Olisitko mieluummin köyhä ja terve vai rikas ja sairas?
Tämä siis ihan ajatusleikkinä ja valintana. En siis mitenkään viittaa siihen, että köyhät olisivat terveempiä ja rikkaat sairaampia, mutta nämä nyt ovat vaihtoehtoni.
Kommentit (17)
terve. Sehän on tärkein asia elämässä.
Mitä sillä rahalla tekee jos on sairas?
joten mieluummin olisin rikas ja sairas.
kun tällä hetkellä olen todella köyhä ja sairas niin tottakait olisin ennemmin rikas... toikin juttu riippuu aika paljon siitä mitä sairautta tässä nyt haetaan...
joka kyseli että mitä rahalla tekee jos on sairas niin esim. minun tapauksessa saisi ostettua lääkkeensä ja kuntoutettua itseään koska kelasta ei heru kuntoutusta...
Jos rahalla saisi takuuvarmasti sairauden hoidettua ja rahaa jäisi silti reippaasti niin sitten rikas ja sairas.. Muuten tietysti köyhä ja terve, niin kuin nyt olenkin :)
Minun kipujani ei rahalla pois saa.
Kukin saa tulkita kysymykseni, miten haluaa, mutta itselläni mielessä lähinnä jotain tälläistä. Tunnen yli 90-vuotiaan (köyhän), jolla ei ole elämänsä aikana ollut yhtäkään diagnosoitua sairautta. (Tietty flunssia joskus ym. sellaista). Toinen vaihtoehto voisi olla ihminen (rikas), jolla on elämänsä aikana useita vakavia kroonisia sairauksia, vaikka sitten niiden kanssa pystyisikin elämään.
Terve pystyy tekemään sille köyhyydelle jotakin, mutta vaikean sairauden kanssa on paha olla vaikka olisi kuinka rikas.
Tietysti jos sairaus olisi sarjaa pölyallergia, niin silloin olisin mieluummin rikas ja sairas ;)
Todellisuudessa olen hyvin toimeentuleva ja kärsin vaikeasta sairaudesta.
olisin mieluiten pelkästään köyhä ja terve.
raha ei tee onnelliseksi.
etenkään , kun joutuu taistelemman hengestään mm syöpää vastaan : (
se sairas ja rikas, oletan että puhut kroonisesta sairaudesta, jonka kanssa pystyy elämään ja rahalla saa hoitoja ym.
sen rikkaankin voi kukin määrittää mille tasolle haluaa, mutta ainakin olisi kyse selvästi keskimääräistä rikkaammasta ihmisestä.
sen rikkaankin voi kukin määrittää mille tasolle haluaa, mutta ainakin olisi kyse selvästi keskimääräistä rikkaammasta ihmisestä.
Usein keskiämääräinen ihminen on perinyt rahaa, on vaki työssä, säästöjä ja kiinteää omaisuutta. Onko tällainen henkilö sitten rikas vai ei?
olen huomannut, että en kestä lainkaan mitään fyysisiä rajoituksia. Rakastan urheilua ja jo tavallinen flunssa hajottaa tosi pahasti.
Toisaalta köyhyydessäkin on kyllä varmaan joku kipuraja.
Vastaukseni oli ympäripyöreä, koska sitten voi vastaaja tarkemmin määritellä esim. näin. Jos tuloni olisivat 100 000 vuodessa ei riittäisi. Jos 500 000, riittäisikö. Entä rikkaan miljoonaperijän osa jne... Voi itse peilailla sitä tasoa, miten terveyden arvottaa suhteessa rahaan.
Olen kokenut pitkän sairauden ja tulin kokeneeksi, että jos terveys menee, ei sillä rahalla mitään tee. Täysin terve en ole vieläkään.