miten eroon sektiopömpöstä kun treeni ei auta?
Onko kukaan päässyt eroon sektiovatsasta (=kovahko kudospömppö, joka turpoaa ajoittain syödyn ruoan mukana ja kerää nestettä) jollain konstilla. Korostan ja alleviivaan että kyse EI ole läskistä. Olen himotreenaaja ja normaalipainoinen, urheilen 7-8h viikossa raskasta treeniä. En voi enää lisätä liikuntamäärää, rasitusvammoja meinaa tulla jo tälläkin määrällä. Pömppö vaan on ja pysyy.
Pömppö on aamulla aina littana, hieman ulkoneva ja kovahko, ja päivän mittaan (=syötyäni hiilareita jne) maha turpoaa ja kasvaa. Vatsalihakset ovat erittäin hyvässä kunnossa ja treenaan niitä päivittäin. Sektiosta aikaa 1v5kk.
Joku outo nestekertymä aina siihen mahaan tulee, ilmeisesti lymfaradat tukossa tai jotain? En ymmärrä miten tämän saa pois, vai saako ikinä. Laihdutus ei auttanut, treeni ja vatsalihasharjoitteet ei auttaneet. Pömppö on ja pysyy, vaikka muualta olen rasvaton ja lihaksikas, lihakset erottuvat selkeästi.
Onko imurullaushoito, lymfa, hieronta tai jotkut luontaishoidot auttaneet? Karppaaminen ei valitettavasti tule kysymykseen (vaikka varmaan auttaisi) koska kovalla treenimäärällä minun on pakko saada paljon hiilihydraatteja päivittäin. Liikuntaa en halua lopettaa, eli jos on pakko sitten kestää pömppö niin sitten on. Ennen vyötärönympärys oli 68cm, nyt 85 aina iltapäivisin mitattuna (=turvonneena). Muuten olen siis ihan joka kohdasta muualta "entisenlainen".
Kommentit (6)
Kannattaa ehkä varmistua, ettei kyse ole mistään muusta. Sisareni laihdutti jokunen vuosi sitten monta kiloa ja ihmetteli, kun se loppupömppöö ei lähtenyt.
Myöhemmin kävikin ilmi, että pömppis johtui vatsan alueen pahanlaatuisesta kasvaimesta :-(
tarkoitin siis että karppaaminen auttaisi siihen turvotukseen, ihan selkeästi hiilihydraatit pahentaa pömppöä, koska pömppö voi päivän mittaan "triplata" kokonsa.
Mutta joo, kyse saattaa tosiaan olla tuosta että vatsalihakset ovat venyneet ikuisiksi ajoiksi pilalle, raskauksia mulla takana 3 kpl. Vaikka lihakset ovat venyneet niin olen ne silti saanut treenattua vahvoiksi, vaan en kuitenkaan normaalin näköisiksi. Pitänee alistua pömppöön siis, kirurgin veitsen alle en toiste mene, sektio oli sen verran kamala kokemus!
Ilmeisesti lihakset ovat revenneet ja ne kursitaan kokoon. Jostain luin haastattelun, jossa naisella oli juuri samanlainen vatsa.
Viimeisin sektiolla.Ei mitään pömppöä jäännyt.Kovalla treenillä normi masu.
Sektiohaavaakaan ei enään erota kolmen vuoden kuluttua.
Mullaki on sama ongelma ja harrastan 12 h viikossa treeniä.. Kyllä hiki lentää välillä
Uskoisin, että pömppä on ja pysyy, ellet sitten mene plastiikakirurgin puheille. Minulla repesi kaksosraskaudessa vatsalihakset keskeltä siitä linean reunasta ja maha jäi kamalan näköiseksi, venyneeksi pömpäksi, vaikka muuten olen hoikka.