Miten te olette pystyneet syömään raskaana ollessa terveellisesti?
Itse en pystynyt vaikka kuinka yritin. Oli niin kaamea pahoinvointi, että siihen ei auttanut mikään. Ainoa mitä sain muutaman suupalan päivässä alas, oli hesen hampurilainen chilimajoneesilla.
Loppuraskauteen jäi niin pahat mielikuvat pahoinvoinnista, että alas sai todellakin vaan vehnäjauhoo ja vettä eri muodoissa.
Mikään itsekuri tai muu ei olisi saanut mua syömään terveelllisesti, koska olisin oikeasti oksentanut sen samantien ylös.
:O
Kommentit (7)
Raskausajan diabetes pakotti pysymään pois herkuista. Kyllä siihen pystyy, kun on ihan pakko.
mulla eka niinkuin sulla - oksensin koko ajan ja oli tosi paha olo, ja ainoat asiat, jotka ei jo näön tai hajun perusteella saaneet oksentamaan, oli jugurtit, vanukkaat, juustohampurilainen, metvursti, jäätelö ja sipsit. Ihan oikeasti. Olin lähes alipainoinen raskauden alussa, mutta en lopussa, kun jos vatsa oli tyhjänä ja ns. näläntunne, niin vatsa kramppasi niin pahasti, että oli ihan pakko syödä, ei sitä kestänyt...
toka ja kolmas meni suht normaalilla ruokavaliolla, kaikki tuli tasaiseen tahtiin ulos, mutta kaikkea pystyin syömään - eli pystyin säätelemään syömistäni terveelliseksi.
Neljännessä raskaudessa pahoinvointi oli ekan luokkaa, kuvotus ei yhtä pahaa, mutta nyt niin päin, että ihan kaikki epäterveellinen tuli samantien ylös - ainoa, joka pysyi alhaalla, oli hedelmät ja kasvikset.
kun olenylipäätään jotain saanut alas. Mun kolme raskautta on mennyt lähinnä kaurapuurolla ja viinirypäleillä.
Taitavat käsitykset siitä vaihdella melko lailla. Jos vertaan normielämääni niin raskausaikana olen syönyt terveellisemmin kuin normaalisti: pieniä annoksia ja alkoholia ei voi ottaa. Pienet annokset johtuvat siitä, että ison vatsan vuoksi ruokaa ei juurikaan mahdu. Tulisi huono olo.
ei maistunut alkuraskaudesta lämmin ruoka ollenkaan, joten vedin salaatteja. Mä tykkään muutenkin "terveellisestä" ruuasta, joten sitä söin. Tosin sen lisäksi söin joka päivä jotain makeaa, esim. jätskiä. Painoa ei kuitenkaan tullut kuin 12 kg, josta 10 jäi synnytyssaliin.
Ekassa raskaudessa en pystynyt syömään mitään epäterveellistä. Kaikki vähänkään rasvainen, suolainen jne sai minut oksentamaan välittömästi.
Toisessa raskaudessa himoitsin pitsaa, heseruokaa, kaikkea epäterveellistä ihan älyttömästi. Saatoin käydä hesessä 4 kertaa viikossa.
Huvittavaa kyllä, täysin erilaisista ruokavalioista huolimatta, painonnousu oli molemmissa raskauksissa täsmälleen sama, 14kg.