Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteiskunnan ilmapiiri heikompia kohtaan on koventunut!

Vierailija
04.04.2012 |

Olen pistänyt merkille viime vuosina erityisesti, että ihmisarvo mitataan vain sen mukaan, miten tuottava olet yhteiskunnalle. Mitään ei anneta anteeksi, huono lapsuus on vain tekosyy laiskuudelle. Ei ymmärretä tai haluta ymmärtää, etttä on eri asia syntyä betonilähiöön alkkisvanhmmille kuin kermakujalle. akateemisten lapseksi. Läskejä ja työttömiä saa lyödä mennen tullen ja vielä palatessakin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kytätään työkavereita, esim. joku lähtee töistä 15 min aikaisemmin, joku istuu kahvitunnilla jne. Mielellään tuodaan esiin kuinka itse ollaan niin erinomaisia, vaikka lopputulos olisi kaikilla aika lailla samaa tasoa. Pienten lasten vanhempana ei uskalla olla edes sairauslomalla, ettei leimaudu poissaolijaksi. Isyyslomia ei voi pitää, koska sitten saa potkut.

Ja kyse ei edes ole mistään sairaista ja huonokuntoisista, vaan ihan koulutetuista 26-40-vuotiaista ihmisistä.

Onhan köyhyyttä, pahaakin, ollut historian varrella. Mutta nyt on kysymys siitä, että rahaa on, mutta sitä ei tahdota laittaa esim. vanhustenhuoltoon, koska se ei tuota mitään.

Työelämäkin on koventunut, tätähän on tutkittukin. Ennen oli töitä, johon vähän hitaammat tai muuten huonokuntoiset pääsivät (esim. taloissa tehtiin väliaikaista rengin työtä vaikka ruokapalkalla).

Vierailija
42/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onhan se Raamatussa jo 2000 vuotta sitten jo kirjoitettukin, että lopunaikoina ihmiset ovat itsekeskeisiä, rahanahneita ja monen rakkaus kylmenee.

Joku vielä epäilee Jumalan olemassaoloa vaikka tuo Viisaus on jo ajat sitten kertonut mihin olemme menossa.

teidän satukirjanne on täynnä itsestään selvyyksiä --> ennustukset ovat itsaeään toteuttavia ja näin ollen lähinnä naurettavia.

Tuon "Viisauden" voit tunkea sinne minne aurinko ei paista.

Uskokaa jo, mitään jumalia ei ole olemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat epärehellisimpiä ja kovimpia ja vähiten empaattisia, oin ryhmänä ja keskimäärin - yksilöllisiä poikkauksiahan aina on. Ylimmissä sosio-ekonomisissa luokissa on myös prosentuaalisesti eniten narsisteja.

kuulun tuohon ryhmään ja olen rasisti myös.

Ihan kokemuspohjaisesti olen tähän katsantokantaan päätynyt.

Vierailija
44/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan hyvissä töissä, vakityö arvostetulla alalla jne.

Sen huomion olen tehnyt, että esim. työpaikoilla kilpailumentaliteetti on lisääntynyt eksponentiaalisesti! Eikä se ole lisännyt työhyvinvointia, päinvastoin. Kymmenessä vuodessa on selkäänpuukottaminen, toisten alentaminen ja itsensä ylentäminen lisääntynyt, solidaarisuus toisia kohtaan ja reiluus vähentynyt. Jokainen pyrkii pitämään raivokkaasti vain omasta edusta kiinni. Ilmapiiri on ihan hirveä kun kukaan ei halua auttaa toista, ja puhutaan pahaa seläntakana.

Mielestäni ihmiset myös materialistisesti kilpailevat keskenään enemmän kuin ennen, verrataan joko julkisesti tai yksityisesti koulutusta, varakkuutta, kauneutta, hoikkuutta, pukeutumista, lasten paremmuutta, kotia, mökkejä ja autoja. Ne joilla menee hyvin, ollaan kateellisia ja katkeria heille, ja heikoimpia taas halveksutaan. Se joka on "samalla tasolla" itsen kanssa hyväksytään kaveriksi. Surullista.

Monesti tässä asuinympäristössä missä asun, jotkut naapuritutut (jotka tunnen jo hieman pitemmältä ajalta) kyselevät aina uteliaisuuttaan eri naapureiden taustoja:varakkuutta, koulutusta, ammattia jne, minä kun olen tässä naapurustossa asunut kauimmiten. Ihmiset ikäänkuin kokoajan kartoittavat toisten sosio-ekonomista asemaa.

Surullista, että tähän on tultu.

Jotenkin kuvastaa niin tätä aikaa ja ajanhenkeä tuo merkkilaukkuvillitys. Ihmiset ostavat statusta jollain ylikalleilla laukuilla, joilla sitten halutaan nostaa omaa statusta ja asemaa. Olemme todellakin brändättysukupolvi, jos oikeasti "muovilaukusta" maksamme tuhat euroa, pelkästään brändistä.

Vierailija
45/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

köyhä työtätekevä, raivoraitis ja tupakoimaton, autoton!

Vierailija
46/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut köyhä, mutta silti itseni elättävä. Olen kokenut paljon pahaa toisten taholta ja ehkä juuri siksi olen osannut ymmärtää ja tukea eniten juuri niitä heikoimpia.

Olen aikuisena löytänyt kristinuskon uudestaan ja kiitollinen siitä siemenestä, jonka lapsena sain mummoltani.

Olen täysin vakuuttunut siitä, että Raamattu on totta ja Jumalan sanaa ja että Jeesus on antanut minunkin syntini anteeksi.

Te, jotka sanotte Raamattua satukirjaksi tai vertaatte Aku Ankkaan, tulette joskus katumaan näitä sanojanne ja pahasti! Te olette itse asiassa saatanan=itsekkyyden ja pahuuden puolella, tajuatteko edes? Samalla puolella kuin muslimit.

Vierailija
47/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo minkälaisen ryöpyn tämä saa yhdeltä henkilöltä, mutta: En halveksu siivoustyötä,päin vastoin. Olen ollut yhden kesän juurikin kauppakeskuksen siivoustiimissä (kokonaisen CM:n siivoukseen oli varattu aikaa n.1,5 tuntia; nuoret klopit käyttivät päältäajattavia ja vanhat naiset+minä luuttusimme käsin :) ) ja tehntyt puutarhatöitä, joissa olen joskus ollut ainoa suomalainen. Siivoustyössä moni jaksoi vain päivän, vaihtuvuus oli suurta. Seuraavan kesänä sanoin siivoustarjoukselle ei, puutarhalle otettiin työntekijät Virosta (syrjivää?, miksi suomalainen ei kelpaa; maksavatkohan vähemmän näille virolaisille?). No, onneksi sain oman alani töitä, mutta pointti on se, että jos joku todella luulee/väittää esim. siivoustyön sopivan helppona työnä kenelle tahansa, niin sopii mennä itse koittamaan, vaikka vain yhdeksi illaksi. Työtahti on äärimmäisen kova eikä palkalla yleensä elä. Moni työkavereistani teki toista työtä (pois tarvitsevilta) tai teki siivoustyötä kahdessa vuorossa. Todella moni siistijä on menettänyt terveytensä tuossa pakkotahtisessa työrytmissä. Ennen oli yrityksissä pääsääntöisesti oma siivooja, joka saattoi keitellä rauhassa kahvia kahvittelijoille, olenpa ollut sellaisessakin talossa, jossa siistijä keitti aamupuuron. Ajatella, eikä varmasti ollut kustannustehokasta, mutta kukaan ei sanonut, että varaa ei ole.

Vierailija
48/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohtavat sen tosiasian, että jokaisessa yhteiskunnassa on köyhänsä. Vaikka miten hoettaisiin, että opiskele ja opiskele, niin aina joku tekee ne alipalkatut työt (siivous esim. Suomessa) ja on köyhä siitä huolimatta, että tekee töitä! Toisaalta 100% työllisyyttä ei koskaan voida saavuttaa.

Vierailija
49/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat enemmän itsekääitä kuin ennen.

Ei olla tyytyväisiä saavutettuun elintasoon, vaan aina pitää olla enemmän, paremmin, kalliimpaa.

Isommat talot, hienompi sisustus, uudempi ja isompi auto, mökki paremmalta paikalta jne. lista on loputon.

Vierailija
50/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki opiskelee hyvinpalkatuiksi lääkäreiksi ja lakimiehiksi, niin kuka ne muut hommat tekee? Ja jos ne muut hommat tekee ne, jotka ei ole yhtä hyviä lääkäreitä ja lakimiehiä kuin toiset, vaikka kuinka yrittäisivät, niin he siis ansaitsevat kuolla pois huonompien geeniensä takia? Haluamme elää kuin eläimet, vahvimmat selviytyvät?

Vierailija
51/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä sananlasku mikään uusi ole. Miksi ajattelet että asenteet ovat nyt koventuneet?

Sitten on tämä työssäkäyvien köyhyys vielä erikseen, minua ainakin satuttaa tämän ainainen hokeminen vaikkapa äidiltäni. Minä KÄYN töissä, teen oikeasti raskasta työtä, fyysisesti olen aivan poikki päivän päätteeksi. Tuntisopimus on 90/3vko, en tiedä miten jaksaisin edes tehdä enemmän töitä, kun nykyisillä työpäivillä jo alan viimeisen tunnin tehdä verenmaku suussa että jaksaa työpäivän loppuun.

Palkka on kehno, matkailualasta kyse, eli palvelualojen palkat pätee. Matkailualalle ei ilman koulutusta ole asiaa, mutta olisin valinnut toisin jos olisin tiennyt elämäni olevan tällaista.

Työtä teen, nostan toimeentulotukea ja yritän vain jotenkin jaksaa ja saada rahaa edes ruokaan. Viime palkka oli pieni, kun töissä ei ollut tunteja tarjota. Nyt tilillä on 1,80e, lapsia kolme ja tili tulee pääsiäisen jälkeen. Pikavippiäkin tässä olen miettinyt jo, muttei luonne anna periksi.

Kaikki köyhät ei makaa kotona vain!! Vituttaa tuollainen yleistäminen! Saa sieltä toimiston puolelta tulla kokeilemaan vaikka päivän mun kanssa, lupaan että olette ihan puhki itsekin!

Siis mikä matkailualan työ on noin raskasta? :O Ja tämä ei ole mitään ivaa tai vähättelyä, vaan uteliaisuuttani kyselen.

Vierailija
52/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän jo minkälaisen ryöpyn tämä saa yhdeltä henkilöltä, mutta: En halveksu siivoustyötä,päin vastoin. Olen ollut yhden kesän juurikin kauppakeskuksen siivoustiimissä (kokonaisen CM:n siivoukseen oli varattu aikaa n.1,5 tuntia; nuoret klopit käyttivät päältäajattavia ja vanhat naiset+minä luuttusimme käsin :) ) ja tehntyt puutarhatöitä, joissa olen joskus ollut ainoa suomalainen. Siivoustyössä moni jaksoi vain päivän, vaihtuvuus oli suurta. Seuraavan kesänä sanoin siivoustarjoukselle ei, puutarhalle otettiin työntekijät Virosta (syrjivää?, miksi suomalainen ei kelpaa; maksavatkohan vähemmän näille virolaisille?). No, onneksi sain oman alani töitä, mutta pointti on se, että jos joku todella luulee/väittää esim. siivoustyön sopivan helppona työnä kenelle tahansa, niin sopii mennä itse koittamaan, vaikka vain yhdeksi illaksi. Työtahti on äärimmäisen kova eikä palkalla yleensä elä. Moni työkavereistani teki toista työtä (pois tarvitsevilta) tai teki siivoustyötä kahdessa vuorossa. Todella moni siistijä on menettänyt terveytensä tuossa pakkotahtisessa työrytmissä. Ennen oli yrityksissä pääsääntöisesti oma siivooja, joka saattoi keitellä rauhassa kahvia kahvittelijoille, olenpa ollut sellaisessakin talossa, jossa siistijä keitti aamupuuron. Ajatella, eikä varmasti ollut kustannustehokasta, mutta kukaan ei sanonut, että varaa ei ole.

Mopin työntäminen sileällä lattialla ei ole raskasta. Olen nähnyt mamuja siivoamassa eikä yhdelläkään ole kiire minnekään, tekevät kovin verkkaisesti 'töitä'

Vierailija
53/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopin työntäminen sileällä lattialla ei ole raskasta. Olen nähnyt mamuja siivoamassa eikä yhdelläkään ole kiire minnekään, tekevät kovin verkkaisesti 'töitä'

Vierailija
54/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki opiskelee hyvinpalkatuiksi lääkäreiksi ja lakimiehiksi, niin kuka ne muut hommat tekee? Ja jos ne muut hommat tekee ne, jotka ei ole yhtä hyviä lääkäreitä ja lakimiehiä kuin toiset, vaikka kuinka yrittäisivät, niin he siis ansaitsevat kuolla pois huonompien geeniensä takia? Haluamme elää kuin eläimet, vahvimmat selviytyvät?

Vahvuutta on se, että osaa ottaa muutin huomioon, eikä vain omaa napaansa!

Eläimet huomioivat vain itsensä, ihmisille on annettu tunteet, joilla ottaa huomioon myös muita, jos joku kykenee siihen tänä päivänä.

Usko suojelee pahuudelta tänäin päivänä.

Vierailija
55/58 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiskunta suosii vähempiosaisia enemmän kuin milloinkaan ennen. Jopa ulkomaalaiset, ulkomailla asuvat vähempiosaiset saavat avustusta. Jos ulkomaalaisella suomessa on noin hyvin asiat, niin silloin oman maan kansalaisilla täytyy mennä tod. hyvin.

Vierailija
56/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin vakuuttunut siitä, että Raamattu on totta ja Jumalan sanaa ja että Jeesus on antanut minunkin syntini anteeksi.

Te, jotka sanotte Raamattua satukirjaksi tai vertaatte Aku Ankkaan, tulette joskus katumaan näitä sanojanne ja pahasti! Te olette itse asiassa saatanan=itsekkyyden ja pahuuden puolella, tajuatteko edes? Samalla puolella kuin muslimit.

Onpa harmi, ettei kuuluta tähän muut uskot tuomitsevaan uskontoon, joka on itsekkyyttä ja pahuutta vastaan. Uskovaisethan ne vasta itsekkäitä ovat kun väittävät itsellään olevan ainoa totuus, ja jos eri uskontokuntien pahuuksia lähdetään vertailemaan, kristityt ovat varmasti kärkikolmikossa. Ihmiset ovat pahoja luonnostaan, uskonnosta riippumatta. Toisaalta ihmiset ovat myös hyviä ja rakastavia, uskonnosta riippumatta.

Itse en ole huomannut mitään asenteiden kovenemista paitsi ehkä siinä mielessä, että oikeasti vähäosaisia tuntuu olevan paljon vähemmän kuin ennen, joten ehkä he joutuvat ottamaan vastaan enemmän paskaa per henkilö kuin vielä esim. 90-luvulla kun lähes kaikilla meni huonosti.

Vierailija
57/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin monet vähäosaiset tuntevat syvää alemmuudentuntoa tilanteestaan. Tapaan heitä työssäni päivittäin, eikä siellä juuri henkseleitä paukutella (ja ne, jotka niin tekevät yleensä kärsivät joko mt- tai päihdeongelmasta).

Nuo vähäosaiset avoimesti osottavat halveksuntansa elättäjiään kohtaa ja ilmoittavat etteivät ota 'paskatöitä' vastaan.

Vierailija
58/58 |
05.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin monet vähäosaiset tuntevat syvää alemmuudentuntoa tilanteestaan. Tapaan heitä työssäni päivittäin, eikä siellä juuri henkseleitä paukutella (ja ne, jotka niin tekevät yleensä kärsivät joko mt- tai päihdeongelmasta).

Nuo vähäosaiset avoimesti osottavat halveksuntansa elättäjiään kohtaa ja ilmoittavat etteivät ota 'paskatöitä' vastaan.

Ne ketä tapaat, ei ole niitä prekariaatteja. Jos olet vähempiosaisten puolella, miksi et pidä puheenvuoroa prekariaatteja vastaan? Miksi äänestät vasemmistoa tai vihreitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi