Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä lähtien äidin ylipaino on ollut lastenneuvolan asia?

Vierailija
03.04.2012 |

Äitiysneuvola erikseen, mutta taitaapa jäädä lapsen 6v. neuvola väliin jos siellä akka vaan paasaa mulle liikakiloista eikä tutki lasta.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on havaittu että on aika ilmeistä, että läskit vanhemmat periyttävät epäterveelliset elämäntapansa lapsilleen. Eihän tämä aina päde, mutta kuitenkin.

t. ylipainoisen äidin (toistaiseksi) hoikka mutta herkuttelua rakastava lapsi

Vierailija
2/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lapsi on ylipainoinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai toivoisitko kenties että hän olisi normaalipainoinen, eikä hänen tarvitsisi ahdistua neuvolaan menosta?

Lapset imevät vaikutteensa vanhemmilta. On vanhempien ansiota/ syy/ vastuu millainen aikuinen lapsesta kasvaa.

Minusta on ok että on sellainen instanssi joka kertoo terveistä elämäntavoista. Ei siitä pidä suuttua, vaikka omat elintavat hävettäisivätkin.

Vierailija
4/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai toivoisitko kenties että hän olisi normaalipainoinen, eikä hänen tarvitsisi ahdistua neuvolaan menosta?

Lapset imevät vaikutteensa vanhemmilta. On vanhempien ansiota/ syy/ vastuu millainen aikuinen lapsesta kasvaa.

Minusta on ok että on sellainen instanssi joka kertoo terveistä elämäntavoista. Ei siitä pidä suuttua, vaikka omat elintavat hävettäisivätkin.

Vierailija
5/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huonot elintavat ja ruokatottumukset lapsilleen.

vaikka eivät varsinaiseti opeta, kyllähän ne näkevät mitä vanhemmat syö, vaikka ylipainoinen äiti tuputtaa lapselle porkkanaa, mutta itse ahmii esim. sipsejä.

Itse taistelen kokoajan ylipainon kanssa, koska rakkaus rasvaiseen ruokaan ja makeaan on opetetettu mulle pienestä pitäen. Pitää olla koko ajan tarkkana mitä suuhuni pistän.

Nyt yritän katkaista kierrettä omilla lapsillani.

Vierailija
6/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tiedä miten pitäisi syödä oikein? Vittu mikä ääliö, toivottavasti lapsesi eivät peri tyhmyyttäsi.

Tasan tarkkaan teidän miten pitäisi syödä oikein ja mitä liikuntaa harrastaa.

Vierailija
7/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten tiedä miten pitäisi syödä oikein? Vittu mikä ääliö, toivottavasti lapsesi eivät peri tyhmyyttäsi.

Tasan tarkkaan teidän miten pitäisi syödä oikein ja mitä liikuntaa harrastaa.

Jatka toki kun alkuun pääsit, mikä sinua sitten estää? Laiskuus? Välinpitämättömyys? Syrjäytyneisyys? Tappiomieliala? Tyhmyys?

Vierailija
8/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syön niin kauan että nälkä lähtee ja on ähkyssä tyytyväinen kelliä.

Se estää mua lopettamasta syömistä, että haluan säilyttää hyvänolontunteen.

Vierailija
9/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lapsen kuullen ruotisi ylipainoani. Sillä jos millä saadaan väärä viesti lapselle.

Vierailija
10/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perheeltään. Ja jos vanhemmat ovat ylipainoisia, niin todennäköisesti myös lapsesta tulee samalla ruokavaliolla ylipainoinen.

Vierailija
11/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä on monta muutakin asiaa joista saa hyvänolon tunteen. Siirrät sen "hyvänolon tunteen-illuusion" lapseesi joka sitten aikuisena ahtaa itseensä ruokaa valtavia määriä ihan vain kun on siihen oppinut.

Suosittelisin juttelemaan jollekin. Vaikutat aika ahdistuneelta.

Vierailija
12/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka lapsen kuullen ruotisi ylipainoani. Sillä jos millä saadaan väärä viesti lapselle.

Se on harvinaisen oikea viestiä, että ylipaino ei ole ok vaan epäterveellistä tai jopa suorastaan vaarallista.

Vierailija
13/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kotona ei syöty roskaruokaa, ei juurikaan karkkia, ei mehuja eikä limuja. Meidät opetettiin syömään lautasmallin mukaan ja kasviksia jne. Siis terveellisesti ja aina.

Äitini on hyvin hoikka.

Minä olen ylipainoinen. Heti kun muutin omilleni aloin ostamaan mehua ja juomaan sitä ruoan kanssa koska vihdoin sai. Söin roskaruokaa ja kaikkea mistä tykkäsin koska vihdoin sain itse päättää mitä syön jne. Vitutti koko lautasmalli ja terveellisyys ja ne iänikuiset punajuuret ja porkkanaraasteet. En alkanut ryyppäämään enkä polttamaan jne, mulle irtiotto kai sitten oli sitä että täytin jääkaapin miten itse halusin ja nautin siitä että saan syödä ihan mitä ikinä haluan eikä kukaan valita. Ja mitä kävi? No lihoin tietysti. Kotona vanhemmat kyttäsi etten vain lihoisi ja äiti kyttäsi omia kilojaan, olin hyvin vapautunut ettei enää tarvinnut olla hoikka jne. EN pidä liikakiloistani mutta jos suhtautuminen kotona ruokaan olisi ollut vapaampaa olisin EHKÄ nyt normaalipainoinen aikuinen eikä minulla olisi ollut tarvetta ottaa aikuisena takaisin 18 vuoden mehu/limu/roskaruoka/karkki/epäterveellinenruoka kieltoa.

Vierailija
14/14 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi EI ole ylipainoinen, tuollainen on todella haitallinen viesti syömisen suhteen, ja vaikka lapsi olisikin ylipainoinen niin tuollainen ripittäminen ei tosiaankaan ole oikea tie. Vähintään pitäisi pyytää että lapsi menisi leikkimään odotushuoneeseen ja keskustella vanhemman kanssa kahden kesken.

Se on harvinaisen oikea viestiä, että ylipaino ei ole ok vaan epäterveellistä tai jopa suorastaan vaarallista.