Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 40-vuotias tulla raskaaksi ilman hoitoja?

Vierailija
04.04.2012 |

Kuukautiset tulevat 28 pv välein. Emme käytä ehkäisyä. Silti "mitään ei tapahdu". Enkö enää ole hedelmällinen?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidettä odotan ja ihan luomusti sai alkunsa.

Vierailija
2/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut lapseni 36- ja 38-vuotiaana ilman vaikeuksia. Tänä vuonna olen 40, enkä usko, että olisi joku yhtäkkinen hedelmättömyys iskenyt. Äitini on tehnyt kuopuksen 40-vuotiaana, mummoni 42-vuotiaana ja äitini serkku 47-vuotiaana. Kaikki ihan luomuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli keskenmeno 37-vuotiaana, eikä sen jälkeen ole enää uutta raskautta alkanut. Olen nyt 40 minäkin.

Pelkään, että se oli siinä :(

Vierailija
4/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi viedä kauemmin jos on hedelmällisyys vähän laskenut, mutta tiedän myös äitejä jotka tulivat heti raskaaksi 40-vuotiaana ja nuorempana oli vienyt kauemmin.

itsellä kesti 3kk:)

Vierailija
5/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mahdollisuus tulla raskaaksi loppuu vasta, kun kuukautiset ovat loppuneet pysyvästi. Kuukautisten loppumista pidetään pysyvänä, kun viimeisistä kuukautisista on kulunut vuosi.

Naisen hedelmällisyys heikkenee iän myötä huomattavasti. Nainen on hedelmällisimmillään noin 25. ikävuoden paikkeilla. Mahdollisuus tulla raskaaksi alkaa pienentyä noin 30-vuotiaana ja vauhti kiihtyy 35-vuotiaana. Yksilölliset vaihtelut ovat huomattavia: Jos naisen vaihdevuodet alkavat 45-vuotiaana, hänen hedelmällisyytensä on käytännössä olematon jo nelikymppisenä. Nainen, jonka vaihdevuodet alkavat vasta yli 50-vuotiaana, voi tulla raskaaksi vielä 40-vuotiaana.

Eli jos mitään ei tapahdu, niin kipin kapin lääkäriin.

Vierailija
6/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2x vuoden välein raskaaksi - tosin molemmat meni kesken. Kolmannella kerralla 41v raskaus ihan normaali.

Vierailija
7/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
8/8 |
04.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse sain nuorimman 42v ja ihan kertalaakista tärppäsi