Voiko laihtua pelkästään liikkumalla tai toisinpäin pelkästään syömisiä rajoittamalla?
Kommentit (9)
Jos järkevästi syöt, niin voit toki laihtua liikkumattakin. Ei se fiksua silti ole. Jos oikeasti tuloksia nopeammalla tahdilla haluaa, niin liikkua kannattaa myös. Enkä nyt tarkoita tässä, että ihminen laihtuisi automaattisesti nopeasti jos syö oikein ja liikkuu.
Liikunta tukee laihtumista, mutta itse olen laihduttanut aina kiinnittämällä huomiota syömisiin. Näin olen laihduttanut useamman kerran, vaikka tulos ei olekaan ollut pysyvä:(. Nyt viime kesästä opettelemalla syömään säännöllisesti ja napostelut pois, olen laihtunut 15 kg, liikuntaa en ole lisännyt yhtään.
Otahan nyt itsekin järki käteen: jos yhden kilon laihduttaminen vaatii 7000 kcal vajetta, niin ruuasta on melko helppo nipistää sen verran vaikka viikossa. Avaappa sitten netistä taulukko, paljonko kukin liikuntamuoto kuluttaa kilokaloreita, ja koosta niistä itsellesi 7000 kcal vaje viikolle...
Laihdutuksessa ruokavalion osuus on 80 % ja liikunnan 20%. -P.Mustajoki
Tosin nyt vuosien kokemusten jälkeen, vedän painonhallintaryhmiä, allekirjoittaisin myös 90 % syömistä ja 10 % liikuntaa.
Mutta kun ihmiseltä otetaan vaatteet pois ja katsotaan kroppaa, niin 99 % on liikuntaa ja 1 % syömistä.
Lihakset, jotka antavat vartalolle muodot, tulevat vain lihaskuntoharjoitteita tekemällä. Jotta treeneistä olisi hyötyä, tulisi syödä oikein.
kuin liikuntaa lisäämällä.
Harmi, ruoka on hyvää :(
Vain syömisiä tarkkailemalla laihdut, jos sua ei haittaa, että olet laiha läski...
ihminen laihtuu jos syö vähemmän kuin kuluttaa. Eli periaatteessa voit tehdä joko tai -mutta järkevinta toki syödä järkevästi ja harrastaa liikuntaa. Ei pelkästään laihduttaa, vaan tehdä siitä järkevästä syömisestä (unohtamatta herkuttelua silloin tällöin) ja säännöllisestä liikunnasta elämäntapa.
Itse olen laihtunut kun aloitin juoksuharrastuksen. Söin samaan tapaan kuin ennenkin ja laihduin 6 kg. Sitten kun kehoni tottui juoksuun ja "heräsi" vaatimaan ravintoa kulutetun tilalle, pysyi painoni samassa. Eli jos haluaisin nyt laihtua, pitäisi taas syömistä vähentää. Kokonaisuus ratkaisee.
ei laihdu, kiinteytyy vain. Syömisiä rajoittamalla voi laihtua paljonkin, mutta silloin paikat alkavat roikkumaan.