GALLUP: oletko kevät- vai syksyihminen ja koska olet syntynyt?
Tuon aurinkoketjun innoittamana...
Oon vaan joskus miettinyt, että voisiko syntymäkuukausi vaikuttaa siihen nauttiiko enemmän keväästä ja kesästä vai syksystä ja talvesta :) Joo, ehkä aika epätodennäköistä mutta kokeillaan.
Mä olen ehdottomasti kevät- ja kesäihminen. Alan herätä eloon maaliskuussa, ja lokakuussa painun horrokseen ja voisin vaikka nukkua talviunta. Rakastan valoa ja lämpöä, jopa kuumuutta. Ja varmasti mun elimistölle olisi terveellisintä asua vaikka jossain välimeren rannalla...
Mun keskeiset tiedot siis: kevät- ja kesäihminen, syntynyt toukokuussa.
Kommentit (41)
Rakastan kaikkia muita vuodenaikoja paitsi talvea.
Syntynyt huhtikuussa. Kun syksy alkaa, tympii minua kaikki. Puutarhatyöt ovat niin surullisia ja kurjia, kaikki korjataan pois kuoleman edellä. Seuraavaan kevääseen on iäisyys aikaa. On niin pimeää, päivät loppuu kesken, loskaa ja kuraa aina vaan. Joku kirjoitti, että sitä on keväälläkin. Juu-u, mutta se vähenee koko ajan, asfaltti alkaa kuivumaan ja sekin on merkki lähestyvästä kesästä. Illat on valoisia ja taas jaksaa!
Kiitos runsaista vastauksista :)
ap
Syksy paras talvi ja kesä ok,
kevät tympein vuodenaika.Syntynyt helmikuussa
Inhoan kuumuutta ja pidän enemmän pilvisistä kuin aurinkoisista päivistä. Alkukesästä ei ole vielä kuumaa vaan mukavan leutoa ja päivä on pitkä. Olen syntynyt heinäkuussa.
Rakastan varsinkin syys- ja lokakuuta.
En ole koskaan talvestakaan kärsinyt, enkä kesästä.
Olen syntynyt joulukuussa.
Keväisin olen väsynein.
Tiedän, että kuulun vähemmistöön. Aurinko paistaa kirkkaasti ja saan siitä päänsärkyä, kaikki on kuolleen näköistä, ankeaa, harmaata ja tavattoman kirkasta.
Kesä kun koittaa, helpottaa ahdistus.
Pidän syksystä kovasti.
Ja tadaa: olen syyskuun lapsi ( :
Tiedän, että kuulun vähemmistöön. Aurinko paistaa kirkkaasti ja saan siitä päänsärkyä, kaikki on kuolleen näköistä, ankeaa, harmaata ja tavattoman kirkasta. Kesä kun koittaa, helpottaa ahdistus. Pidän syksystä kovasti. Ja tadaa: olen syyskuun lapsi ( :
Kireä pakkanenkin saa pääni särkemään samoin kuin kirkkaus yhtäkkiä.
Tosin pidän lokamarrasjoulukuiden hämärästä. Pakkasta ja lunta inhoan.
Tykkään eniten kesästä ja syksystä.
Keväästä en pidä lainkaan ja talvi on kammottavaa.
Mutta jos noista pitää valita, niin kevät. Syksyssäkin on mukavia päiviä, mutta kokonaisuudessaan se on masentavin vuodenaika.
Olen syntynyt lokakuussa.
mutta olen syntynyt syksyllä.
En pidä tuulesta, sateesta enkä lumesta enkä pakkasesta. Tämä kesä on ollut mulle pettymys mutta minkäs säälle voi. Tunnen eläväni vain lämmössä ja auringon paisteessa, muuten olen vain olemassa en elossa.
Olen syntynyt kesäkuun puolivälissä. Kuten monet muutkin, minäkin rakastan lämpimiä kesäpäiviä, mutta elämä on parhaimmillaan elo-syyskuussa kun on aurinkoiset päivät, pimeät mutta lämpimät kuutamoyöt ja sitten kun käännytään syksyyn ja niihin kirpeän kuulaisiin syyspäiviin! Ah sitä autuutta!
ihminen mutten pidä kesästä enkä talvesta...syntynyt olen heinäkuussa...
Helmikuusta alkaa taas mun elämä ja loppuu lokakuulle.
Olen syntynyt toukokuussa.
Kakkosena syksy.
Talvi menettelisi ellei olisi niin pitkä.
Kevät on hankalaa, olen väsynyt ja kärsimätön ja odotan kesää.
Syntynyt joulukuussa.
ja syksy ja talvi on niitä minun vuodenaikojani.
Syksy on aivan upea vuodenaika, sato kypsyy, ilma viilenee ja illat pimenevät. Syksyinen tähtitaivas on ihana.
Ja talven valoisa pimeys (mielestäni talvella on valoisaa lyhyestä päivästä huolimatta, upeat maisemat, ihanat harrastukset.. oih..
En tykkää olla kesäisin ulkona. Herään henkiin syksyllä ja piristyn talveksi. Kun lumet alkavat sulamaan, väsyn ja masennun.
Rrrrakastan syksyä, sen kuulautta, kirpeyttä, raikkautta, värikylläisyyttä, hämärän hyssyä, kaikkea syksyssä!!
Keväästä en pahemmin pidä, ahdistaa se kasvava valon määrä, kesä ja varsinkin helteet on YÖK, tämä +20 asteinen kesäsää on ideaalia minulle.
Eli täysin syksyihminen ja olen syntynyt syyskuussa (la oli lokakuussa).
Rakastan etenkin syys-lokakuuta. Sitten kesä, loppukevät, talvi. Voisin tappaa itseni helmi-maalis- huhtikuussa kun valo lisääntyy, ihmiset on kalpeita haamuja ja koiranpaskat paljastuu kinoksista.
Huhtikuussa syntynyt