Miehen eksä on täysin käsittämätön tapaus!
Vuodesta toiseen jaksaa vängätä ja vääntää.
On vetänyt ihan omilla ratkaisuillaan taloutensa liian kireälle ja nyt mankuu rahaa siihen ja tähän ja tuohon; on sovittu lastenvalvojalla. Ottaisi elatusmaksusopimuksen käteen ja lukisi mitä siinä lukee. Ne ovat sovittuja asioita. Naisella tulot 40 000 vuodessa eli tienaa yli keskiansion.
On taas niin mitta täynnä sitä naista kuin olla ja voi.
Kommentit (58)
Miehen eksä on sössinyt raha-asiansa täysin. On velkaa sinne ja tänne, luottotiedot menossa ja vuokrat aina maksamatta jne. Vonkaa sitten mieheltäni jatkuvasti rahaa ties ja vaikka mihin, vaikka työttömällä miehelläni ei todellakaan ole ylimääräistä senttiä antaa ja nainen tietää tämän varsin hyvin. Ja joutuupahan mieheni edelleen makselemaan jotain tämän naisen laskujakin, jotka muija hommasi kun he olivat vielä yhdessä... Nannaa...
No, eipä siinä, kai sitä ruinata saa. Mutta luulis ymmärtävän, että työttömällä ei todellakaan ole yhtään antaa rahaa - edes omille lapsilleen. Tämä eksä vielä aina vetää hirveät kilarit, kun mies ilmoittaa ei-oota, ai sitä syyllistämisen määrää "ku ei omat lapset kiinnosta"...
tuli tuosta ap:n edellisestä viestiä mieleen (että ap:lla ei ole velvollisuutta kustantaa lapsen menoja): Tämän eksä kilahti myös täysin, kun kuuli minun ostaneen lapsille jotain leluja ja vaatetta tänne. En kuulemma saisi ostaa mitään. MUTTA kun jossain vaiheessa oli puhe yhteishuoltajuudesta eli viikko-viikko-systeemistä ja mies sanoi ettei ole tilaa eikä varaa eikä hän voi velvoittaa minua elämään yli varojeni, niin johan eksän mielestä silloin kuulemma minäkin olen tiennyt mihin olen ryhtynyt, ja todellakin olen velvollinen maksamaan sellaisesta asunnosta johon hänen lapsensa mahtuvat... Joo... :D kummasti raha pyörittää.
mitä sillä 150 eurolla saa?
Yksinäinen ihminen voi asua helpommin joukkoliikenteen varrella ja kantaa pikku syömisensä kotiin. Ei ole hätää rynnätä töistä päiväkodin kautta kotiin. Autoa ei tarvitse. Asunto voi olla pieni. Matkoihin menee vaan yhden henkilön kulut.
150 euroa on todella vähän.
Ps. En ole ex enkä eronnut, ihmettelen vaan, kuinka joku ei anna pitää lapsista huolta.
Lapsista saa ihan vapaasti pitää huolta. Mutta jos 150+150 laitetaan pelkästään lapseen kuussa, niin totta vie sen pitäisi riittää. Nämä ekstrahankinnat ovat ainakin meillä aina jotain tosi tuikitarpeellisia, tyyliin kallein mahdollinen ulkoilupuku mitä vain saa. Sitten ihmetellään kun mieheltä ei heltiä kahtasataa euroa sellaiseen...
ihan kaikilla. Miehen eksä ajaa omalla autolla töihin joka päivä, noin 110 km päivässä. Hän pääsisi julkisillakin tosi näppärästi mutta omalla, siis itseasiassa velaksi ostetulla, autolla on ajettava. Varmasti tuntuu pussissa kun useampi satanen kuussa menee autoon.
Mutta kun nuo nousseet autokulut eivät ole lapsen isän asia.
ap
ap törmännyt samaan ostopakkoon eli ensin hankitaan lelu(viimeisin maksoi 500e)ja sitten kysytään paljollako mieheni haluaisi tähän osallistua?Että käviskös tämä ja tämä summa? Ja jos ei käy,niin alkaa sellainen parjauspuhe kuinka mies ei välitä lapsistaan jne..Koska isän rakkaus mitataan rahassa aina eron tullessa vastaan.Ihan sairasta touhua.
150 euroa on minimielatusmaksu ja jos miehesi maksaa vähemmän, niin aikamoinen luuseri on silloin. Kyllä minäkin ottaisin sellaisesta eron jos olisi 40 000 euron vuositulot, otin nimittäin jo puolta pienemmilläkin.
150 euroa on minimielatusmaksu ja jos miehesi maksaa vähemmän, niin aikamoinen luuseri on silloin. Kyllä minäkin ottaisin sellaisesta eron jos olisi 40 000 euron vuositulot, otin nimittäin jo puolta pienemmilläkin.
Ja sitten tiedoksesi, että minimielatusmaksu on 0,- euroa.
ap
ap törmännyt samaan ostopakkoon eli ensin hankitaan lelu(viimeisin maksoi 500e)ja sitten kysytään paljollako mieheni haluaisi tähän osallistua?Että käviskös tämä ja tämä summa? Ja jos ei käy,niin alkaa sellainen parjauspuhe kuinka mies ei välitä lapsistaan jne..Koska isän rakkaus mitataan rahassa aina eron tullessa vastaan.Ihan sairasta touhua.
Meillä miehen ex olisi tyytyväinen varmaan sitten, kun mies jättäisi vuokrat ja omat ruoat maksamatta ja antaisi kaikki rahansa eksälle - eiku anteeks, lapsille. Valitettavasti ainakin mun mies ajattelee vähän pidemmälle, eikä halua menettää luottotietojaan ja toivoo joskus voivansa tarjota lapsille muutakin kuin ei-niin-siistin kerrostalokaksion. Mut ei, eihän hän lapsiaan rakasta kun ei suostu kustantamaan ökykalliita tavaroita, jotka saisi käytettynä puolet halvemmalla...
mitään minimiä.Mun mies maksaa kahdesta lapsesta 200e ja on ihan keskituloinen.Ex tienaa vissiin himpun verran enemmän,joten elatusvastuu on hällä suurempi jos oikein olen ymmärtänyt.
Meillä miehen ex olisi tyytyväinen varmaan sitten, kun mies jättäisi vuokrat ja omat ruoat maksamatta ja antaisi kaikki rahansa eksälle - eiku anteeks, lapsille. Valitettavasti ainakin mun mies ajattelee vähän pidemmälle, eikä halua menettää luottotietojaan ja toivoo joskus voivansa tarjota lapsille muutakin kuin ei-niin-siistin kerrostalokaksion. Mut ei, eihän hän lapsiaan rakasta kun ei suostu kustantamaan ökykalliita tavaroita, jotka saisi käytettynä puolet halvemmalla...
Ja tää taitaa olla ap:nkin jutun pointti.Mut sitähän nää eksät eivät sulata varsinkaan jos mies on heidät jättänyt jonkun toisen vuoksi.Joku täällä palstalla sanoi joskus että eikö ne eksät ansaitsis jotain palkkaa työstään miehen lasten parissa.Gimme öbreik!
ihan kaikilla. Miehen eksä ajaa omalla autolla töihin joka päivä, noin 110 km päivässä. Hän pääsisi julkisillakin tosi näppärästi mutta omalla, siis itseasiassa velaksi ostetulla, autolla on ajettava. Varmasti tuntuu pussissa kun useampi satanen kuussa menee autoon.
Mutta kun nuo nousseet autokulut eivät ole lapsen isän asia.
ap
julkisilla veisi huomattavasti enemmän aikaa + ei olisi lainkaan halpaa.
työpaikka pääkaupunkiseudulla ja maksaisi huomattavasti vähemmän.
ap
saa, sen maksaa kela jos ei vanhempi pysty!! Yksikään lapsi ei voi elää 0 eurolla. Mä en käsitä tätä jankutusta. Onhan selvästi todella vastuuttomia, asiansa sössiviä exiä ja nyxiä ja ydinperheellisiä. Ja sitten on ihan oikeasti tosi itsekkäitä ja pihejä nyxiä ja exiä ja ydinperheellisiä. Mut jos jossain on ahne exä niin kaikki ei varmaan oo? Olen omassa elämässä tehnyt havainnon että kyllä se pahis numero yksi on yleensä se nyxä tai sitten luuseri-isi. Mutta tulisin myös hulluksi jos mulla olisi nyxä jonka exä roikkuu kukkarossa kiinni eikä osaa elää omaa elämäänsä. Olisi todella ahdistavaa.
Elatusmaksu voi olla 0,- eli mitään minimielatusmaksua ei ole.
300 euroa kuussa lapseen on mielestäsi paljon...?
Meillä syödään perusruokaa, ei ostella järin kalliita vaatteita jne. mutta jos alkaisi laskemaan mitä tuohon 7-vuotiaaseen "menee" kuussa niin eihän toi kolmesataa ole kuin näyttää vaikka asumiskustannuksia ei lapselle jyvitettäisi.
Kunnon ruokaa, asianmukaiset vaatteet ja muut varusteet ynnä ja harrastusmaksut välinehankintoineen niin 300 euroa/kk menee rikki heittämällä...
Lapsista saa ihan vapaasti pitää huolta. Mutta jos 150+150 laitetaan pelkästään lapseen kuussa, niin totta vie sen pitäisi riittää.
En ole eron jälkeen vaatinu mitään. Riitti se pienin elari pojille.
En myöskään ole ollut poikien isään missään yhteydessä 10 vuoteen. En ole edes nähny. Eikä kiinnostakaan.
Ei luulis olevan kellään valittamista.
Onneksi löytyy aina aaveemammoja, jotka miesrukkaa osaavat pitää hyvävä kun miesraukalla on niin inhottava äiti ja paskavaimonkin on eka kerralla valinnut.
Tsemppiä sulle ja voimahali.
Vuodesta toiseen jaksaa vängätä ja vääntää.
On vetänyt ihan omilla ratkaisuillaan taloutensa liian kireälle ja nyt mankuu rahaa siihen ja tähän ja tuohon; on sovittu lastenvalvojalla. Ottaisi elatusmaksusopimuksen käteen ja lukisi mitä siinä lukee. Ne ovat sovittuja asioita. Naisella tulot 40 000 vuodessa eli tienaa yli keskiansion.
On taas niin mitta täynnä sitä naista kuin olla ja voi.
exä on niin vittumainen, että työntää ne miehen kakarat heille ihan väkisin, vaikka he haluais viettää ydinperheen pääsiäistä ihan vain miehen ja nyxän ja nyxän lapsien kans.
Niin tavallinen tarina *huoh*
Vastaavia aloituksia ehtii putoilla AV:lle vielä runsaasti ennen varsinaista pääsiäislomaa.
Buhuu, ap. Exät on mälsiä mut onneks te nyxät ootte olemassa!
Paska juttu et ne miehen "entiset lapset" tulee taas kyläilemään. Voi nyksäparat.
työpaikka pääkaupunkiseudulla ja maksaisi huomattavasti vähemmän.
ap
Miten ihmiset ovat niiiin hyvin perillä miestensä exien elämästä? Mulla ei ole mitään tietoa millä mieheni ex menee töihin tai edes minne hän menee töihin. Ai niin, mut mä en olekaan mieheni asioihin puuttuva ja niistä määräilemään pyrkivä uusi vaimo :)
Ymmärrän hyvin ap sinua. Siksihän se paperinpala käydään lastenvalvojalla kyhäämässä, että raha-asiat on molempien tulojen mukaan suhteutettuna, ja että siinä on se summa, mikä maksetaan, ei enempää tai vähempää. Ja että summasta ei tarvitse ainakaan riidellä.
Miehen eksä on sössinyt raha-asiansa täysin. On velkaa sinne ja tänne, luottotiedot menossa ja vuokrat aina maksamatta jne. Vonkaa sitten mieheltäni jatkuvasti rahaa ties ja vaikka mihin, vaikka työttömällä miehelläni ei todellakaan ole ylimääräistä senttiä antaa ja nainen tietää tämän varsin hyvin. Ja joutuupahan mieheni edelleen makselemaan jotain tämän naisen laskujakin, jotka muija hommasi kun he olivat vielä yhdessä... Nannaa...
No, eipä siinä, kai sitä ruinata saa. Mutta luulis ymmärtävän, että työttömällä ei todellakaan ole yhtään antaa rahaa - edes omille lapsilleen. Tämä eksä vielä aina vetää hirveät kilarit, kun mies ilmoittaa ei-oota, ai sitä syyllistämisen määrää "ku ei omat lapset kiinnosta"...