Keneltäkään KIELLETTY IVF?
Yksityisellä puolella, vedoten johonkin terveysseikkaan?
Minua pelottaa, että meille käy niin. Kävin tarkastuksessa ja tarkoitus oli suunnitella Iffin aloitus, mutta lääkäri haluaa vielä konsultaation sairaalasta missä olen aiemmin synnyttänyt. Syynä se, että minulle on puhjennut diabetes, mutta se on tasapainossa. Hän haluaa varmuuden ettei hoidossa käytettävät lääkkeet vaaranna sikiön terveyttä. Toisaalta ymmärrän, toisaalta en.
Ensinnäkin monet lapset saavat alkunsa Ivf:llä eikä lääkkeistä ole tietääkseni ollut riskiä sikiöille tai sitten ihmettelen miksi hoitoja ylipäätään tehdään.
Toisaalta ymmärrän ja on hyvä asia, että lääkäri selvittää kaiken, jotta ei sitten tule tehneeksi mitään sellaista mistä joutuisi ikävään vastuuseen.
Itku silti pääsi kun taas menee kierto hukkaan kun konsultaatioon menee parisen viikkoa ja sitten pitävät klinikalla palaverin.
Olen aiemmin kertonut sairaudestani, eikä sen pitänyt olla este. Nyt minulla on tunne, että tämä on sillä tavalla rahastusta, että saatiin minut taas sinne istumaan ja veloitettua "tyhjästä".
Edelliset 2 raskautta sujuneet komplikaatioitta, vaikkakin raskausdiabeteksen kera. Synnytykset olleet helppoja ja nopeita. Ikää minulla on 32v.
Pitäisikö vaihtaa toiseen paikkaan? Jotenkin minusta tuo vaikutti oudolle, vaikka kohtelu muuten oli ystävällistä.
Löytyykö palstalta muita joille tehty hoitoja, vaikka perussairauksia?
Kommentit (8)
Silti pelottaa ja inhottavaa odottaa epätietoisuudessa. Ihan eri asia olisi odottaa tulevaa iffiä, vaikka 3kk jos sen aloitus olisi sen jälkeen varmaa lääkärin puolelta.
Kaipaan toisin sanoen jotain takarajaa jolloin pääsee tekemään jotakin konkreettista, varmaan tuttu tunne monelle lapsettomuushoidoissa olleille.
AP
Ihmetyttää se, että oletko lääkärin ensimmäinen ja ainoa potilas jolla on diabetes?! Vaihtaisin klinikkaa jos noin kokematon lääkäri kyseessä. Meillä vähän sama pelko. Ollaan myös yksityisellä hoidossa ja tarkoitus siirtyä kunnalliseen jos tästä hoidosta ei onnistuta. Meillä taustalla minun korkea fsh. Pelkään, että eivät kunnalliseen meitä ota kun onnistumis mahdollisuudet huonommat.
niin tosiaan saattavat kunnallisella olla ottamatta hoitojonoon :(
Biabetes ei kyllä ole este ivf.
Ihmetyttää se, että oletko lääkärin ensimmäinen ja ainoa potilas jolla on diabetes?! Vaihtaisin klinikkaa jos noin kokematon lääkäri kyseessä. Meillä vähän sama pelko. Ollaan myös yksityisellä hoidossa ja tarkoitus siirtyä kunnalliseen jos tästä hoidosta ei onnistuta. Meillä taustalla minun korkea fsh. Pelkään, että eivät kunnalliseen meitä ota kun onnistumis mahdollisuudet huonommat.
Se minuakin kummastuttaa, toisaalta kyseisen lääkärin pitäisi olla erittäinkin kokenut, mutta perusteli asiaa sillä ettei ole synnytyslääkäri.
En kaikesta huolimatta käsitä miten sitten ne lapsettomuuteen kuuluvat lääkkeet liittyy synnytyslääkäriin. Eihän niillä ole tietääkseni mitään suoranaista yhteyttä? Raskauden aikana voi kuitenkin kenelle vaan tapahtua terveyden suhteen lähes mitä vaan. :(
Eikö ole ikävää miettiä tällaisia? Kun luulisi kyseisten lääkärien hyvinkin tietävän, että epävarmuus on käsin kosketeltavissa muutenkin, ilman ylimääräisiä. Pystyisitkö sinä kysymään etukäteen kunnalliselta puolen, soittamalla hoitajalle tmv. tarvitseeko sinun edes miettiä moista vai onko mahdollista, että eivät hoitaisikaan?
Itse tässä mietin josko kanssa kysyisin toisen klinikan mielipidettä asiaan.
Kaikkea hyvää sinulle. :)
Joo olen soittanut kunnalliseen hoitajalle ja hän sanoi, että lääkäri katsoo lähetteen ja sen mukaan päättää pääseekö hoitoon. Sanoi myös, että yleensä ikä on sellainen varma este hoidoille. Meillä voi olla mahdollisuuksia kun ikää alle 30 v ja yksityisen hoidoissa ollaan saatu "tulosta" eli keskenmeno. Mutta jonoon päästään vasta kun hoidot loppu yksityisellä. Pas vielä jäljellä.
Haloo... Ei se yhdestä kierrosta ole kiinni. Sä olet 32, et 42!
Tuskin sun tarvitsee olla asiasta sen kummemmin huolissasi.