Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14-vuotias tyttäreni juo.

Vierailija
06.04.2012 |

Taaskaan ei kännykkä vastaa, uneton yö edessä.

Kaupungin yössä on kylmä.

Onko muille tuttu tilanne.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuttavalleni kyllä.. Ei se auta ku pyytää esim. joku avuksi ja perse ylös penkistä ja lapsen perään.

Vierailija
2/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sieltä kotiin tulee. Jos sillä on järkeä päässä (oletko opettanut?) ei vedä överiksi vaan viettää omanikäistensä kanssa aikaa niin kuin kuuluukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole sovittuja kotiintuloaikoja ja jos on, niin mitä seuraamuksia on siitä, ettei kotiin tulla sovittuna aikana?

Vierailija
4/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole sovittuja kotiintuloaikoja ja jos on, niin mitä seuraamuksia on siitä, ettei kotiin tulla sovittuna aikana?

Vierailija
5/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin sen takia taas kotiarestissa, koska en voi luottaa ,että käyttäytyy asiallisesti. Älä hyväksy, vaan hae apua esin. nuorisoasemalta.

Vierailija
6/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alaikäisten juomista ja koetan omiani varjella alkoholilta ja muilta päihteiltä mahdollisimman pitkään, pakko sanoa kuitenkin tämä:

Mieheni joi ensimmäiset kännit 12-vuotiaana, siitä säännöllisesti n. kerran kuussa. On nyt (yli 40 v.) korkeakoulututkinnon suorittanut, johtavassa asemassa, ansaitsee mukavasti, erittäin älykäs, hyväkäytöksinen, ihana isä, hieno mies.

Ei se alaikäisenä kännääminen aina siis vie hunningolle.

Ja edelleen korostan, että tietenkään alaikäisenä juominen ei ole hyvä asia ja siihen pitää puuttua jne.

Toivottavasti teilläkin tytär huomaa pian, että juomisessa ei juuri ole järkeä.

Vierailija
7/12 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä minä, että siskoni ollaan teineinä juotu oma osuutemme ja vähän enemmänkin.

Meille oli kuitenkin kotona iskostettu se, että me ollaan arvokkaita, itsestä ja kaverista pitää pitää huolta ja kotiin saa aina tulla.

Kaveritkin ihmetteli sitä, kun meidän ei tarvinnut piilotella känniä vanhemmilta. Plussana vanhempien puolelta se, että he tiesivät aina tasan tarkkaan missä olemme ja kenen kanssa, siitä ei tarvinnut kantaa huolta.

Vierailija
8/12 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaskaan ei kännykkä vastaa, uneton yö edessä.

Kaupungin yössä on kylmä.

Onko muille tuttu tilanne.

On tuttu tilanne. Monet kerrat perään soittelin, välillä vastattiin, välillä ei. Ja aina yleensä kaatokännissä. Ja sitten etsittiin tytärtä, milloin kaupungilta, välillä poliisistakin, kun soittivat kotiin. Ja hyvä, kun soittivat. Voi sitä huolta ja hätää mitä tunsin (ja tunnen). Edelleen on tämä ongelma, vaikka tytär omillaan jo onkin. Itse kamppailen syyllisyydentunteiden kanssa. Syyttelen kaikesta itseäni, tuntuu, että en oikein enää jaksa ollakaan. Apua pitäisi hakea. Mistä? Kun tytär ei sitä halua, niin itse pitäisi sitä saada.

Ja arvaan kyllä kommentit, jotka tähän vuodatukseeni saan: katso peiliin, kotoa se lähtee. Niin tai näin, Sinulle, joka hätäilet tyttäresi puolesta, haluan sydämestäni toivoa voimia. Voi olla, että teillä kaikki ratkeaa parhain päin, mutta tämänhetkiseen tilanteeseen toivon sinulle voimia.

Minna

Vierailija
9/12 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttu tilanne, itse 14-16v. aiheuttanut äidilleni samaa.

Nyt aiheuttajana on oma sisko, joka on minua 13 vuotta nuorempi, nyt siis 16v.

Kaikki tehtiin mitä voitiin; puhuttiin, varoitettiin, autettiin, etsittiin yöllä, kannettiin kännissä kotiin, pidettiin huolta, valvottiin jne.

Mikään rangaistus ei auttanut, puhuminen ei auttanut, kotiintuloajat eivät pitäneet...

Yhtenä perjantaina sisko soitti, itkien, kännissä, vihaisena ystävälleen. Minä hain kotiin, juoksin metsissä kun neiti päätti juosta siskoaann karkuun, päästiin lopulta äidin luo ja siellä rupesi riehumaan, hakkasi äitiämme ja minua, hajotti asuntoa -> soitin lopulta poliisit ja teini vietiin yöksi putkaan. Puhalsi alkometriin 2.1 promillea. Palasi seuraavana päivänä kotiin ja vannoi ettei enää koskaan juo.

Kului kuukausi, kaikki meni hyvin kunnes lähti ystävän kanssa elokuviin...

Elokuva loppui klo.212 ja neitiä ei kuulunut kotiin, joten minä soitin perään, kuulin jo äänestä että nyt on juotu ja paljon...

Eipä siinä mitään, neiti haettiin kotiin ja sama juttu -> riehumista ja huutoa -> tyttö hyppäsi parvekkeelta 1,5metriä alas ja juoksi, minä lähdin perään ja yhdessä 17v. veljeni kanssa soitin poliisit ja sillä tiellä on 16v. edelleen -> putka -> lähete perhekotiin -> aa kerho nuorille.

Vierailija
10/12 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Growing up drunk girl . Voisi ehkä selventää ja antaa neuvoja, rankka lukukokemus ja hyvin henkilökohtainen tilitys joka todella kolahti.

Vierailija
11/12 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär on siis 15.Ja meillä on kans juomis ja tupakka jutut ollu aika in nyt viimevuosina.Sain tyttäreni ollessani vain 15 ja hän oli siis vahinkolapsi.Mutta olen aina tykännyt lapsista ja halusin piettää lapsen hinnallaminä hyvänsä.Tytön isä oli myös valmis huolehtimaan lapsesta ja se oli iso helpotus ja hänestä sai tukea aika paljon vaikkei hän nyt oikeen vatsakipujen yms juttujen päälle ymmärtänytkään oikeen.Mutta omasta äidistäni oli kaikista isoin tuki (tietysti isästäkin) mutta äiti oli aina se joka huolehti ja auttoi.Hän ymmärsi ja kuunteli huolia ja autto kasvattamaan minusta hyvää äitiä.No nyt ku tyttö on 15 ja me asutaan uudenmieheni ja meidän kahden 4 ja 6kk lasten kanssa voin sanoa että aina ei ole ihan helppoa.On aika vaikea keskittää tätä äitiyttä ku lapset on niin eriikäisiä mutta näin vaan on nyt ja thäts it:) Eli tyttäreni on tosiaan jäänyt aika useita kertoja kiinni juomisesta ja tupakasta.Ensin suutuin tytölle totaalisesti olin niin pettynyt häneen mutta aloin ymmärtää että se tekee sitä kuitenkin ja haluanko että se tapahtuu minulta salaa ja jos sattuu jotakin en tiiä missä tyttö on ja kenenkanssa.Otin tytön juttusille ja puhuttiin asiat selviksi ja myös mieheni oli mukana keskustelussa.Sovimme että jos tyttö on menossa juomaan hän kertoo meille minne on menossa ja kenenkanssa ja tarvitseeko hän tuojan kotiin.Me ollaan jo juomiskokeilut mieheni kans nuorena kokeiltu ja sen verran on otettu ettei enään oikeen kiinnosta.Pari siideriä tai saunakaljaa voi ottaa mutta siihen se jääki.Eli meille voi aina soittaa jos tarvitsee kyytiä johonki.Sitten me ei osteta alkoholia eikä tupakkaa tytölle.Ne ostetaan itse ja omilla rahoilla jota hän saa kun käy töissä.Eli kotona ei mitään kännejä vedellä.Toki olen sanonut että jos haluaa kotona juoda niin se on ihan okei että mielummin nyt kotona ku jossain pihalla kylmässä ja sitten olen saattanut hänelle siiderit ostaa mutta edelleenkään ei kännejä! Ja tietysti kotiin saa aina tulla mutta semmonen perusjuttu on että ei kännissä tulla riehumaan eli sovitaan että haen tytön 11 kaverilta niin sitten siihenmennessä ollaan jo selvänä.Näillä säännöillä on pelanny hyvin! Ja jos tekstistä sai kuvan että tyttö joka viikko juo niin juu ei.Sitä tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa joskus harvemmin tai sitte useammin muttei oo mitää ryyppyputkia todellakaan ja jos asia alkaa ongelmaksi niin siihen puututaan kyllä! Voimia sulle sinne lapsesi kanssa kyllä siitä vielä viisas tyttö tulee!(:

Vierailija
12/12 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästäkin jutusta on jo 5 vuotta :) uskon että tyttärestäsi kasvoi oikei fiksu nuori nainen, kantapään kautta oppii sitten, ja itsehän on vastuussa tekemisistään, vaikka alaikäinen onkin. kyllähän se 15 tai 16 vuotiaana rikosrekisteri tulee että ottaa sitten vastuun vanhempana nuoruudessa tehneistä virheistään :) itselläni on kans nyt 16 vuotias tyttö, eikä päihteet ole kiinnostanut ikinä pahemmin. toki on annettu maistaa, mutta ei hän ole ikinä paria siideriä enempää pyytämällä pyytänyt, jalkapalloilija kun on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi