Oletteko yh:t uskaltaneet tehdä toisen lapsen yksin?
tai kolmannen tai neljännen... :D
Olen 4-vuotiaan lapseni yksinhuoltaja ja olen pitkään haaveillut toisesta lapsesta. Moni asia kuitenkin pelottaa, ehkä eniten se, että minulle tapahtuu synnytyksessä jotain ja lapseni jää äidittömäksi.
Tukiverkostoja minulta löytyy, vaikka rankkaa se varmasti tulisi olemaankin.
Kommentit (28)
Uudessa parisuhteessa oon elänyt pari vuotta, ja olen nyt raskaana. Vahinko, mutta tietenkin haluan pitää lapsen, vaikka mies ei lasta haluakaan. Olen siis kohta yksin 4 lapsen kanssa.. Mutta uskon pärjääväni, vaikkei se helppoa aina olekaan.
Tiedetään että sinua turha moralisoida. Olet niin itseäsin täynnä ettet välitä edes lapsiesi hyvinvoinnista, heillä varmasti isää ikävä mutta eihän se ole tärkeää. Nyt oma biologinen tarpeesi tyydytetty ja asiat niinkuin vain sinä haluat.
Tässä meidän uusi PM. Aivan loistava ääriesimerkki narsistista. Ne eivät itse tajua mitä tekevät ja ovat aina oikeassa.
yksin lapsia..
Mä olen jotenkin niin avuton että mä tarvitsen siihen miestäkin.
Kastemadot pystyy kyllä lisääntymään yksin kun ovat kaksineuvoisia limanuljaskoita.
lasteni ei tarvitse tietää, koska olemme heidän isän kanssa eronneet. Heillä kuitenkin niin pieni ikäero..Mielestäni en oli lapsiani ajatellut yhtään jos olisin toiselle etsinyt isän kapakasta.
Muutto ja uusi työpaikka oli minulle ja lapsille paras lapsi. Itse en olisi pystynyt vanhoilla työajoillani ja työmatkoillani lapsiani hoitamaan.(liian pitkät työajat ja matkatyö) Parempi palkka ja tukiverkot lähellä on myös tärkeät.
Isä saisi tavata lapsiaan jos vai viitsisi tulla tapaamaan tai muuttaisi tänne päin takaisin.
Poikieni elämässä on kyllä useita miespuolisia sukulaisia esim setä, eno ja molemmat isovanhemmat
Vanhempi lapsistani ei muista koskaan isän asumista kotona, koska oli niin pieni.
Poikani ovat todella tärkeät isänsä vanhemmilla ja tapaavat usein, koska asumme muutaman km päässä toisistamme. Itsekästä tai ei mutta olen halunnut lapsilleni kummankin puolen juuret ja sukulaiset elämään. Haluan myös elättää itse lapseni ja käydä työssä josta pidän.
Meillä oli muuten lasteni isän kanssa tarkoitus muuttaa tänne takasin jossain vaiheessa, mutta ex muutti suunnitelmansa(siis silloin kun oltiin yhdessä)uuden hoitonsa myötä
Tiedetään että sinua turha moralisoida. Olet niin itseäsin täynnä ettet välitä edes lapsiesi hyvinvoinnista, heillä varmasti isää ikävä mutta eihän se ole tärkeää. Nyt oma biologinen tarpeesi tyydytetty ja asiat niinkuin vain sinä haluat.
Tässä meidän uusi PM. Aivan loistava ääriesimerkki narsistista. Ne eivät itse tajua mitä tekevät ja ovat aina oikeassa.
Uudessa parisuhteessa oon elänyt pari vuotta, ja olen nyt raskaana. Vahinko, mutta tietenkin haluan pitää lapsen, vaikka mies ei lasta haluakaan. Olen siis kohta yksin 4 lapsen kanssa.. Mutta uskon pärjääväni, vaikkei se helppoa aina olekaan.
itse kahden lapsen kanssa elävänä ihmettelen ihan oikeasti, mikkä jaksat ja EHDIT hoitaa kaikki? Isommillakin lapsilla on tarpeensa, joiden pitäisi täyttyä, heitä ei saa lakaista uuden vauvan ja väsymyksen tieltä oman onnensa nojaan. Mutta ehkä olet tämän ajatellut ja sulla on hyvä tukiverkosto ja mahdollisuus huolehtia hyvin myös isommista...?
lasteni ei tarvitse tietää, koska olemme heidän isän kanssa eronneet. Heillä kuitenkin niin pieni ikäero..Mielestäni en oli lapsiani ajatellut yhtään jos olisin toiselle etsinyt isän kapakasta.
Muutto ja uusi työpaikka oli minulle ja lapsille paras lapsi. Itse en olisi pystynyt vanhoilla työajoillani ja työmatkoillani lapsiani hoitamaan.(liian pitkät työajat ja matkatyö) Parempi palkka ja tukiverkot lähellä on myös tärkeät.
Isä saisi tavata lapsiaan jos vai viitsisi tulla tapaamaan tai muuttaisi tänne päin takaisin.
Poikieni elämässä on kyllä useita miespuolisia sukulaisia esim setä, eno ja molemmat isovanhemmat
Vanhempi lapsistani ei muista koskaan isän asumista kotona, koska oli niin pieni.
Poikani ovat todella tärkeät isänsä vanhemmilla ja tapaavat usein, koska asumme muutaman km päässä toisistamme. Itsekästä tai ei mutta olen halunnut lapsilleni kummankin puolen juuret ja sukulaiset elämään. Haluan myös elättää itse lapseni ja käydä työssä josta pidän.
Meillä oli muuten lasteni isän kanssa tarkoitus muuttaa tänne takasin jossain vaiheessa, mutta ex muutti suunnitelmansa(siis silloin kun oltiin yhdessä)uuden hoitonsa myötäTiedetään että sinua turha moralisoida. Olet niin itseäsin täynnä ettet välitä edes lapsiesi hyvinvoinnista, heillä varmasti isää ikävä mutta eihän se ole tärkeää. Nyt oma biologinen tarpeesi tyydytetty ja asiat niinkuin vain sinä haluat.
tässä mitään narsistista häiriötä... Fiksu ja vastuullinen nainen, yrittää ratkaista hankalat asiat mahdollisimman hyvin sekä itsensä että lastensa kannalta. Ja eiks isukki lähtenyt ihan ite muille markkinoille? hyvä että äiti on saanut elämänsä kuntoon siitä huolimatta. Toisinkin usein käy. naurettavaa moralisoida.
Mies jätti minut kuukauden päästä ensimmäisen lapseni syntymästä ja jäin yksin tänne minulle silloin vieraaseen maahan, ilman minkäänlaisia tukiverkkoja. Olihan se alkuun rankkaa ja pelkäsin kauheasti esim. sitä että jos sairastun tai kuolen niin mitä käy lapselle. Silti muutaman vuoden päästä teki mieli hankkia pikkusisarus pojalle, ja lomaromanssin kautta tuli semmoinen ihan tarkoituksella alulle laitettuakin.
Hyvin on mennyt kahden kanssa vaikka mulla tosiaan ei ole minkään valtakunnan tukiverkkoja, en tunne käytännössä ketään muuta kuin työkaverini täältä (ja niiden kanssa tekemisissä vain töissä). Lasten lisäksi minulla on vielä 2 koiraakin. Lasten isiltä en ole pyytänyt minkäänlaisia elatusmaksuja, en niitä tarvitse koska itselläni on varsin hyvät tulot ja minusta hyvä vaan ettei tarvi niiden miesten kanssa olla missään tekemisissä. Kuopuksen isä ei edes tiedä mitään että sillä on jossain toisella puolella maailmaa lapsi, esikoisen isä taas on selväsit ilmaissut ettei halua olla missään tekemisissä.
Mä ajattelin myös "hyödyntää" exää mutta siten, etten vaadi häneltä mitään. Mun mielestä se on reilumpaa niin.
Siis jos uskallan ylipäätään yrittää toista lasta.