Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö 31.12.11 ja 1.1.12 syntyneet lapset eri vuosina

Vierailija
13.04.2012 |

kouluun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku juuri selitti, että jos on syntynyt syyskuussa tai sen jälkeen, saa valita.

Varmaa tietoa tuo ei kyllä ole.

Vierailija
2/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siirtoa eteen-/taaksepäin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti, molemmat voivat anoa koulunaloitusajan siirtoa myöhäisemmäksi tai aikaisemmaksi, jos kehitystaso selkeästi siihen oikeuttaisi,

mutta miksi, en ymmärrä. Olen syntynyt vika päivä ja naapurin eka päivä syntynyt oli luokallani!

Vierailija
4/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

useissa kunnissa täytyy olla lääkärin tms. lausunto, että saa lykkäystä

Vierailija
5/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty, jos kyseessä kaksoset, niin silloin voi varmaan mennä samana vuonna.

Vierailija
6/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulukuun lopussa -97 syntynyt poika meni kouluun, samaan aikaan -98 syntyneiden kanssa.

Vierailija
7/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavat itse päättää koulunlykkäyksestä, jos ovat sitä mieltä, että lapsi ei ole koulukypsä. Eli koulun voi aloittaa vuotta myöhemmin. Koulun voi myös aloittaa vuotta aiemmin, mutta se yleensä vaatii koulukypsyystutkimukset eli ei ole yksin vanhempien päätös. Käytännössä kyllä myös noissa koulunlykkäystilanteissa tehdään yleensä koulukypsyystestit. Mikäli mitään em. toimia ei tehdä, lapset aloittavat koulun syntymävuotensa mukaan sinä vuonna, kun täyttävät 7 vuotta.

Vierailija
8/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen maaliskuun lapsi ja aloitin vuotta vanhempien kanssa koulun, toki koulukypsyystestin jälkeen.

Vierailija
9/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

periaatteessa raja on tuo vuodenvaihde, mutta kyllä siitä voidaan joustaa. Helpoiten tietysti jos on kaksoset kyseessä, mutta onnistuu muutenkin, useimmissa kunnissa ihan helpostikin.

Vierailija
10/10 |
13.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lykättiin koulun aloitusta, vaikka ns koulukypsyystestien mukaan lapsi olisi ollut koulukypsä. Kyseessä joulukuussa keskosena syntynyt poika.