Mä en ymmärrä miten joku voi Suomessa sanoa olevansa köyhä?
Minusta tuet on kyllä suuret siihen verrattuna ettei tarvi tehdä mitään.
Kuinka nää sosiaalipummit kehtaa sanoa olevansa köyhiä???
Kommentit (60)
Minusta tuet on kyllä suuret siihen verrattuna ettei tarvi tehdä mitään. Kuinka nää sosiaalipummit kehtaa sanoa olevansa köyhiä???
siinä olet oikeassa, että tuskin koskaan Suomen historian aikana köyhillä on ollut yhtä hyvät oltavat.
Vaikka tuloerot ovatkin kasvaneet.
Siltä kyllä tuntuisi, että esim. 1980-luvulla köyhien määrä toisaalta oli pienempi.
Tero
Vastaus: Juovat sen! Ja se on ihan oma valinta.
Sossusta saa sentään 400e vuokran jälkeen, mulla on vähän päälle satanen vuokran jälkeen. Siitä sitten laskut ja ruoat pitäis maksaa... Onneksi on säästöjä niin voin käyttää noin 150e/kk. Väitätkö ap etten ole köyhä?
spurgut sossussa käy, kun niillä on harvoin pankkitiliäkään. Ilman tiliä ei sossusta saa mitään.
Sossusta saa sentään 400e vuokran jälkeen, mulla on vähän päälle satanen vuokran jälkeen. Siitä sitten laskut ja ruoat pitäis maksaa... Onneksi on säästöjä niin voin käyttää noin 150e/kk. Väitätkö ap etten ole köyhä?
Sun ei pitäs saada sossusta mitään jos sulla on säästöjä!
AP
Ei voi mitään jos ovat juoneet aivonsa pilalle ja eivät sen takia käytä etuuttaan. Myös hoitoon on jokaisella oikeus.
ap
henkilö syö kuukauden ja makselee vielä jitain laskujakin.
työkyvytön, ei silti saa työkyvyttömyyseläkepäätöstä ikänsä vuoksi, iso talo jäänyt riesaksi kun lapset muuttaneet kotoa, eikä silti saa sitä myydyksi. aina joku paikka hajalla. kelasta saa välillä rahaa mutta aina on joku syy miksi joku tuki katkaistaan ja hän jää tyhjän päälle. en tiedä vieraileeko hän sossussa. töihin yritetään saada ja juoksutetaan jos jonkinmoisissa testeissä, juuri oli kurssilla missä katsottiin kuinka hän pärjää jossain työssä, ja melkein pyörtyi kivusta (ei pysty raskaaseen työhön.) mutta pakko oli siellä käydä.
Sun ei pitäs saada sossusta mitään jos sulla on säästöjä!AP
En mä saakaan sossusta mitään, en pennin penniä. Näitä huimia säästöjä on noin 2000e, mutta en minä niillä voi elää, ne pitää säästää hätätilanteita ja suurempia menoja varten. Siispä köyhäilen jatkossakin.
spurgut sossussa käy, kun niillä on harvoin pankkitiliäkään. Ilman tiliä ei sossusta saa mitään.
henkilö syö kuukauden ja makselee vielä jitain laskujakin.
400e olisi mulle iso raha.
- se jonka viestiä kommentoit
Elän tasan opintotuella ja sen asumislisällä. Rahaa siis on kuun alussa 450e verojen jälkeen ja siitä pitää vuokrat vielä maksaa.
Enkä sano olevani köyhä. Tuollakin pärjää, reilu satanen jää ruokaan ja laskuihin. Loppukuusta syödään huterammin, mutta oikeasti köyhät eivät edes syö..
Miten voisin sanoa olevani köyhä, kun olen rikkaampi kuin 80% maailman väestöstä?
Sun ei pitäs saada sossusta mitään jos sulla on säästöjä!AP
En mä saakaan sossusta mitään, en pennin penniä. Näitä huimia säästöjä on noin 2000e, mutta en minä niillä voi elää, ne pitää säästää hätätilanteita ja suurempia menoja varten. Siispä köyhäilen jatkossakin.
raha-asiat on tuossa mallissa???? Ihan oikein että et saa sossusta mitään, ei yhteiskunnan kuulu mitään maksaa jos itsellä on pari tonnia hätätilanteen varalle..
Sä et ole köyhä, köyhällä ei yksinkertaisesti ole säästöjä. Ymmärrätkö?
ap
Elän tasan opintotuella ja sen asumislisällä. Rahaa siis on kuun alussa 450e verojen jälkeen ja siitä pitää vuokrat vielä maksaa.
Enkä sano olevani köyhä. Tuollakin pärjää, reilu satanen jää ruokaan ja laskuihin. Loppukuusta syödään huterammin, mutta oikeasti köyhät eivät edes syö..
Miten voisin sanoa olevani köyhä, kun olen rikkaampi kuin 80% maailman väestöstä?
oma vikas jos et käytä sitä.
Minusta tuet on kyllä suuret siihen verrattuna ettei tarvi tehdä mitään.
Kuinka nää sosiaalipummit kehtaa sanoa olevansa köyhiä???
köyhät ovat maailman rikkaimpia.
Minun puolestani tuloerot saavat rauhassa kasvaa.
oma vikas jos et käytä sitä.
Opintolaina ja toimeentulotuki ovat vissiin eri asioita?
ainakin vahvisti omaa käsitystäni siitä, että Suomessa ei ole köyhiä. Jos on varaa käydä 200€:lla baarissa jne, ei ole todellakaan köyhä.