Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää hyvät ihmiset tehkö kaikkea lastenne puolesta!!!

Vierailija
05.04.2012 |

Meillä on kadulla useampi 4-vuotias, joka ei osaa itse polkea pyörää tai ei osaa nousta itse pois pyörän päältä????? Vanhemmat nostelevat ja työntävät tuolla suloisesti jälkikasvuaan?

On vanhemman tehtävä opettaa lastansa saavuttamaan taitoja ja luottamaan omiinkin taitoihinsa!

Karhun palveluksen tekevät nämä hössötys-vanhemmat lapsilleen. Kyllä se lapsi oppii ja osaa itsekin.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki on hyvä, että lapsen annetaan kokeilla ja oppia ja kannustetaan siihen. Mutta on älytöntä, että ap laittaa rajoja sille milloin jonkun jo pitäisi osata - ei voi tietää onko se 4 v:n kanssa pyöräilyesimerkki paapomista vai oikeasti täysin tarpeellista toimintaa. Ap et voi tietää sitä.

Vierailija
2/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oppivat omaan tahtiin, joitakin kiinnostaa kädentaidot, toisia vauhti jne. Joihinkin taitojen opetteluun tarvitaan kannustusta kuin toisiin asioihin. Eikä se kannusta, jos tyrkätään sukset ja monot kouraan ja käsketään: Hiihdä!

Uimaan opettelu voi ottaa toisilta tosi paljon aikaa tai vaikkapa saksien käyttö.

Naapurin poika oppi kahdeksanvuotiaana pyöräilemään, aiemmin ei ollut kiinnostanut.

Minulla on kuusi lasta, tyttöjä ja poikia, kovin ovat eri tahtiin oppineet asioita ja olen auttanut ja kannustanut täysin rinnoin ja ylpeänä äitinä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laajemmin. Tuo pyöräily oli vain esimerkki. Nämä vanhemmat nostava lapsensa keinuun, keinuttavat, työntävät pepusta mäen päälle laskemaan sitä alas, vetävät pulkalla mäet ylös jne. Lista on loputon. Lapset istuvat passiivisina kun vanhemmat avustavat. ap

On nostettu keinuun, työnnetty pepusta että pääsevät mäkeen tai lumipenkan päälle, vedetty pulkalla, työnnetty rattaissa (kun ei jaksa kävellä).

Nyt varmasti ap ajattelee että lapseni ovat kauhean avuttomia.

Lapset ovat nyt eskarissa ja alakoulussa. Vetävät pienempiään ja kavereitaan pulkassa, auttavat pyöräilyn opettelussa, tuuppaavat pepusta että pääsevät mäen päälle, menevät apuun ja lohduttavat jos joku loukkaa itsensä (vaikka joku pieni tippuu keinusta)...

Näin ilmeisesti pistävät vahingon kiertämään, opettavat muidenkin lapsille avuttomuutta.

..vai oliko se auttamista.

t. 3 pojan äiti

Vierailija
4/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ap:n kaltaisia äitejä, jotka ovat sitä mieltä, että heille riitti synnytys, sen jälkeen lapsi saa olla mahdollisimman omillaan. Ruokailu on sitä, että pullo tuetaan peitteellä "imemisasentoon", nukahtaa saa itsekseen vaikka lattialle, hampaanpesussa ei auteta, vaikka lapsi ei ulotu edes vesihanaan jne.

Nämä äidit kehuvat, miten lapsi on niin itsenäinen, ettei oikeastaan vanhempia edes tarvitse. Miten voisi tarvita, kun hänellä ei ole niitä koskaan ollutkaan?

Vierailija
5/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ap:n kaltaisia äitejä, jotka ovat sitä mieltä, että heille riitti synnytys, sen jälkeen lapsi saa olla mahdollisimman omillaan. Ruokailu on sitä, että pullo tuetaan peitteellä "imemisasentoon", nukahtaa saa itsekseen vaikka lattialle, hampaanpesussa ei auteta, vaikka lapsi ei ulotu edes vesihanaan jne.

Nämä äidit kehuvat, miten lapsi on niin itsenäinen, ettei oikeastaan vanhempia edes tarvitse. Miten voisi tarvita, kun hänellä ei ole niitä koskaan ollutkaan?

Just sun kaltaiset kirjottajat tuhoavat hiukankin järjellisen keskustelun täällä. Olkinukkeargumentointia. Tarkoittaa sitä, että keksit ap:lle ajatuksia joita vastaan on kiva hyökätä.

Kaikki, joilla on aivot, ymmärtää ap:n pointin. Se on se, että lapsen onnistumiskokemusten kannalta olisi parempi, että lasta rohkaistaisiin yrittämään ja tsempattaisiin siinä, kuin että lapselle tehtäisiin kaikki valmiiksi.

Vierailija
6/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen on vasta 2,5-vuotias, mutta oppimisen riemu on valtavaa, kun antaa lapsen opetella itse. Meillä miehellä on taipumus tuohon ihan ihmeelliseen paapomiseen. Hänellä ei jotenkin pysy pää perässä, kuinka nopeasti pieni lapsi kehittyy. Hän herkästi kantaa lasta joka paikkaan, vaikka lapsi juoksee ketterästi, tukee samalla kun laittaa hankalan näköisesti kenkiä lapsen jalkaan, vaikka lapsi osaisi nojata vaikka kaapin oveen ja saappaat saisi itsekin jalkaansa.. Ärsyttää. Miksi se ei anna lapsen opetella itse asioita?? Ja kun ollaan kävelemässä, ja tulee suunnilleen joku ohut oksa vastaan, niin pitää kädestä pitäen ohjeistaa menemään vaarovaasti yli nooooiiin ettei lapsi vain kompastu siihen sentin korkuiseen oksaan!! :O ärgh! Tästä puhutaan usein, mutta mies ei vaan tajua tätä. Pelkään, että meillä minä olen pian se paha poliisi, joka olettaa, että itse tehdään ikätason mukaisesti, ja mies paapoo koululaista kuin pikkuvauvaa, ja lapsi ottaa saavutetusta edusta kaiken irti.

Meillä taas ollaan pidetty välimuotoa parhaana, ei paapota mutta autetaan kyllä. Ei sekään ole hirmu hyvä, että lapsi jättää sormensa auton oven väliin, istuu linnunpaskaan, tulee pää edellä liukumäestä... kuten meidän lapsille käy anopin hoidossa ollessa.

Vierailija
7/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on tärkeä pohja kaikelle muulle oppimiselle.

Vierailija
8/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vaikka on hössötetty ja nosteltu ja työnnetty. ;)

Vierailija
9/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä aika myöhään........Huhhuh.

Vierailija
10/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaana itse pyöräilemään oppiminen on kyllä aika myöhään........Huhhuh.

Vierailija
11/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa mieltä. Varsinkin tyttölapset inisevät KAIKESTA, jos heitä ei koko ajan passata. Ärsyttävää.

Vierailija
12/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari viikkoa ennen kuin menin kouluun, polkupyörän sain 2v ja kukaan ei minua pyörän selkään nostanut tai työntänyt. Leipää sen sijaan en ole oppinut koskaan leikkaamaan suoraan ja kauniisti, minulta meni leivänleikkauksen herkkyyskausi ohi kun vanhempani suojelivat terävältä veitseltä, onneksi on siivutetut leivät nykyisin.

Eli on minua suojeltu tai ei, en ole oppinut joitakin asioita.

Vierailija
13/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laajemmin. Tuo pyöräily oli vain esimerkki. Nämä vanhemmat nostava lapsensa keinuun, keinuttavat, työntävät pepusta mäen päälle laskemaan sitä alas, vetävät pulkalla mäet ylös jne. Lista on loputon. Lapset istuvat passiivisina kun vanhemmat avustavat.

ap

Vierailija
14/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antakaa lasten polkea itsekseen kadulla ilman valvontaa.

Vierailija
15/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta minut kalastamaan - minulla on ruokaa koko elämäksi.

ap

Vierailija
16/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo kaikki ovat kuitenkin aikanaan jokaisen tarvittavan taidon oppineet.

Vierailija
17/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omille lapsille, kun olivat pieniä. Varmaan sillä paikkasi huonoa omaatuntoa, kun arkipäivät meni hoidissa, niin sitten yhdessä ollessa, tuli autettua paljonkin. Mutta enpä ole sitä katunut.

Lapset oppivat paljon asioita, vaikka ei vielä 4 vuotiaana niitä heiltä vaadi.

Vierailija
18/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoatko päiväsi ratoksi? Omatoimisiksi koululaisiksi ovat kasvaneet kaikki lapseni, vaikka alle kouluikäisinä heitä on paapottu aika lailla. Itse ovat silti tahtoneet pienestä pitäen kaikkea tehdä.

Vierailija
19/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko te hyvät ihmiset olette sitä mieltä, että on ihan ok passata tervettä lasta???? Vähän selkärankaa nyt siihen kasvatukseen. Se, että kannustaa lasta tekemään itse asioita ei tarkoita sitä, ettäkö lapsi ei saisi hellyyttä!?

Paikatkaa huonoa omaa tuntoa muulla tavoin, mutta älkää nyt tehkö lapsistanne lapaset ojossa seisovia tumpeloita!

Vierailija
20/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän laajemmin. Tuo pyöräily oli vain esimerkki. Nämä vanhemmat nostava lapsensa keinuun, keinuttavat, työntävät pepusta mäen päälle laskemaan sitä alas, vetävät pulkalla mäet ylös jne. Lista on loputon. Lapset istuvat passiivisina kun vanhemmat avustavat.

ap

Äitien (ja isienkin) on vaan jotenkin tehtävä itsestään niin kovin tärkeitä. Mutta ei tollanen hössötys kyllä sitä tee, vaan aivan muut asiat.

Tunnenpa yhdenkin etä-äidin, joka edelleen kantaa 9-vuotiastaan paikasta toiseen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi