansiosidonnaisella niin pitkään, kun lapset ovat pieniä.
Päivärahaan saa lapsikorotuksen, mutta työssäolevan palkkaan ei tule mitään lisiä eikä veroihin vähennyksiä, vaan päivähoito maksu menee. Työttömänä ei myöskään tarvitse autoa, ei työvaatteita ja muutenkin tulee halvemmaksi olla vain kotona.
Jos pidät kukista ja ihmisten huolien kuuntelemisesta, ja sinulla on hieman visuaalista silmääkin pienessä mittakaavassa. Osaisit ehkä tehdä kauniita ja idearikkaita kimppuja? Moni asiakas arvostaa sitä, että myyjä kohtaa heidät ihmisinä. Parisuhdevinkkejäkin voisit päästä jakelemaan.. :D
en vaan pidä niistä...
ei oikein kukkakauppakaan nappaa.. olen sitä miettinyt, mutta ei...
kampaajaksi ehkä alkaisin... mutta pelkään, että kun harrastusmielessä tykkään laittaa hiuksia ja kynsiä.. niin pystyiskö sitä työnä tekemään... luulen, että se olisi ainoa keino missä voin antaa suhdeneuvoja ja nähdä käsieni jälkiä.. palkka toisin huono :D, mutta on se parempi vaihtoehto kuin olla varastossa...
ap
...ottaa vastuu omasta elämästään ja elättää perheensä. Ei mikään erityinen Sankariteko, vaan normaalia elämää.
Minä ainakin tunnen lapseni oikein hyvin, vaikka käyn töissä. Ei työssäkäynti estä lapsen tuntemista... Tunnenhan minä omatkin vanhempani, vaikka ovat molemmat olleet töissä, kun olen ollut pieni... Isä oli vielä reissuhommissa. Ei se ole työstä, vaan itsestä kiinni...
Enihau... Minä käyn töissä, koska uskon siihen että terveen aikuisen pitää itse elättää itsensä ja perheensä. Uskon myös naiivisti siihen, että maksamillani veroilla maksan takaisin sen, mitä yhteiskunta on minulle antanut (opintotukea, äitiys- ja vanhempainrahaa yms). Uskon myös siihen, että maksamillani veroilla edes vähän rahoitetaan tätä hyvinvointiyhteiskuntaa... Tosin mun palkka ei kauhean kummoinen ole, joten tuskin noita kaikkia kattaa... tosin, en opiskellut kuin 3 vuotta opintotuella ja lapsiakin on vain yksi ;)
Sekin on kyllä totta, että työn pitää olla mielekästä, jotta sitä jaksaa... Minä olen onnekas ja saan mukavien työkavereiden kanssa tehdä mukavaa työtä.
töihin ,että opettaisit lapsille työnteon mallia, ettei tarvitsisi lukea noita juttuja että työttömyys periytyy. Sekä mielenterveyden vuoksi ,hulluksihan sitä tulisi jos töissä ei kävisi.
Mulla on töissäkäynnin ideana saada rahaa. Bonuksena löysin töistä myös aviomieheni.
Hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä. Olen jo sen ikäinen, että huomaan, kuinka elämässä on muutakin sisältöä kuin työ.
Ainoa syy käydä töissä, on raha.
Eipä ole ihmekään ettet saa työstä mitään irti. Itse olen malttanut kouluttautua rakastamalleni alalle ja teen töitä tekemisen ilosta.
joo paikan vaihto, mutta miksi vaihtaa jos palkka kuitenkin pysyy samana eikä taaskaan ylimääräistä... kouluun en mene! yksi paska ammatti riittää mulle! ap
mietin usein samaa. töistä saa juu rahaa, mut kun mä en oikeastaan halua rahaa, mä en yksinkertaisesti halua mitään! Musta on täysin naurettava halu omistaa joku talo, jota sitten sisustelee teemaverhoilla ja kipoilla sun kupeilla. Yhtä naurettavaa on haluta nähdä joku Berliinin muuri tai Pisan kalteva torni, siellähän ne nököttää, mutta ei se mun elämääni mitään lisäarvoa tuo mennä sinne turistirysään hikoilemaan johonkin jonoon ja juomaan lähibaariin paikallista bisseä tai joitan grappaa. Huoh, ei kiinnosta. Teen jotain juttuja, joiden uskon lisäävän muidenkin hyvinvointia, mutta palkkatyö ei tosiaan ole se tärkein asia mun elämässä.
Työtä vieroksuvan naisen kannattaa jäädä makaamaan kotiin ja hankkia sympatiaa netistä luulotellen, että miehen "tehtävä" on käydä niska limassa töissä ja elättää naista. Näinhän moni tekeekin,jää kotiäidiksi vuosikausiksi ja kiikuttaa lapset kouluun tai päivähoitoon ja samalla korostaa sitä, kuinka vaativaa on pitää kodista huolta. Eli makoilla, shoppailla, katsoa tv:tä, lukea sanomalehtia tai notkua netissä.