Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni lähti eilen ilalla myöhään viemään roskia ja tuli klo 02 kännissä kotiin.

Vierailija
07.04.2012 |

Ei kysynyt, sopiiko mennä baariin, ei kertonut, että on menossa. Naapuri oli vastaan tullessaan pyytänyt mukaansa.

Tuntuu tosi pahalta. Mieheni on juonut 8 vuotta tissutellen, kaikki illat. Viime syksynä hän lopetti, kun suhteemme oli aivan kriisissä. Lopettamisen jälkeen hän muuttui stressaantuneeksi, lyhytpinnaiseksi ja masentuneeksikin. Tulkitsen sen niin, että hänen aivonsa huusivat viinaa, jota olivat tottuneet 8 vuotta saamaan.

Aamulla mies lähti töihin, vähän myöhässä (hän on asemassa, jossa voi itse määritellä työaikojaan, joten hankaluuksia ei tule). Puolen päivän aikaan sain viestin, jossa mies pyysi anteeksi ja sanoi hallitsevansa juomisen. Enpä tiedä; viime aikoina on taas silloin tällöin sihahtanut oluttölkki auki. Mies salailee juomistaan, mutta huomaanhan minä sen. En tiedä tarkkaa, miten paljon hän on viime aikoina juonut.

Vastasin miehelle mm., että en tiedä, onko surullisempaa elää erossa vai elää katsellen hänen juomistaan. Mies ei enää vastannut minulle. Mitä mun pitäisi tehdä? Rakastan miestäni ja haluan yhteisen elämän hänen kanssaan (meillä on myös lapsia), mtta en halua elää ainoaa elämääni alkoholin varjossa. Mitä ihmettä meidän, minun pitäisi tehdä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on ongelma. Tiedostaako itse tätä? Oletko kysynyt häneltä mielipidettä hoitoon hakeutumisesta? Ehdottomasti sun pitäisi nyt keskustella hyvällä (ei syyttävällä) asenteella miehes kanssa ja kertoa, että hoitoon meno olisi nyt paikallaan.

Vierailija
22/22 |
08.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka löytää. Ei siis pidä itseään alkoholistina. Minä sanoin, että se hän on, koska juomisesta on ollut niin paljon haittaa elämälle.

Sanoin, että suhteemme ei voi palautua kuntoon ennen kuin hän itse sisäistää ongelmansa. En usko, että hän tajuaa asiaa nyt, vaan miettii, että hänen kannattaa tehdä niin, että minä olen tyytyväinen.

Iso juttu oli se, että mies valehteli ensin, missä oli ollut (roskareissulla) ja valehteli juomisen määrästäkin. Valehtelu on minulle tosi vakava juttu. En ole itse koskaan valehdellut miehelleni enkä salannut mitään, enkä voi sitä sietää.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi