Masennusdiagnoosista mitään seurauksia esim. työn saantiin liittyen?
Eli minulla diagnosoitiin masennus vähän aikaa sitten. Odottelen pääsyä terapiaan.
Olen ammatissani tekemisissä lasten kanssa ja joudun aina toimittamaan rikosrekisteriotteen uudelle työnantajalle. Samoin terveystarkastus on tehty pariinkiin työpaikkaan mennessä. Nyt aloin miettiä, tuleeko diagnosoitu masennukseni mahdollisesti esille joskus uuteen työhön mennessä? En kai ole velvollinen kertomaan asiasta eikä yleislääkärikään varmaan saa asiasta tietoa muuta kautta? Ei kai asiassa sinänsä mitään hävettävää ole, mutta silti...
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 12:43"]
Kokemuksia?
[/quote]
Aika jännä, että juuri itse googlailin tätä aihetta ja ketju sattu silmään. Joku muukin on ollut näköjään samalla asialla samaan aikaan :D
Ne nyt ovat kaksi täysin eri asiaa. Sijaisvanhemmuus ja adoptiovanhemmuus ovat hyvin vaativia tehtäviä. Hyvä arvioida voimavaroja. Jos olet hoitanut itsesi psykoterapiassa niin tuskin este. Jos et ole hyötynyt riittävästi hoidosta tai jostain syystä saanut apua masennukseesi niin voihan se olla este.
Hehee! Tästä pitäisi saada enemmän tietoa.
Eikös kaikkien suomalaisten sairaushistoria ole nykyään sähköisenä keskusrekisterissä, mihin on koottu kaikki siaraalakäynnit ja hoitotoimet, lääkärinlausunnot jne. Näitähän saisi itsekin katsella tunnistautuneena. Minä en ole halunnut, koska tiedän, että siellä on melkoista soopaa ja tulisin vain vihaiseksi. Mutta ymmärtääkseni lääkäreillä on oikeus tutustua kenen tahansa terveystietoihin, jos on sellaisessa asemassa, että niitä tarvitsee. Eikö työterveyslääkäri ole tällainen? Tarkennan, että keskusrekisterissä on julkisen puolen tiedot, ei välttämättä yksityislääkärillä käyntejä.
Kokemuksia?