Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä mielestäsi on ideana käydä töissä??

Vierailija
08.04.2012 |

onko siinä mitään järkeä, jos ei ole taloa mitä maksaa, rahat menee tasan kaikki, ylimääräistä ei jää... vuokra, sähkö, vesi, ruoka, auto(mikä on pakko olla) ja tarhamaksu...

onko sinä ideaa?? olisko fiksumpaa jäädä työttömäksi ja elää samalla tavalla paitsi, että voi vaan olla kotona... eihän siinäkään jää rahaa mihinkään... Suomessa se kuitenkin onnistuu...

En näe mitään järkeä... tekemistä kyllä keksin muutenkin!!! niin ja työtäni tietysti vihaan, koulutus on paska joten duunariksi jäin/jään...

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärkeää saada tuntea olevansa tärkeä ja osa yhteiskuntaa, että tekee työtä, elättää itsensä ja osallistuu. Ei sen tarvitse olla palkkatyötä, mutta pitää jokaisen tehdä jotain toistenkin hyväksi.

Eikä niitä etuisuuksia ole, jos jotkut eivät työssä käy ja maksa veroja. Siksi minusta on väärin laskelmoida mitä jää käteen, tuet ovat niitä varten, jotka eivät ilman pärjää.

haluaisinkin tehdä jotakin missä kokisin olevani tarpeellinen... mutta en anteeksi ole valmis opiskelemaan lisää 7 vuotta.. kiitos, mutta ei kiitos...

ap

Vierailija
22/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtion rahasampo? Eiko sinua yhtaan haveta etta olet tyossakayvien (lois-)elatti?

Miten kay kun kaikki lopettavat tyonteon, maalaiset eivat viljele eivatka kasvata karjaa? Tienvierilta saat kayda keraamassa rikkaruohoja ruoaksesi, ai mutta sekin haiskahtaa tyolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko elämänsä eikä hän todellakaan ajattele että muut häntä elättävät, se raha tulee valtiolta kun ei ole mennyt töihin. näin kuulemma ajattelee eikä ole itsekästä, kuulemma oma päätös.

Vierailija
24/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen valtion rahasampo? Eiko sinua yhtaan haveta etta olet tyossakayvien (lois-)elatti?

Miten kay kun kaikki lopettavat tyonteon, maalaiset eivat viljele eivatka kasvata karjaa? Tienvierilta saat kayda keraamassa rikkaruohoja ruoaksesi, ai mutta sekin haiskahtaa tyolta.

harkitsen vasta työttömäksi jäämistä... mitäs mieltä olet siitä, että eduskunta juhlii sun ja mun rahoilla ja me ollaan sen rahan tarpeessa...????

ap

Vierailija
25/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työttömänä, ansiosidonnaisella, olin jatkuvasti miinuksella. Ei siis edes niin, että rahasta ei jäänyt mitään ylimääräistä, vaan joka helvetin kuukausi puuttui vaikka 400 euroa. Vuokran, laskujen ja lääkkeiden jälkeen tilillä oli 30e. Nyt mulle jää se 400e perheemme ruokaan, ja jos haluan ostaa jotain kivaa (ihan vaikka DVD-leffan tai housut lapselle) niin voin ostaa sen! SE on ihan mahtavaa, ettei tarvitse koko ajan olla kauhuissaan ja kuilun partaalla rahatilanteen takia. SIKSI teen töitä, ja toi erotus on hyvä muistaa, kun haaveilee työttömyydestä.

Vierailija
26/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä maan johtamisesta mielellään maksaa, ja sellaista korvausta, että sinne haluaa sellaisetkin, jotka saisivat muitakin töitä.

Vierailija
27/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä maan johtamisesta mielellään maksaa, ja sellaista korvausta, että sinne haluaa sellaisetkin, jotka saisivat muitakin töitä.

ja missä maassa? minäkin teen työtä eikä mulla ole ilmaisia taksi kyytejä, tai halpaa asuntoa ja joudun ruoastani maksamaan...

Vierailija
28/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin työttömänä, ansiosidonnaisella, olin jatkuvasti miinuksella. Ei siis edes niin, että rahasta ei jäänyt mitään ylimääräistä, vaan joka helvetin kuukausi puuttui vaikka 400 euroa. Vuokran, laskujen ja lääkkeiden jälkeen tilillä oli 30e. Nyt mulle jää se 400e perheemme ruokaan, ja jos haluan ostaa jotain kivaa (ihan vaikka DVD-leffan tai housut lapselle) niin voin ostaa sen! SE on ihan mahtavaa, ettei tarvitse koko ajan olla kauhuissaan ja kuilun partaalla rahatilanteen takia. SIKSI teen töitä, ja toi erotus on hyvä muistaa, kun haaveilee työttömyydestä.

Vierailija
29/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin teen työtä eikä mulla ole ilmaisia taksi kyytejä, tai halpaa asuntoa ja joudun ruoastani maksamaan...

Voit aloittaa nyt kuntavaaleissa ensin harjoittelemaan. Puolueet etsivät juuri ehdokkaita ensi syksyn vaaleissa.

Itse ajattelin asettua ehdolle vihreisiin.

Vierailija
30/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, että maksan elämisemme ja teen oman osani. En ole kotona makaaja tyyppiä muutenkaan. Töissä on ihan mukavaa.

Vierailija
31/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että työssäkäyminen on mahtavaa! Okei, satuin löytämään homman josta todella tykkään, saan käyttää aivojani ja lahjojani, työkaverit ja pomo ovat kivoja.

Mutta minulle tärkein on se käsitys itsestäni, tienaan oman rahani, käytän sen minun elämääni sopivalla tavalla, olen arvostettu oman itseni takia enkä vain jonkun äitinä tai vaimona.

esimerkkinä: Olen aina ollut näppärä tiedon lajittelemisessa ja tulkitsemisessa esim. Excel- taulukoissa. Heti duunin aloittamisen jälkeen sain paljon kiitosta näistä taidoista, jotka olivat nukkumassa kotiäitivuosieni aikana.

Kotiäitivuosina sain kannustusta ja kehuja eri asioista (enkä ikinä kadu noita vuosia), mutten oikeastaan koskaan omista taidoistani ihmisenä.

Minulle aika aikansa kutakin, kotiäitiys oli se paras valinta lapsen aikaisiin vuosiin, nyt itsekkäämmin haluan panostaa omaan onnellisuuteeni. Siihen kuuluu arvostus minuna, ei vain minuna suhteessa toisiin.

Vierailija
32/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita jotka ei oo kotona makaavaa tyyppiä, käyvät töissä vaikka mikä olisi, sehän mahdollistaaki niiden kotona olemisen jotka ei töissä tahdo käydä.

Vierailija
33/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vapauttani ja joutenoloani työelämän kiireeseen ja jatkuvaan suorittamiseen. Olen aikani kokeillut sitä eikä se sopinut minulle ollenkaan, tuli ihan fyysisiä oireita sen stressin ja epäsäännöllisen ruokarytmin yms. takia! Katarri on edelleen kiusana.

Raha tulee Kelasta, ei sossusta. Pelaan niillä säännöillä, jotka tässä maassa vallitsevat. En tee rikoksia, vaikeuta muiden elämää kohtuuttomasti tai kuormita terveyspalveluita keskivertoa enempää. Kieltäydyn tuntemasta itseäni jatkossakaan B-luokan kansalaiseksi. :)

Vierailija
34/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen syvästi sitä, miten moni mainitsee erilaiset sosiaaliset syyt kun mietitään perusteita työnteolle. Siis asuuko naapuri/lapsen opettaja/koko sukunne teillä samassa taloudessa, jos tämmöisten ulkopuolisten mielipiteistä välitätte? Oikeastiko näin moni luulee että oma työpanos olisi jotain niin merkittävää, ettei valtio ilman sitä pärjäisi? Oi voi. Lukenut ihminen en missään nimessä ole, mutta väitän että tavallisen työssäkäyjän verot ovat kuin pisara meressä tässä maassa...naiset tekevät selkä väärinä työtä yleisen edun nimissä, raukat. Totuus on että teidänkin veronne menevät ihan muualle kuin tarpeellisiin kohteisiin. Ja Suomihan elää nytkin velaksi, ei auta vaikka jokainen kansalainen vauvasta vaariin laitettasiin töihin...

Kannattaa vapauttaa itsensä omaan kulttuuriin sidotuista kuvitelmista, odotuksista ja moraaleista. Elämästä tulee vapaampaa ja sitä huomaa, että meidän "totuutemme" oli muualla ihan vastakkaisessa asemassa...ja toistepäin.

Vierailija
35/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttömäksi, niin työttömyyden katkaiseminen on vuosien myötä aina vain vaikeampaa. Vaikka kuinka yrittäisi.

Ja kun olette saaneet 500+180 päivää työttömyysetuutta teille napsahtaa aktivointiehto. Kotikuntanne joutuu maksamaan puolet työmarkkinatuestanne, ellei järjestä teille "aktivointia". Jossain kunnissa ei järjestetä ainakaan kaikille, mutta jos teille sitä tarjotaan ette voi kieltäytyä ilman että työttömyysetuuden maksatus katkaistaan pysyvästi. Sitten saa vain 20 tai 40% leikattua toimeentulotukea, jos siihen muuten on oikeutettu.

Eikä aktivoinnissa ole kyse siitä, että teitä oikeasti autettaisiin takaisin työmarkkinoille, vaan saatatte joutua "kuntouttavaan" työtoimintaan tekemään tylsää vaihetyötä 6,5 tuntia päivässä ja työnjohdon ylenkatseen alle. Korvauksena saatte pitää työmarkkinatukenne, saatte 9e/päivä kulukorvauksia ja matkakulut halvimman taksan mukaan. Ja tätä voi jatkua vuosia.

Vierailija
36/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksat kai vuokraa, samalla rahalla voisit lyhentää lainaa.

Sanoit että eläkejärjestelmä saattaa romahtaa. Etkö mieti että sossujärjestelmä vois romahtaa eikä sua enäää elätettäiskään pystyyn???

Vierailija
37/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAHA. Pitäähän sun elättää perhettä.

Ansiosidonnaisella elää sen 500 päivää mutta sitten sillä 500-600 e/kk et elä. Ansiosidonnaista saat taas uudestaan vasta kun olet ollut töissä.

"joo paikan vaihto, mutta miksi vaihtaa jos palkka kuitenkin pysyy samana eikä taaskaan ylimääräistä... kouluun en mene! yksi paska ammatti riittää mulle!"

Yleensä palkkaa saa nostettua vain työpaikkaa vaihtamalla, ei pyytämällä palkan korotusta.

Jos työ ei motivoi vaihda alaa. Joillakin aloilla työ on kivaa ja palkkaan saa ekstraa kun tekee iltaa tai viikonloppua.

Näin 40 vuotiaana neuvoisin: on hyvä olla 1 ammatti, mihin on halua ja intohimoa ja lahjoja. Jos sillä alalla on työttömyyttä opiskele esim. lähihoitajaksi, jossa aina riittää töitä jos omalla alalla ei.

Työharjoittelut ja vastaavat on puppua ja ajankulua, joka ei oikeasti työllistä. Ne kannattaa jättää väliin, ellei vaihtoehtona ole vain kotonaolo.

Vierailija
38/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukavaa, että te muut saatte itsellenne ylimääräistä rahaa ja olette saanut hyvän koulutuksen, outoa, että on vaikeata ymmärtää, että minä kun en tiedä mitä teen isona, olen työkkärissä tehnyt testejä... noh vastaukset ovat sellaisia joihin ei ammattia tartte :)

en ole pätevä missään... uskokaa tai älkää..

Minusta ei vain ole hyötyä ja minua vituttaa oikein kovasti, että olen aamut ja illat töissä, lasta näen paivässä 4 h, ei ole varaa käydä kampaajalla, ei vahauksissa... ei ole varaa ostaa omaa asuntoa, miten voi maksaa lainaa 900e pois???? mikään asunto ei maksa niin vähän ja pääkaupunkiseudulta en pois muuta, se pieni suku mitä on ovat täällä..

Lapsi on kamala, koska en tunne sitä, koska emme näe.. no odotan innolla kesälomaa ja sen jälkeen etsin uutta paikkaa(ensimmäinen kokonainen kesälomani, en halua ottaa sitä pois)

ei tarvitse vastata tähän, ainakaan haukkua, kiitos, että sain kirjoitettua, se vähän tsemppasi mua itseäni :)

Vierailija
39/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ei ole mitään järkeä. Jos olisin tuossa tilanteessa lähtisin opiskelemaan. yhteiskuntahan maksaa teille kaiken, kun olet yh. jos asuisit palkkatyössä käyvän miehen kanssa hän joutuisi maksaa asumisen ja ruoan. mutta jos olet yh, saat asumistuen ja elarit ja toimeentulotuen.

Vierailija
40/74 |
09.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen syy käydä töissä on ehkä se että sun lapsi oppii tekemäään työtä.

Koska ihminen oppii vain esimerkistä. Kahden hengen taloudessa, kerrostalossa, ei ole mitää kotitöitäkään, joilla rastittaa itseään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä