Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten päästä eroon työmatkakyytiläisestä?

Vierailija
06.04.2012 |

ei maksa siitä mitään, olettaa vain aina saavansa kyydin mennen tullen.

joudun kuitenkin työskentelemään sen kanssa, eli en voi "loukata" sanomalla suoraan, että nyt loppu tämä ralli.

Kommentit (123)

Vierailija
1/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua kuljettaa työkaveria?

Sen takiako ettei se maksa tai huomioi

vai siksi että kyytiminen rasittaa sua?

joudun AAMUIN ILLOIN KOUKKAAMAAN lenkin sen takia.

ja koska; työkaveri on omien hommiensa kanssa valmis ennen minua, ja minulla menee hieman pidempään saada omat hommat loppuun, niin voi perkele, että se ärsyttää, kun tuo kyydistystä vaille oleva ihminen seisoo takanani takki päällä,laukku kädessä, valmiina hyppäämään autooni!!

minua ahdistaa suunnattomasti, että en saa rauhassa tehdä edes työtäni loppuun, kun se saatana seisoo selän takana kyttäämässä täydet vaatteet päällä ja tuijottaa kelloa. minulla vielä hommat kesken.

ap

Vierailija
2/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et halua kuljettaa työkaveria?

Sen takiako ettei se maksa tai huomioi

vai siksi että kyytiminen rasittaa sua?

joudun AAMUIN ILLOIN KOUKKAAMAAN lenkin sen takia.

ja koska; työkaveri on omien hommiensa kanssa valmis ennen minua, ja minulla menee hieman pidempään saada omat hommat loppuun, niin voi perkele, että se ärsyttää, kun tuo kyydistystä vaille oleva ihminen seisoo takanani takki päällä,laukku kädessä, valmiina hyppäämään autooni!!

minua ahdistaa suunnattomasti, että en saa rauhassa tehdä edes työtäni loppuun, kun se saatana seisoo selän takana kyttäämässä täydet vaatteet päällä ja tuijottaa kelloa. minulla vielä hommat kesken.

ap

kylläpäs se tosiaan saa minut tuohduksiin. en yleensä kiroile, mutta ko. asia saa minut kuumenemaan aivan tajuttomasti.

ymmärrättekö sen ahdistuksen, joka iltapäivä toinen tuijottaa sinua täydet vaatteet päällä kassi kädessä, ja sinulla itselläsi on hommat vielä kesken, ja työvaatteet päällä..... se on jotain sanoinkuvaamatonta raivoa, jota tunnen siinä vaiheessa.

usein jätänkin hommat kesken, odottamaan seuraavaan päivään, kun koen tilanteen niin inhottavaksi.

ikäänkuin tekisin jotain väärin, kun toinen joutuu odottamaan, että SAAN TYÖNI VALMIIKSI.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi on ilmeisen hölmö. Heti seuraavana työpäivänä sanot hänelle että et enää voi kuljettaa häntä töistä kotiin. Ei tarvita selityksiä. Tai voithan sanoa että haluat tehdä rauhassa työsi loppuun ja toisten hermostunut odottelu stressaa sinua. Samalla voit myös sanoa että aamuisin voit yhä kuljettaa mikäli toinen osallistuu kustannuksiin. Mitä sitä sen enempää kaunistelemaan, tuskin työkaverisi tajuaa mitään hienovaraisia vihjauksia.

Vierailija
4/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sori nyt en pysty enää heittämään sua töihin kun mun aikataulut vähän muuttuivat...

Jotain lapsiin,mieheen,äitiin,siskoon liittyvää..

Että sä joudut viedä ja hakea niitä niin enää ei onnistu

Vierailija
5/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää jätä töitäsi kesken, vaan teet ne loppuun. Vaikka siinä sitten menisikin kauemmin kuin ilman takana seisovaa kaveria menisi.

Ja ota tavalla tai toisella esille ainakin maksu kyydistä, ellet sitten kokonaan halua kyytiläisestä eroon.

Joskus on vain pakko ottaa riski, että toinen suuttuu. Ja toisaalta voi toki suuttua, mutta asia on oikeasti sellainen, että itse et tee mitään väärää.

Joku jo aiemmin ehdottikin, että ota asia esille niin, että olet jutellut miehesi kanssa siitä, että työmatkasi kulut ovat nousseet yms. Ja vaikka se ylimääräinen matka olisikin vain 5 km, niin silti kyytiläisen kuuluu maksaa koko matkasta, edes bensat.

Ja minä kun en suostunut aiemmin joka päivä edes koukkaamaan 7 kilometriä niin, että olisin hakenut mieheni töistä. Hän kun pääsi oikein hyvin myös julkisilla, ja itse en halunnut istua enempää ruuhkassa kuin oli pakko. Ja asia oli ihan ok :)

Vierailija
6/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mene sinäkin tekemään jotain, ettei tarvi takki päällä odottaa. Ja sitten teet hommas ihan kaikessa rauhassa.

Vierailija
7/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmän matkustajia ja ap:n tekstistä ymmärsin, että joutuu ajamaan vielä pidemmän reitin tai koukkaamaan kun hakee tämän kyyditettävän eli bensaa menee enemmän kuin menisi, jos ei kyydittäisi.

Jos joutuu koukkaamaan joku kahvikupposen verran on varmaan kohteliasta. Muuten ne kulut olis kuitenkin samat oli kyydissä tai ei. Enpä kehtaisi olla noin pikkumainen. Meillä mennään muutenkin kimppakyydillä ja työnantaja korvaa kulut.

Vierailija
8/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että älä mietikään rahan pyytämistä, vaan lopeta kyydit ihan tykkänään. Ajattele, miten sua harmittaa, kun jostain 50€/kk hinnasta sulle voidaan oikeasti asettaa kaikenlaisia vaatimuksia ja oletuksia ja sun on "toteltava" kun se toinen siitä kyydistä maksaa.

Nyt vaan sanot, että aamulla pitää viedä lapsi jonnekin eri tarhaan ja tulet eri kautta töihin ja että tulet myöhemmin ja sen takia lähdet pois myöhemmin, ja "sehän ei sun aikatauluihin sitten sovikaan". Ja että usein sulla on asiaa töistä toiseen suuntaan, kun olet aloittanut jonkun uuden jutun siellä toisessa suunnassa.

Tai sitten et selittele, vaan sanot suoraan, etä tämä järjestely ei enää sovi sinulle ja että se loppuu ensi viikon jälkeen.

Vierailija
9/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuljetus loppuu. Saa kävellä tien varteen mistä ajat ohi, ei sinun tarvitse kiertää. Tuossa työpäivän lopussa jos puuskuttaa niskaan niin sanot "tässä vielä kestää, bussilla pääset varmaan helpommin".

Tilanne on sun kannalta epäreilu. Ei sun tarvitse olla mikään ilmainen james. Ole vaan reilusti "ikävä ihminen" ja pistä hyväksikäyttäjä kuriin.

Vierailija
10/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi on ilmeisen hölmö. Heti seuraavana työpäivänä sanot hänelle että et enää voi kuljettaa häntä töistä kotiin. Ei tarvita selityksiä. Tai voithan sanoa että haluat tehdä rauhassa työsi loppuun ja toisten hermostunut odottelu stressaa sinua. Samalla voit myös sanoa että aamuisin voit yhä kuljettaa mikäli toinen osallistuu kustannuksiin. Mitä sitä sen enempää kaunistelemaan, tuskin työkaverisi tajuaa mitään hienovaraisia vihjauksia.

Kun odottelee takki päällä, sano että nyt kannattaa varmaan mennä bussilla, nämä työt on saatava hoidetuiksi. Ja muilta osin vaadi osallistumista kustannuksiin tai kerro tuntevasi itsesi hyväksikäytetyksi ja haluavasi tykkänään lopettaa yksipuolisen palvelun.

Vierailija
11/123 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon kyytiasiaan en osaa sanoa mitään, mutta kukaan ei ainakaan hoputtaisi mua mun työnteossa. Tekisin tasan tarkkaan juuri niin pitkään kuin haluaisin ja varmaan oikein hidastetusti tekisin jotain sen jälkeenkin - vaikka keittäisin vielä itselleni työpäivän päätteeksi kupposen kahvia ja söisin vielä jotain evästä, että jaksan ajaa kotiin. Luultavasti myös kävisin hitaasti vessassa ja katselisin, kun toinen vaihtaa jalkaa...

Ehkä jonain päivänä kyyditettävä kyllästyisi odottamaan?

Sinänsä tuosta kyyditysasiasta ehdotan kyllä kissan nostamista pöydälle. Eihän tuollaista siipiveikkoilua tarvitse kestää, jos se tosiaan kangertaa mieltä.

Vierailija
12/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vaihtoehdot on vähissä.

Joko sanoa suoraan, että osallistuu kuluihin esim sillä summalla mitä matka julkisilla maksaisi per kk tai sitten muuttaa omia työaikoja (jos se siis on mahdollista) niin, että ei enää onnistu.

Tietty alkuun voisi kokeilla sitä, että niin usein kuin vaan mahdollista keksiä jotain miksi ei voikaan juuri sinä päivänä kyytiä tarjota. Tarkoitan siis, että esim aamulla pitää koukata sieltä tai täältä ja iltapäivällä mennä suoraan hammaslääkäriin tai serkunkumminkaimalle joka asuu aivan eri suunnassa.

Noi on tosi kurjia tilanteita jos se toinen osapuoli ei tajua oma-aloitteisesti tarjota kiitokseksi kyydistä mitään korvausta.

Vierailija
13/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko jäänyt lapsen tasolle?

Ap! Sanot suoraan, että haluat bensarahaa, puolet matkan kustannuksesta. Tai sitten työkaveri saa ruveta vuorostaan kuskaamaan sua. Älä tyydy kynnysmaton osaan.

Vierailija
14/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko jäänyt lapsen tasolle?

Ap! Sanot suoraan, että haluat bensarahaa, puolet matkan kustannuksesta. Tai sitten työkaveri saa ruveta vuorostaan kuskaamaan sua. Älä tyydy kynnysmaton osaan.

"loukkaamatta" toista. mutta kun minä "loukkaannun", kun olen ilmainen taksikuski ovelta ovelle, aamuin illoin. suoraan sanottuna alkaa ihan vituttamaan.

tunnen myötähäpeää sitä ihmistä kohtaan, että kehtaa olla noin röyhkeä.ajella toisten kyysissä ilmaiseksi molempiin suuntiin. ikään kuin haetaan töihin ja viedään kotiin.

ap

Vierailija
15/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa kakkonen oletko jäänyt lapsen tasolle?

Käsittääkseni kun nimenomaan aikuisten maailmassa asioita kannattaa yrittää ensin selvittää rauhanomaisesti varsinkin silloin kun ihmisen kanssa pitää jatkossakin tehdä yhteistyötä päivittäin!

Enkä ymmärrä, että miten oma ehdotuksesi kuluihin osallistumisesta poikkeaa omastani.

Vierailija
16/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottava suoraan. Mietin aina miten joku toinen reagoisi jos itse käyttäytyisin noin. Suurin osa kieltäytyisi varmaan kunniasta kuljettaa koska siitä on vaivaa. Sen he ilmaisisivat niin että ei nyt oikein sovi ja lähtisivät tuntia aiemmin töihin.

Vierailija
17/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotat, että tasapuolisuuden nimissä kuljette vuoroviikoin. Tän sanot napakasti mutta ystävällisesti. Mikä voi olla niin vaikeaa??

Vierailija
18/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli mun nauraa kakkonen oletko jäänyt lapsen tasolle?

Käsittääkseni kun nimenomaan aikuisten maailmassa asioita kannattaa yrittää ensin selvittää rauhanomaisesti varsinkin silloin kun ihmisen pitää jatkossakin tehdä yhteistyötä päivittäin!

Enkä ymmärrä, että miten oma ehdotuksesi kuluihin osallistumisesta poikkeaa omastani.

ihminen ala keksiä mitään lapsellisia tekosyitä. Asioista suoraan puhumalla päästään haluttuun lopputulokseen huomattavasti nopeammin, eikä tarvi hävetä silmiään päästä kun jää pikku valheistaan kiinni.

Hyötyjiä on maailman sivu täynnä ap, jos haluat olla hyväksikäytettävä siitä vaan. Niin kauan sinua käytetään hyväksi kun annat sen tapahtua. Kukaan ei voi loukkaantua siitä, että sanot asiat asiallisesti suoraan niinkuin ne ovat. Jos siitä loukkaantuu, niin sille ei sitten voi mitään.

Vierailija
19/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman että toisen tarvitsee herneitä vetää nenuunsa.

Vierailija
20/123 |
06.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olette päätyneet tuohon tilanteeseen, siis että sinä toimit kuljettajana? Kuinka pitkä matka teillä on töihin? Voitko kysyä että mentäisiinkö huomenna vaihteeksi sun autolla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme