Älkää teilatko, vaan auttakaa! Työstä ja urasta kysymyksiä
Olen sellaisessa tilanteessa, että minulla on kaksi pientä lasta, olen 34-vuotias, minulla on humanistisen (humuuki-)alan loppututkinto ja työkokemusta alalta, joka ei koskaan voi työllistää minua (siihen tarvittaisiin todella kovia ponnisteluja ja motivaatiota, jota minulla ei enää ole).
Minulla on siis työpaikka, mutta se on osa-aikainen ja täysipäiväistä en alalta yksinkertaisesti voi löytää, sillä niitä ei ole. Nyt pitäisi siis tehdä alanvaihto, mutta en käsitä, MITEN.
En tiedä, mitä haluaisin tehdä. Vaihtoehtoja on lähinnä kolme:
a) alkaa yrittäjäksi (suunnitelma on, mutta rahanmeno pelottaa, meillä on asuntolaina)
b) opiskella uusi ala (mutta siinä menisi taas useampi vuosi)
c) etsiä työ, mutta MIKÄ, sillä tällä kokemuksella en tiedä, mitä voisin edes hakea!
Tuntuu, että olen umpikujassa. Tällä hetkellä olen vielä lasten kanssa kotona, mutta syksyllä menevät ainakin osapäivähoitoon.
Tuntuu, että köysi kiristyy kaulan ympärillä, etten koskaan löydä työtä tai elämälleni tietä. Kohta olen jo 40 ja vailla kunnollista työkokemusta - ei hyvä.
Ihan tyhmä en ole (paitsi että olen, koska olen tässä tilanteessa) enkä lahjaton, mutta isoin ongelmani on aina ollut se, etten tiedä, mihin haluan mennä. Mietin aina yhtä asiaa täysillä, sitten siirryn seuraavaan, mutta en osaa pitää kiinni vain yhdestä päämäärästä. Nyt on pakko!
Auttakaa, mammat!
Kommentit (24)
koita päästä ammatinvalinta psykologin juttusille pohtimaan tilannettasi ja vaihtoehtoja.
Nyt on meikätyttö tainnut löytää oman tiensä!!! Olen pähkäillyt muutaman päivän, ja saattaa olla, että alankin nyt tehdä ihan muita hommia. Koulutus kestäisi vuoden pari ja sitten voin päästä töihin tai perustaa oman firman. Pitäkää peukkuja, että tästä nyt tulisi jotain!!!
ap