Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä mielestäsi on ideana käydä töissä??

Vierailija
08.04.2012 |

onko siinä mitään järkeä, jos ei ole taloa mitä maksaa, rahat menee tasan kaikki, ylimääräistä ei jää... vuokra, sähkö, vesi, ruoka, auto(mikä on pakko olla) ja tarhamaksu...

onko sinä ideaa?? olisko fiksumpaa jäädä työttömäksi ja elää samalla tavalla paitsi, että voi vaan olla kotona... eihän siinäkään jää rahaa mihinkään... Suomessa se kuitenkin onnistuu...

En näe mitään järkeä... tekemistä kyllä keksin muutenkin!!! niin ja työtäni tietysti vihaan, koulutus on paska joten duunariksi jäin/jään...

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin homma ei oikein toimisi... Mullakin tosin tuli mitta täyteen ja otin loparit töistä. En kuitenkaan elä sossun rahoilla. Katselen nyt rauhassa josko löytyisi mieluisampaa työtä. Kesän ainakin aion lomailla täysin.

Vierailija
2/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se rytmittää päivää, tapaa työkavereita ja tuntee tekevänsä jotain tärkeää - oman osansa.

Mutta mulla on kiva työ, hyvä pomo ja mukavat työkaverit. Palkka ei ole kummoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo paikan vaihto, mutta miksi vaihtaa jos palkka kuitenkin pysyy samana eikä taaskaan ylimääräistä... kouluun en mene! yksi paska ammatti riittää mulle!

ap

Vierailija
4/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se ei välttämättä arjessa niin hirveästi tunnu, niin jos eteen osuu sairastumista, varhaiseläkettä tai muita vastoinkäymisiä, niin työterveys, maksetut eläkemaksut ja työssäkäyntiä koskevat vakuutukset ovat aika pirun iso apu elämässä.

Noiden yhteissumma on aika iso bonus sen nimellisen palkan päälle.

Vierailija
5/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei sekään ole varma juttu... sekin systeemi voi kaatua 50 vuoden sisällä... voi olla, että kun olen eläkeiässä niin sitä ei sitten saakkaan...

Jos sairastaa niin sossuhän senkin maksais..

ja kunnon duuniin ilman aivoja ja kunnon koulutusta voi vaihtaa... joten siinä se...

ap

Vierailija
6/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat paremman eläkkeen kun käyt työssä, ja luultavasti työterveyshuolto on parempi kuin arvauskeskuksen tarjonta.

Vierailija
7/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai työterveys.. itse en ole huomanut eroa...

ap

Vierailija
8/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistuu yhteiskunnan pyörittämiseen esim verojen muodossa. Joka päivälle riittää tekemistä, elämä ei ole pelkkää ajelehtimista päivästä toiseen. Kun tekee koulutusta vastaavaa työtä, koulutuskin tuntuu mielekkäältä.

Työyhteisössä tapaa erilaisia ihmisiä.

Käymällä töissä voi olla esimerkkinä lapsilleen siitä, että kannattaa käydä kouluja niin pääsee mielekkäämpiin töihin. Ja että naisetkin käyvät töissä siinä missä miehetkin.

Siinä oli muutamia syitä miksi minä haluan käydä töissä.

Vierailija
9/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiskontakteja, tunteen olevani hyödyllinen (tämä toki kotonakin, mutta työssäni autan monia kymmeniä ehkä jopa satoja ihmisiä vuosittain), itsearvoa, osallisuuden yhteiskunnan pyörimiseen jne.

Raha on tärkeä mutta ei tärkein, saisin saman verran käteen työttömänä kun työmatkakulut ja päivähoitomaksut jäisivät pois.

Takana vuosien kotiäitiys minkä koen myös erittäin tärkeänä työnä, omat lapset ja heidän hyvinvointinsa on tärkeintä minulle. En kuitenkaan koe että kotiäitiys työttömyysturvan avulla on mitenkään järkevää ja siinä tapauksessa motiivi kotiinjäämiselle on vain puhtaasti oma itsekkyys ja laiskuus. Jokaisen on kannettava kortensa kekoon jotta yhteiskunta toimii.

Vierailija
10/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuiskontakteja, tunteen olevani hyödyllinen (tämä toki kotonakin, mutta työssäni autan monia kymmeniä ehkä jopa satoja ihmisiä vuosittain), itsearvoa, osallisuuden yhteiskunnan pyörimiseen jne.

Raha on tärkeä mutta ei tärkein, saisin saman verran käteen työttömänä kun työmatkakulut ja päivähoitomaksut jäisivät pois.

Takana vuosien kotiäitiys minkä koen myös erittäin tärkeänä työnä, omat lapset ja heidän hyvinvointinsa on tärkeintä minulle. En kuitenkaan koe että kotiäitiys työttömyysturvan avulla on mitenkään järkevää ja siinä tapauksessa motiivi kotiinjäämiselle on vain puhtaasti oma itsekkyys ja laiskuus. Jokaisen on kannettava kortensa kekoon jotta yhteiskunta toimii.

Vierailija
11/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat kokemukseni työelämästä ovat sen tasoisia, että en edes vakavasti harkitse paluuta työelämään.

Pienellä palkalla ja huomattavasti itseään tyhmempien pomojen juoksutettavana. Töihin menen kun saan riittävän ison pomon paikan isolla palkalla, eli en ehkä sitten koskaan. Jatkan opiskelua ja sen jälkeen keksin jotain pimeää puuhastelua, tai muutan maasta jonnekin jossa koulutusta arvostetaan ja saa tehdä töitä vertaistensa parissa.

Suomeen palaan kun suuri ikäluokka on kuollut pois. Kiinassakin huippuosaajat tienaavat jo saman tai enemmän kuin suomessa. 10 vuoden päästä siellä on koulutetuilla parempi palkkataso kuin suomessa. Tätä pidän mielessä. Hyvän palkan lisäksi voi ostaa palveluita alle euron tuntihintaan, kuten siivousta, hierontaa, ravintolapalveluita, autokuskia, yleispalvelijoita ym ym.

Vierailija
12/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kortensa kekoon. Mulla ei pää kestäisi jäädä ehdoin tahdoin loiseksi ja antaa muiden tehdä työt.

Vierailija
13/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk-tutkinto.

Vierailija
14/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin työtön... mietin vaan, että miksi olen töissä jos en ansaitse edes sen verran, että voin ostaa oman talon...

Fiksu en ole, joten turha lähteä opiskelemaan taas jotakin, kun en kertakaikkisesti tiedä mikä olisi minulle sopiva ala ja duunarihommat saa riittää!!!

Eihän vanhana kuitenkaan tarvitse rahaa,:) joten ihan hyvin voin elää sossun tuella..

ap

Vierailija
15/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä nyt myös päässyt vaiheeseen, jossa asuntovelka on maksettu ja harkitsen kovasti kotiin jäämistä pois työelämästä. Mutta elintason lasku on vaikeaa. Jos eläisin yksin, niin tekisin sen. Kokeilisin ensin vuorotteluvapaata.

Elintasomme vuoksi mies ehkä joutuisi kuitenkin käymään työssä ja se ei olisi tasapuolista, jos elelisin hänen siivellään. Ylpeys ei anna periksi.

Vierailija
16/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen pitää huolehtia naisen hyvinvoinnista :)) eli mies on se joka ansaitsee ja nainen saa olla "rauhassa"

ap

Vierailija
17/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen osa-aika töitä, jää vapaa aikaakin :) töissä ne vakityöntekijät valittaa kun ei koskaan ole vapaata (ja vielä vuorotyö!) aina hymyilen sisäisesti kun olen päättäny onneksi toisin! ja kesällä aion vaan olla :)

Vierailija
18/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain ja ainoastaan rahan takia. Oma työ kun on lähinnä tällaista:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1592503/voi_vu_naita…

eli pohjimmiltaan en todellakaan koe tekeväni mitään hyödyllistä tai mielekästä.

Vierailija
19/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen osa-aika töitä, jää vapaa aikaakin :) töissä ne vakityöntekijät valittaa kun ei koskaan ole vapaata (ja vielä vuorotyö!) aina hymyilen sisäisesti kun olen päättäny onneksi toisin! ja kesällä aion vaan olla :)

minäkin 2 vuorossa :/ ei vapaata ei sitten yhtään...

jos lyhennän viikkoa, niin sitten mennään niin miinuksella, että ei enää mitään järkeä olla töissä..

ap

Vierailija
20/74 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tärkeää saada tuntea olevansa tärkeä ja osa yhteiskuntaa, että tekee työtä, elättää itsensä ja osallistuu. Ei sen tarvitse olla palkkatyötä, mutta pitää jokaisen tehdä jotain toistenkin hyväksi.

Eikä niitä etuisuuksia ole, jos jotkut eivät työssä käy ja maksa veroja. Siksi minusta on väärin laskelmoida mitä jää käteen, tuet ovat niitä varten, jotka eivät ilman pärjää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi