Meillä menee viikossa tämän verran ruokaa / 4 hlö perhe
Haluan tämän teille kertoa:
Kananmunia 30 kpl
Ruisleipää 2 pussillista (niitä isoja peruspusseja)
Sämpylöitä pussillinen
Paahtoleipää pussillinen
Keijua max. 1 rasiallinen
Maustamatonta jukurttia 2 litraa
Mysliä jonkin verran
Tomaatteja 10 kpl
Kurkkuja 2 kpl
Jäävuorisalaattia 3 pussillista
Omenoita 5 kpl
Banaania 3 kpl
Viinirypäleitä rasiallinen
Juustoa (valmiita siivuja) yksi iso paketillinen
Kinkkua paketillinen
Maitoa 7 litraa
Omenatuoremehua 4 litraa
Vissyä 6 litraa
Jauhelihaa 2 x 400g
Makaroonia pussillinen
Spagettia lähes pussillinen
Tomaattisoosia purkillinen
Kananfileitä kaksi rasiallista
Riisiä puoli paketillista
Perunoita 12 kpl
Porkkanoita 1kg
Valmisruokia 4 annosta
Sit jotain pizzaa, hampurilaista tai ravintolasyöntiä yhdelle päivälle, ja usein kerran viikossa syödään myös mummolassa.
Kommentit (23)
on mun mielestä AIVAN liian vähän. Tuon verran pitäisi vähintään syödä yhden ihmisen viikossa. Itse syön jo enemmän. Muuten kai ihan ok, mutta jos tarkastelet lautasmallia (puolet kasviksia) ja ruoka-aineluetteloasi, niin vaikuttaako yhteensopivalta?
Siis ei vastaa lautasmallia. Mutta arkisin mä vaivaudun harvoin tekemään salaatteja, lapset syö kyllä välipalansa mummolassa ja siellä on lähes aina kasviksia/hedelmiä välipalaksi. -ap-
Liian vähän kasviksia ja hedelmiä.
Erona meihin (5 henkeä), että meillä menee enemmän vihannesosastoa ja eineksiä ei syödä. ja ulkona ehkä kerran kuukaudessa, jos sitäkään.
Rahaa ruokakauppaan (sisältä pesuaineet jne) noin 120-140 euroa viikossa. Syödään laadultaan terveellistä ja luomuakin vähän.
oli että onpa teillä pitkä lista viikon ruuista, mutta kun sitä tarkemmin luki niin meillä varmaan menee ruokaa viikossa enemmän. Pitäis varmaan joskus ihan mielenkiinnosta kirjoittaa ylös mitä sieltä kaupasta kannetaan ja kuinka paljon.