Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Krooniset myöhästyjät - mitä mieltä?

Vierailija
18.11.2005 |

Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka ovat AINA myöhässä sovituista tapaamisista? Uskotteko siihen katsantokantaan, että kaikki ihmiset eivät vain ymmärrä ajan käsitettä ja esim. lähtövalmisteluihin kuluvaa aikaa oikein ja ovat sen tähden aina myöhässä?

Minä en enää usko tuohon, niin paljon nämä myöhästelijät käyvät hermooni. Olen alkanut tulla siihen lopputulokseen, että oikeasti kyse on puhtaasta ITSEKKYYDESTÄ - oma aika on aina tärkeintä, eikä ymmärretä/välitetä siitä että toinen joutuu vain odottamaan eikä pysty tekemään mitään muuta samanaikaisesti, eli hänen aikansa menee täysin hukkaan. Oma aika käytetään juuri niin kuin halutaan eikä välitetä velvoitteista.

Minä en oikeasti jaksa enää näitä selityksiä, että " en huomannutkaan kuinka paljon kello on" jne.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen lapsia kieltämättä hermostutti odottaminen, olin aina 15 min etuajassa. Mutta nyt olen itsekkin viimetipan ihminen ja kiirettä pitää jos on sovittu aika. Lapsien kanssa vain ei ennätä niin räväkästi ja aina voi tulla mutkia matkaan.

Vierailija
2/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus johtuu siitä että ihmisellä on joku hahmotushäiriö/asperger tjtn, mutta yleensä kysymys on vain piittaamattomuudesta. Ajoissa olemista ei pidetä niin tärkeänä että pidettäisiin huoli siitä, että on ajoissa paikalla. Nämä samat myöhästelijät tuskin kuitenkaan myöhästyvät esim. tärkeästä työhaastattelusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoli tuntia on jo selvää piittaamattomuutta. Krooniset myöhästyjät ovat todellakin (ainakin siinä suhteessa) itsekkäitä, eivätkä selvästi pysty arvostamaan toisen aikaa eivätkä ajattelemaan asioita toisen kannalta.

Nykyään, kun kaikilla on kännykät, on niin helppo edes ilmoittaa, että myöhästyy, jos niin onnettomasti käy, mutta kaikki eivät tee edes sitä. Yksi kaveri ilmoittaa aina sillä hetkellä, kun hänen pitäisi olla jo paikalla, että myöhästyy puoli tuntia tai jopa tunnin... >:(

Vierailija
4/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi vihainen. Olen miettinyt, mistä voisi johtua. Ainakin syynä varmasti se, että mulla on aina aika paljon aikataulussa eri ohjelmaa, ja siksi laadin sitten aikataulut liian tiukoiksi, lasken esim, että aamupuuhiin menee niin ja niin kauan, matkaan niin ja niin kauan, eli nähdään 10.15. ja sitten olenkin paikalla vähän ennen puolta... Ja aina minullakin joku syy, bussi myöhässä, kovat ruuhkat, lapsi kakki viime sekunnilla housuunsa...aina jotain, oikeasti mielestäni kyllä nuo ovat ihan oikeesti niitä syitä, miksi myöhässä olen, mutta silti pitäisi oppia niitä varten sitten vaikkalisäämään se 5min.

Vierailija
5/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei katso toista niin tärkeäksi, että viitsisi ottaa hänet huomioon. Lisäksi ärsyttää, kun jotkut myöhästyvät aina ja oikeuttavat ärsyttävän tavan itselleen sanomalla " mä nyt vain olen tällainen" tai " mähän nyt myöhästyn aina" . Hitsi vie, aikuinen voi kyllä muuttua jos haluaa.

Vierailija
6/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen tarjonnut kylmää ruokaa kun vieraat ilmoitti (myöhässä) olevansa tunnin myöhässä! Eikä heillä ole lapsia edes..

Kyllä se nyt vain on välinpitämättömyyttä jos ei muuta! Ei sitä kalenteria tarvitse tunkea niin täyteen. Monet ajattelevat niin, että jos sovitaan klo 17 ja tulevat aina itse 15 myöhässä, ettei HEIDÄN vain tarvitse olla se odottava osapuoli. Esim. ei voi valita sitä aikaisempaa bussia koska sillä on paikalla jo 16.55 ja voi joutua itse odottamaan.. ei se ei vain ole vaihtoehto kun tulee itselle tärkeän ihmisen olo kun sinua odotetaan..

Näitä on myös työpaikalla näitä " tärkeimpiä ihmisiä" joita muut sitten odottelee. En, En Ja En hyväksy. OIKEAT vahingot on eri asia!

Vierailija
7/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ajattelemattomuutta vain. Mutta joinain päivinä se minuakin ärsyttää, ja kyllähän silloin kieltämättä tulee mieleen, että on vähän epäkohtelias tyyppi.

Mutta pitää muistaa, ettei odottajan aika ainakaan nopeammin kulje, jos hermoilee toisen tulemista. Kannattaa yrittää nauttia " annetusta" ylimääräisestä hetkestä.

Vierailija
8/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oikeitakin syitä on, mutta VAIN SILLOINTÄLLÖIN.

Tiedän pari tuollaista kaveria... raivostuttavaa.

Vierailija
9/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hommannut hänelle työkeikan, ja hän tuli myöhässä. Kun hän ei ollut sovittuun aikaan paikalla, ja kun minä olin vastuussa koko homman toimivuudesta, niin hiukka kiristi hermoja. Sanoin sitten jälkeenpäin hänelle, että et sitten viitsinyt tulla ajoissa. Hän syytti hidasta liikennettä yms. eli suomeksi sanottuna ei ollut lähtenyt ajoissa. Otti siitä sitten niin nokkiinsa, ettei melkein vuoteen pitänyt mitään yhteyttä. Nyt on kai sitten vihdoin leppynyt, kun on viestitellyt ja käynyt kerran kylässäkin.

Vierailija
10/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiperheiden myöhästymisen ymmärrän jotenkuten koska itse äitinä tiedän miten aina voi sattua jotain yllättävää viimeminuuteilla. Myöhästely yleensäkin saa minut RAIVON PARTAALLE koska se on yksi välinpitämättömyyden merkeistä. Itselläni on tuttavia joiden kanssa on sovittu tapaamisia jo päiviä ennen ja silti saan odottaa heitä! Myöhästelyn lisäksi kammoan kaikkea muutakin hälläväliä-tyyliä, ei paljon lohduta kuulla jälkikäteen asioista että " minä en ollenkaan ajatellut/huomannut/muistanut" ...

Vierailija
11/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella myöhästyminen on varmasti vain välinpitämättömyyttä. Ei tajuta, että se 5-10 minuuttiakin voi toisesta olla tympeää, ja ennen kaikkea se on epäkohteliasta. Mä myöhästelin ennen tosi paljon. Tiesin ettei pitäisi, ja hävetti aina kun olin sovitusta ajasta myöhässä. Aamuisin, en muulloin :) Mä en vain mitenkään osannut varata sopivaa aikaa aamutoimille. Aina piti sitten kiireessä vielä kaivella jotain papereita tai ainoat ehjät sukkahousut oli hukassa tai huulirasvaa ei löytynyt eilisillan käytön jäljiltä. Ihan älyttömiä syitä, tiedän!

Nyt kun on lapset, niin on huomannut, että kaikkeen menee aina enemmän aikaa kuin voisi kuvitellakaan. Joten jos sovin jotain kolmeksi, aletaan lasten kanssa lähtövalmistelu jo kahdelta, ja puoli kolmen jälkeen ollaan jo ulkona. Ja aina ajoissa paikalla. Se ei tosiaan ole iso juttu laittaa se ylimääräinen vartti omaan aikatauluun kaikkien yllättävien tilanteiden varalta. Kyllä se sitten varmasti monella kroonisella myöhästyjällä on vain pelkkää välinpitämättömyyttä.

Mutta mun mielestä pitää muistaa, että niitä yllättäviä tilanteita ym. voi sattua vaikka kuinka olisi hyvin aikataulussa ja lähtenyt kotoa ajoissa. Musta ei ole reilua, jos yhdestä myöhästymisestä kaveri vetää herneen nenään. Kuka tahansa voi myöhästyä, ja siihenkin on ihan kunnon syitä olemassa. Ja hei, jos krooninen myöhästelijä ärsyttää, niin menkää itse 10 minuuttia myöhässä! ;) Ette ainakaan joudu kauaa odottelemaan... ;) Ja jos haluatte piruilla, niin puoli tuntia myöhässä! ;D

Työpaikalla krooniset myöhästelijät ovat ärsyttäviä, samoin kouluissa. Onneksi nykyään monissa kouluissa on siirrytty siihen käytäntöön, ettei ovea avata enää myöhästelijöille, ja tunnille ei enää pääse.

Vierailija
12/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ei voi edes soittaa ja ilmoittaa, että tulee myöhässä??

Vierailija
13/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänä esimerkkinä ystäväpariskuntamme, jotka tulevat AINA vähintään puoli tuntia myöhässä sovitusta ajasta. Kummalisinta siinä on se, että he asuvat noin 10 minuutin ajonmatkan päässä meiltä, eli he ovat reilusti myöhässä jo kotoota lähtiessään.

Vierailija
14/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hallitse ajankäyttöä eikä osaa arvioida, paljonko mihinkin kuluu aikaa. Mieheni esim. ajatteli ennen, että jos automatka jonnekin kestää 10 minuuttia, niin silloin ruvetaan pukemaan kymmentä vaille. Nyt hän on onneksi tajunnut, että siihen pukemiseenkin on syytä varata aikaa... ja on kuulemma töissäkin alkanut valistaa työkavereita, että varatkaa mieluummin liikaa aikaa johonkin hommaan kuin liian vähän.

Tiesittekö muuten, että joissakin kulttuureissa on KOHTELIASTA myöhästyä, koska se osoittaa, että haluaa joustaa toisen hyväksi.

Vierailija
15/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä oli useita jotka myöhästyivät palavereista säännöllisesti.

annoin kirjallisenvaroituksen syynä:

työnantajan antamien työohjeiden toistuva laiminlönti sekä epäasiallinen käytös työtovereita kohtaan.

toistuva myöhästyminen palavereista ajalla 01.03.2005- 25.08.2005

saaja kyseli liiton mielipidettä ja liiton edutajan mukaan

antoperuste oli oikeutettu. koska kaikille tapauksille oli useita todistajia.

tosin siviilissä ei paljon kirjallisia anneta.

Vierailija
16/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten tulee mieluummin etuajassa - ei meillä leivota ja siivota hikihatussa, kunnes ovikello soi

Vierailija:

Tiesittekö muuten, että joissakin kulttuureissa on KOHTELIASTA myöhästyä, koska se osoittaa, että haluaa joustaa toisen hyväksi.

Vierailija
17/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sovimme tapaamisen yhdeksi... totta kai olen KOHTELIAASTI paikalla viis yli.

Vierailija
18/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli todellinen myöhästelynkruunu! Opettelin jo itse tavan, että jos oli treffit 20.30, niin saavuin itse 21 ja silti olin paikalla ennen häntä! Itse olen todella tarkka ajoistaja siitä, että minua ei jouduta odottamaan.

Kerran sitten mies pyysi minua hakemaan hänet klo 22. Tiesin, että hän joutuu odottamaan ulkona ja pakkasta oli sopivat -20. Tulin sitten paikalle puoli tuntia myöhässä! Heitin vielä samat fraasit jotka hän aina , eli " eihän se nyt niin minuutin pälle voi olla" ja " sori, unohdin katsoa kelloa" .

Koskaan tämän jälkeen ei mies ole ollut myöhässä, ainakaan meidän sopimista aikatauluista!

Vierailija
19/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ennen lapsia kieltämättä hermostutti odottaminen, olin aina 15 min etuajassa. Mutta nyt olen itsekkin viimetipan ihminen ja kiirettä pitää jos on sovittu aika. Lapsien kanssa vain ei ennätä niin räväkästi ja aina voi tulla mutkia matkaan.

Tosin eräs ystäväni on AINA vähintään sen 15 minuuttia myöhässä, joten usein teen niin, että jos joku palaveri tms. tärkeä alkaa vaikka 16.30 niin ilmoitan tälle kaverille, että alkaa klo 16.15 niin se on yleensä " melkein ajoissa" -)

Vierailija
20/22 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi kaverini on aina 10-20min myöhässä. Ja mikä ärsyttävintä niin ei koskaan millään tavalla pahoittele myöhästymistään. Tulee paikalle selittelemättä mitään miksi on myöhässä tai pyytämättä anteeksi.

Aloin sitten tekemään niin, että en enää odotellut vaan menin menojani ja sai soitella perästä.

Nykyään hän ilmoittaa jo hyvissä ajoin myöhästyvänsä mutta sekin on ärsyttävää, kun ollaan vaikka sovittu näkevämme klo.10 ja puolelta tulee tekstari, että nähdäänkin vasta 10.30 tms. Kun itse ole kuitenkin valmistautunut lähtemään kymmeneksi paikalle.

Kaverilla on nykyään myös aina sama selitys myöhästymisestä mikä ei kyllä enää mene läpi kymmenien kertojen jälkeen.

Itse sain selville muulla tavalla miksi on aina myöhässä. Hänellä on pakkomielle tarkistaa aina kaikki kodinkoneet ja valot sekä oven lukitus jne ennen lähtöä. Tähän remppaamisen ja uudelleen tarkistamiseen menee se aika miksi myöhästyy. Saattaa vielä hissistä kääntyä kolmannen kerran kotiin katsomaan laittoiko varmasti kahvinkeittimen päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme