Neuvokaa aloittelijaa.Haluan aloitaa kuntosalilla käynnin mutta noi hinnat ihmetyttää?
Mikä olisi milestösi edullin/kohtuuhintainen paikka. Paljon siis itse pulittaisit pelkästä kuntosalilla käymisestä? Ja kyseessä on pääkaupunkiseutu/Hyvinkää.
Suosittele jotain. Ja samoin, ottaisko samantien vuoden vai pienemmän jakson? Ja kuinka monta kertaa viikossa pitäisi käydä huhkimassa, jotta tuloksia syntyy, eli laihtuu ja kiinteytyy.
Kerro paljonko itse maksat kuntosalikortista/aika ja harjoittelukertasi. Kiitos jos autat keltanokkaa:)
Kommentit (13)
En tiedä, mikä on edullisin.
Itse maksan 59 euroa/30 päivää ja lisäksi vuosimaksu 40 euroa. Kahden vuoden sopimus.
Sinänsä tollanen sopimuskausi on huono, koska olin vastikään sairaslomalla kuukauden, mutta siitä ei saa mitään hyvitystä maksuihin.
Kertamaksu salille on 15 euroa eli kun käyn viikossa kuitenkin useamman kerran ,niin tuo jäsenyys kannattaa.
Kun käy neljä kertaa viikossa niin alkaa tuloksia tulla. Lisäksi käyn silloin tällöin personal trainerilla, joka veloittaa 65 euroa tunnilta. (muistaakseni, vai oliko 69 euroa....)
saa päiväpasseja, jolloin saa käydä yhden päivän aikana jumpissa ja salilla. En tiedä miten se on rajattu, onko jumpille enimmäismäärää tms. mutta kalliiksihan se tulee, kun passin hinta taitaa olla 10 euroa tms.
Itse maksan jäsenyydestä 65 euroa / kk, saa käydä jumpissa ja salilla niin paljon kuin haluaa. Lapsiparkki, saunat yms. ilmaisia.
Aiemmin ostin 10 kerran kortteja, opiskelijana kun sai alennusta siitä ja käynnit oli suht. vähäisiä, ehkä 1-2 krt /vko. Opiskelijahintakin oli kuiteskin noin 90 euroa per 10 käyntiä, eli ei ihan halpaa...
Kannattaa verrata hintoja salien kesken. Kaupungin salithan tulevat huomattavasti halvemmaksi kuin yksityiset, mutta taitavat olla heikommin varusteltujakin.
Vähintään 2-3 krt / vko pitää mielestäni treenata, jos meinaa saada tuloksia aikaan kohtuullisessa ajassa ja jos ei harrasta paljon muuta liikuntaa.
Ei vaadi jäsenyyttä, ei kuulu mihinkään ketjuun. Koko vuoden saa harjoitella n. 300 eurolla.
Käyn salilla 2-4 kertaa viikossa. Saliharjoittelu ei sinänsä laihduta, kannattaa vaikka kävelylenkkeillä ja pyöräillä lisäksi.
Minä en asu pääkaupunkiseudulla, mutta kotikaupungissani on useita kuntosaleja. Useimmat ovat noita, joihin täytyy maksaa vuosimaksu ja lisäksi mielestäni huippukalliit kertamaksut. Minä valitsinkin ketjuttoman ilman vuosimaksua toimivan kuntosalin , johon tavallisesti pitää maksaa 4,5 €/kerta (sis. saunan), mutta kaupugin työntekijänä pääsen 2 eurolla / kerta syyskuusta toukokuuhun. Kesällä täytyy maksaa koko maksu itse. Laitteita on kolmisenkymmentä, kaikille lihasryhmille. Tällä salilla on sama maksuperiaate myös kaikkiin jumppiin ja ryhmäliikuntaan.
Minä aloitin laihduttamisen käymällä kuntosalilla 4 kertaa viikossa tunnin verran. Lisäksi tein joka päivä riuskan tunnin kävelylenkin tai vaihtoehtoisesti puolen tunnin hölkkälenkin. Tyhjästä ponnistelleelle se oli huippusuoritus, en ole koskaan ollut kauhean liikunnallinen vaan pikemminkin romuluinen ja kömpelö. Lisäksi tarkkailin syömistäni: kunnon aamupala, lounaaksi salaattia, töiden jälkeen lämmin ateria ja vielä terveellinen kevyt iltapala. Lauantaisin oli karkkipäivä, ja jouluna sallin kunnon syömingin ja suklaakonvehdit, samoin pääsiäisenä suklaamunat ja kesäkuumalla jäätelön. Ennen menkkoja olen aina ollut parin päivän ajan riippuvainen suklaasta, ja senkin sallin itselleni. En kuitenkaan mässäillyt mielin määrin vaan kohtuullisesti, ja tavallisena arkena pyrin siis syömään terveellisesti eikä liian paljon. Vuoden ajan tein näin, ja laihduin 15 kiloa. En edes tajunnut sitä ennen kuin seuraavana kesänä, kun huomasin, että sortsit olivat monta numeroa liian isot. Oi sitä onnen ja ylpeyden tunnetta!
Kun olin laihtunut tarpeeksi ja olin tyytyväinen ulkonäkööni, vähensin kuntoilua. Käyn kerran viikossa kuntosalilla pitämässä lihaskuntoa yllä ja pari kertaa viikossa pitkän rivakan kävelylenkin. Kilot ovat pysyneet poissa, kun en ole sortunut pitkäaikaiseen löhöilyyn ja ahmimiseen.
Isommissa kaupungeissa on myös kuntosaleja joihin ei tarvitse liittyä jäseneksi, voi ostaa kertalippuja/kuukausikortteja. Noissa jäsenyyden vaativissa kuntosaleissa on se, että jäsenyydestä eroon vaikea päästä (ja toisaalta kertaliput niin kalliita ettei niitä kukaan ostaisi...)
Elämäntilanteet voivat muuttua, ja aina se jäsenyyden irtisanominen ei niin vaan onnistu ilman lääkärin todistusta (ja silloinkin pitää suunnilleen kuomena kielissä olla, yleensä ehdottovat että sairausajan voi olla tauolla) ja muuton yhteydessä ei irtisanoutuminen yleensä onnistu jos uudella paikkakunnalla on ko. ketjun kuntosali. Liittymisehdot pitää lukea tarkkaan, noista jäsenyyksistä tulee älyttömät määrät kysymyksiä ja valituksia kuluttaja-asiamiehille ym. viranomaistahoille.
Hyvä muistaa sekin, että kuntosalit eivät yleensä rajoita jäsenmäärää --> varsinkin alkuvuodesta on usein kuntolaitteille jonoja ja jumppiin ei mahdu jne. =maksaa tavallaan turhasta JOS ei sitten pääsekään kunnolla treenaamaan/silloin jumppaan kun haluaa.
Jos tilaa kotona riittää, niin melkein kannattaa hankkia oma kuntosali. On olemassa laitteita joissa yhdessä paketissa monta eri laitetta, nuo eivät paljoa tilaa loppupeleissä vie. Varsinkin jos kaksi aikuista treenaa, niin kannattaa panostaa laiiteisiin, muutamalla tonnilla saa hyvät (ja esim. 65€/kk jos kaksi maksaa kuntosalille, niin tekee vuodessa 1560€, eli kahden vuoden jäsenmaksuilla saa hyvät pelit kotiin). Aikaakin säästyy kun voi matka-ajat käyttää treeniin kuntosalille kulkemisen sijasta :)
ja usein kaupungeilla on kuntosali/kuntosaleja joihin pääsee aina/tiettyinä aikoina ilmaiseksi tai kerta-/kuukausi-/vuosimaksu on todella pieni. kansalaisopistojen jumpat ym. myös edullisia.
Kuntien omat punttisalit ovat useimmiten lähes ilmaisia verrattuna näihin mainittuihin juppisaleihin.
65€/kk taisi maksaa, myytiin minulle määräaikaisena mutta jatkuikin vuoden jälkeen kun en tajunnut itse katkaista sitä :/. Vaikea oli päästä eroon ja vähän väliä soiteltiin että miksen ole käynyt. Kun sitten menin käymään, piti raahata jopa omat lukot(!) mukana, tunnille ilmoittautuminen oli yhtä jonottamista ja lopputulos se, ettei saliin mahtunut kunnolla. Ohjaaja oli kyllä hyvä, mutta ei neuvonut henk.koht. kaikkia, sitä vähän ihmettelin.
Niitä on helppoa treenata kotona kirjan ja dvd:n opastuksella ja vain välillä käydä ohjauksessa.
asu pk-seudulla, käyn ei-ketjullisessa kuntokeskuksessa. Olen jäsen ja maksan 58€/kk, käyn siis salilla ja ryhmätunneilla. MEillä ainakin eroaminen onnistuu 2 viikon ennakkoilmoituksella milloin tahansa, tunneille saa tehtyä varauksen näppärästi netissä ja muutenkin homma toimii loistavasti.
Itse käyn salilla 3 x viikossa, ryhmätunneilla 4-6 kertaa viikossa joten minulle jäsenyys on halvin tapa.
http://www.hel.fi/hki/Liv/fi/liikuntapaikat/kunto-+ja+voimailusalit/t__…
ja
http://www.urheiluhallit.fi/hinnasto.html#kuntosali
Minusta aloittelijalle hyvä diili on tuo muutaman kk tai pitempi sopimus, jossa tehdään ohjelma kunto-ohjaajan kanssa ja käydään laitteet ja liikkeet läpi.
Tuota hanki kausi- tai sarjakortti mutta älä tee mitään jäsensopimusta jollekin kalliille salille.
Hyvinkäältä voi myös löytyä uimahalli, jonka yhteydessä kuntosali? Luultavasti halvin kuntosali sielläpäin?
että pitää olla oma lukko. En ole koskaan kokenut sitä ongelmana.
ja lähinnä se, että voiko nyky kuntosaleille mennä kertamaksulla? Vai pääseekö vain kun pulittaa jonkun jäsenmaksun?