Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä menee viikossa tämän verran ruokaa / 4 hlö perhe

Vierailija
03.04.2012 |

Haluan tämän teille kertoa:

Kananmunia 30 kpl

Ruisleipää 2 pussillista (niitä isoja peruspusseja)

Sämpylöitä pussillinen

Paahtoleipää pussillinen

Keijua max. 1 rasiallinen

Maustamatonta jukurttia 2 litraa

Mysliä jonkin verran

Tomaatteja 10 kpl

Kurkkuja 2 kpl

Jäävuorisalaattia 3 pussillista

Omenoita 5 kpl

Banaania 3 kpl

Viinirypäleitä rasiallinen

Juustoa (valmiita siivuja) yksi iso paketillinen

Kinkkua paketillinen

Maitoa 7 litraa

Omenatuoremehua 4 litraa

Vissyä 6 litraa

Jauhelihaa 2 x 400g

Makaroonia pussillinen

Spagettia lähes pussillinen

Tomaattisoosia purkillinen

Kananfileitä kaksi rasiallista

Riisiä puoli paketillista

Perunoita 12 kpl

Porkkanoita 1kg

Valmisruokia 4 annosta

Sit jotain pizzaa, hampurilaista tai ravintolasyöntiä yhdelle päivälle, ja usein kerran viikossa syödään myös mummolassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan perhe voi syödä viikossa noin paljon, ellette ole jääkapilla 24/7

Vierailija
2/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan tämän teille kertoa:

Kananmunia 30 kpl MIHIN KÄYTÄT TON MÄÄRÄN ?

Ruisleipää 2 pussillista (niitä isoja peruspusseja)

Sämpylöitä pussillinen

Paahtoleipää pussillinen

Keijua max. 1 rasiallinen

Maustamatonta jukurttia 2 litraa

Mysliä jonkin verran

Tomaatteja 10 kpl

Kurkkuja 2 kpl KUINKA RIITTÄÄ ?

Jäävuorisalaattia 3 pussillista

Omenoita 5 kpl KUINKA RIITTÄÄ

Banaania 3 kpl KUINKA RIITTÄÄ ?

Viinirypäleitä rasiallinen KUINKA RIITTÄÄ

Juustoa (valmiita siivuja) yksi iso paketillinen

Kinkkua paketillinen

Maitoa 7 litraa

Omenatuoremehua 4 litraa TURHAA SOKERILITKUA

Vissyä 6 litraa TÄYSIN TURHAA, JUOKAA RAANAVETTÄ

Jauhelihaa 2 x 400g

Makaroonia pussillinen LIIKAA MAKAROONIA

Spagettia lähes pussillinen KTS YLLÄ

Tomaattisoosia purkillinen

Kananfileitä kaksi rasiallista

Riisiä puoli paketillista

Perunoita 12 kpl

Porkkanoita 1kg KUINKA RIITTÄÄ

Valmisruokia 4 annosta TÄYSIN TURHAA SOOPAA, TEE ITSE

Sit jotain pizzaa, hampurilaista tai ravintolasyöntiä yhdelle päivälle, ja usein kerran viikossa syödään myös mummolassa. MUMMOLASSA KIVA KÄYDÄ. MUT JOKA VIIKKO HAMPURILAISIA PITSAA ?? EEHIEE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIKOKSI ja NELJÄLLE henkilölle. Ihan sopiva määrä musta. Ja ei sentään pelkästään sipsejä ja pizzaa, vaan melko terveelliseltä ja normaalilta kuulostaa. Vaikka ei liikkuiskaan paljoa, niin ei tosta lehmäksi lihoa.

Vierailija
4/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä me ei syödä mitenkään _paljon_ Perheessä on pari koululaispoikaa, iso mies ja minä, hitusen pullea perheenäiti joka syö salaa suklaata. Ja noista osan kyllä heitän pilaantuneena roskiin... :-D

-ap-

Vierailija
5/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi tota vissyä pitää noin tolkuttomasti kitata? Tappaa hampaa ja vedellä pärjää mainiosti...

Vierailija
6/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ostat liikaa ja heität roskiin??

Järjetöntä tuhlausta.

Vierailija
7/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi tota vissyä pitää noin tolkuttomasti kitata? Tappaa hampaa ja vedellä pärjää mainiosti...

koe vissyä pahimmaksi hammasuhakseni... Se olen siis minä itse joka tuon kaiken vissyn juo, välillä vanhempikin lapsi. Juon vissyä (sitruunalla maustettu) siksi, että inhoan veden makua. Yök.

-ap-

Vierailija
8/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ostat liikaa ja heität roskiin?? Järjetöntä tuhlausta.

Jos keitän spagettia, makaroonia tai riisiä, sitä voi välillä jäädä ylimääräistä ruokailun jälkeen --> roskiin.

Jos teen vaikka spagettisoosia, niin kyllä se kattilaan jäänyt jämä jossain vaiheessa roskiin päätyy.

Leipäpussin viimeiset voi olla joskus homeessa, banaani voi jäädä syömättä pöydälle, muuttuu mustaksi ja heitän pois. Salaatti osuu jääkaapin peräseinään, jäätyy ja muuttuu lötsöksi, heitän pois. Maitopurkki unohtuu päiväksi pöydälle, kippaan loput viemäriin... Tälläistä kai ihan normaalia?

-ap-

Vierailija
9/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

- 8 litraa luomumaitoa

- 1 prk kermaa

- 1 iso purkki turkkilaista jugurttia

- 8 kananmunaa

- 1/2 pakettia 4viljan puuroa

- Jäävuorisalaatti

- 6 tomaattia

- 2 kurkkua

- kesäkurpitsa

- munakoiso

- parsakaali

- 1/2 valkokaali

- pieni pussillinen porkkanoita

- pala selleriä

- lanttu

- 1 tomaattimurskatölkki

- 2 pakettia jauhelihaa

- 2 pakettia broilerinfileitä

- 2x sisäfilee pihvejä

- 1 pkt nakkeja

- täysjyväspaghettia 1 pakkaus

- pussillinen perunoita

- 1 tuplapaketti reissumiesleipiä

- oivariini

Pidetään viikossa 1 kasvisruokapäivä. Lisäksi kaapeissa on jauhoja, couscousia, papuja, linssejä, kikherneitä, herneitä jne kuivatuotteita ja pakkasessa itse kerättyjä marjoja useampaa sorttia. Ruokakulut per viikko n.100e, ja perheenjäsenet terveitä ja hoikkia.

Vierailija
10/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä menee maitoa!

ja miksi juustoa valmiiksi siivutettuna? tulee paljon kalliimaksi..

Vierailija
11/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miksi ostat liikaa ja heität roskiin?? Järjetöntä tuhlausta.

Jos keitän spagettia, makaroonia tai riisiä, sitä voi välillä jäädä ylimääräistä ruokailun jälkeen --> roskiin.

Jos teen vaikka spagettisoosia, niin kyllä se kattilaan jäänyt jämä jossain vaiheessa roskiin päätyy.

Leipäpussin viimeiset voi olla joskus homeessa, banaani voi jäädä syömättä pöydälle, muuttuu mustaksi ja heitän pois. Salaatti osuu jääkaapin peräseinään, jäätyy ja muuttuu lötsöksi, heitän pois. Maitopurkki unohtuu päiväksi pöydälle, kippaan loput viemäriin... Tälläistä kai ihan normaalia?

-ap-

Kyllä meillä ruokien loput laitetaan jääkaappiin ja syödään myöhemmin tai pakastetaan. Tummunut banaani käytetään vaikka lihapataan tai joku syö sen, kun huomaa. Leipä ei meillä ehdi homehtua, uutta leipää ei oteta pakkasesta sulamaan tai toista pussia avata ennenku avattu on syöty. Salaattia en palelluta, säilytän sen oikein. Maitopurkki jos unohtuisi pöydälle, tekisin pannukakun.

Minusta siis epänormaalia ostaa yli tarpeen ja heittää ennen kaikkea syömäkelpoista roskikseen!

Vierailija
12/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niikseen tulee. Ihan ot, mutta jotkut haluavat joskus vahan nauttiakin elamasta.

Vierailija
13/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ostatte noin paljon ruokaa, siihen päälle vielä hirveesti eineksiä ja yks mäkki/hesepäivä viikossa? Noilla sun ostoksilla tekis kunnon ruuat koko perheelle kahdeksi viikoksi.

Ja tuosta vissystä: jos ei tykkää paljaan veden mausta, niin laita kannuun vettä, sinne pari lime tai sitruunaviipaletta ja jääkaappiin.

Vierailija
14/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä menee maitoa! ja miksi juustoa valmiiksi siivutettuna? tulee paljon kalliimaksi..

mä en ostaisi valmiita juustonsiivuja, jos en tykkää juuston siivuttamisesta itse? Ei mulla ole tarvetta säästää jossain juustonkönteissä.

Vierailija
15/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei kyse ole koulutetusta ja hyvintoimeentulevasta perheestä.

Vierailija
16/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä menee maitoa! ja miksi juustoa valmiiksi siivutettuna? tulee paljon kalliimaksi..

mä en ostaisi valmiita juustonsiivuja, jos en tykkää juuston siivuttamisesta itse? Ei mulla ole tarvetta säästää jossain juustonkönteissä.

mutta keskustelua sä kait tässä hait? ni aattelin sitten kommentoida,ku silmään osu..

Vierailija
17/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi ostatte noin paljon ruokaa, siihen päälle vielä hirveesti eineksiä ja yks mäkki/hesepäivä viikossa? Noilla sun ostoksilla tekis kunnon ruuat koko perheelle kahdeksi viikoksi. Ja tuosta vissystä: jos ei tykkää paljaan veden mausta, niin laita kannuun vettä, sinne pari lime tai sitruunaviipaletta ja jääkaappiin.

Siis tuo neljä einesannosta tarkoittaa esim. kolmea-neljää paketillista pakastepinaattikeittoa, lähikaupasta haettua lihapulla+muusi ruokaa, jokaisen itse valitsemaa saarioista (maksalaatikko, härkäruukku, kalakeitto, inkkariruoka) tai pinaattilättyjä 2pkt + perunasalaattia rasiallinen...

Ja jos kykenet hahmottamaan, niin kyllä, yhtenä päivänä viikossa (keskimäärin) me ei syödä kotona, vaan syödään hampurilaisia TAI pitsaa TAI syödään ravintolassa. Eli vuodessa me käydään ehkä 10 kertaa hampurilaisella ja 10 kertaa pitsalla ja loput kerran ravintolassa syömässä "oikeeta ruokaa".

Ja usko jo, mä haluan juoda vissyä, en vettä.

-ap-

Vierailija
18/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, ettei kyse ole koulutetusta ja hyvintoimeentulevasta perheestä.

Itseasiassa kananmunia menee siksi noin paljon, että mies syö niiden valkuaiset leipänsä päällä. Ne keltuaiset viskataan armotta roskiin.

Vierailija
19/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta keskustelua sä kait tässä hait? ni aattelin sitten kommentoida,ku silmään osu..

ei ollut kommentointi kiellettyä :-) Mut mä luin tän viestin siten, että teen jotenkin väärin kun ostan juustoni siivuina. Ap

Vierailija
20/23 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun mielestä AIVAN liian vähän. Tuon verran pitäisi vähintään syödä yhden ihmisen viikossa. Itse syön jo enemmän.

Muuten kai ihan ok, mutta jos tarkastelet lautasmallia (puolet kasviksia) ja ruoka-aineluetteloasi, niin vaikuttaako yhteensopivalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän