Pienet lapset ja kotityöt
Kuinka hyvin kerkiätte tehdä kotitöitä,jos teillä 3 tai enemmän alle kouluikäistä lasta?tai vaikka kouluikäisiäkin!auttaako mies?miten?
Kommentit (3)
Vaikein on 1-vuotias, jonka vuoksi tiskikoneen täyttö ja tyhjennyskin on haastavaa. Mutta päivittäin pesen pari koneellista astioita ja 1-2 koneellista pyykkiä. Imurointi on vaikeaa myös kun olen yksin lasten kanssa, kun 1-vuotias painelee kokoajan imuria pois päältä. Imurointia ehdinkin tekemään n. kerran viikossa. Lattioita ei juuri ehdi luuttumaan, kuin kerran kuussa. Tavarat on koko ajan lattioilla, ja illalla lasten mentyä nukkumaan keräillään olohuone siistiksi. Mies auttaa kotitöissä aina kun on kotona.
alle kouluikäistä 5 vuotta ja 9 kk.
Imuroin joka päivä kun kuopus on päikkäreillä,pesen silloin myös lattiat tarvittaessa.Joskus myös imuroin silloin kun kuopus on hereillä.Pitää vaan muistaa katsoa ettei ole kiivennyt imurin päälle. Esikoinen auttelee paljonkin kuopuksen kaitsemisessa..."äitii,sisko tekee sitä ja tätä.
Käyn koirien kanssa myös lenkillä päivittäin lapset mukana.
Tiskarin täytän esikoisen kanssa yhdessä ja ruuan teen kun kuopus tyhjää muovikippo kaappia ja esikoinen leikkii omiaan.
Pyykkiä pesen koneellisen päivällä kun kuopus nukkuu ja iltasella laitan toisen koneellisen pyörimään kun lapset on jo nukkumassa.
Lelut kerätään yhdessä aina ennen nukkumaan menoa esikoisen kanssa.
Mies ei pistä rikkaa ristiin kotitöiden eteen.
Ei meillä ole tiptop koti mutta näin minä hallitsen kaaosta meillä
Minusta kotitöiden tekeminen lasten kanssa on haastavaa, vaikka lapsia on vain kaksi, eli yksi- ja kolmevuotiaat. Mies ei tee meillä yhtään mitään, koska vetää pitkää päivää töissä. Minä hoidan siis ihan kaiken kotiin liittyvän a:sta ö:höh. Koti ei todellakaan ole tip top, vaan pyrin lähinnä pitämään kaaoksen hallinnassa.
Pyykit ehtii laittaa lasten kanssa, astiat ja ruoatkin pyrin, samoin kaupassakäynnin. Imurointi ja lattianpesu on käytännössä mahdotonta, jos nuo ovat paikalla. Järjestellä yritän ihan koko ajan, mutta silti sotkua on aina.