Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi/kevät vauva 2013

03.04.2012 |

Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.

Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)

Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)

Kommentit (500)

181/500 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee Vilena, Onnea! :)

182/500 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo selvisi syy turpeaan ja epämääräiseen oloon. En meinannut vauvaan yhdistää kun alkoi toi olo jo ihan muutama päivä oviksen jälkeen.

Keskiviikkona sanoin miehelle että huomenna pitäis alkaa menkat ja olo on ihan sen mukainen. Tein kuitenkin testin aamulla, jotta tiedän varautua jos menkat aikoo tulla housuun, mutta plussahan siitä testistä tuli!

Olo vähän pölähtänyt, ei kuitenkaan niin hiilillä kuin esikoista odotellessa. Mieskin on ollut niin paljon töissä ettei oo vielä fiilistellyt tai tuonut edes kukkia, kaikki kai aikanaan.

Nyt vaan odotellaan miten jatko menee:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/500 |
15.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea Vilena! Tarrasukkia mukaan sylikaupalla. Tämä tuo toivoa meille muillekin.

Vierailija
184/500 |
16.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen mies toi sitten niitä ovis testejä ja olihan mun ihan sitten puhtaasta mielenkiinnosta pakko kokeilla yhtä ;) Ja siihen ilmesty heti kaksi yhtä paksua viivaa??!! Eli onko mulla sittenki nyt vasta ovis tulossa? On kyllä omituinen kierto jos nyt vasta.. kp kumminki jo 24. Vaikken varmaa kiertopituutta tiedä niin ei se silti ikinä ole ollut yli 33!

Anpiainen: Täällä on peukut pystyssä sulle, toivottavasti näyttää plussaa! :)

Aurinkoista lauantaita kaikille :)

Vierailija
185/500 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

05/2010, Voi että! Oikein paljon onnitteluja ja onnea raskauteen! Kiva, että näitä hyviäkin uutisia tupsahtelee aina silloin tällöin. :)

Helinä_K, Voihan se hyvinkin olla vielä ovis, etenkin jos ne viivat oli yhtä tummia. :)

Mulla oli perjantaina (kp 20) tosi voimakkaat alavatsakivut eli melko varmasti ovulaation johonkin vaiheeseen liittyvää kipua. Ainakin ovulaatiotesti antoi silloin plussan. Tein vielä tänään (kp 22) kokeilumielessä ovistestin eikä se enää näyttänyt plussaa, joten hyvin näyttävät toimivan. Nyt edessä on vain pitkä piinaviikko, kun vasta juhannuksen jälkeisellä viikolla pääsee testailemaan.

Eilen kävin ostamassa lisää Multitabsin Raskaus ja imetys -vitamiinia. Myynnissä oli joku yhteispakkaus, jossa toinen purkki oli omega-3-rasvahappolisää. Ostin sitten sellaisen, kun omega-3:sta on ihan hyvä saada, koska syön aika harvoin kalaa. Lisäksi tulee otettua maitohappobakteereita ja vehnänalkioöljyä. Jälkimmäinen on aika karsean makuista, mutta mitäpä sitä ei kokeilisi. :D

- SueC, yk 1, kp 22/?

Vierailija
186/500 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vilena ja 05/2010 plussasta! :)

Vierailija
187/500 |
17.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea 05/2010! :)

Vierailija
188/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisin lukea ketjua vähän häitköiden, sillä minultakin meni ohitse 05/2010 plussa uutiset. Mahdottomasti onnea sinnekin päin!

Vierailija
189/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille pitkästä aikaa!

Onneksi olkoon Vilena ja 05/2010 plussauksesta. Tsemppiä kaikille kierron erivaiheissa oleville, kyllä se vielä tärppää.

Ja mitä tuohon laskutapaan tulee niin itse lasken menkkojen alkamis päivän aina kuukutisten viimeisestä päivästä mutta tänne kun kirjouduin niin opettelin myös laskemaan tuosta menkkojen ekasta päivästä :D

Meillä on ollaan edetty tässä kierrossa hitaasti mutta varmasti fiiliksen pohjalta. Vaikkakin huomaamatta tullut peittoja heiluteltua päivänän jos toisena.. Itselläni alkoi nyt hetkeksi työt joten sekin vie ajatuksen välillä muualle. Toivoa ei olla menetetty mutta eipä tässä pahemmin yritetäkkään.

Haavelija20 yk6 kp 14/28-34

190/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei.

Onnea 05/2010! Tärppejä meille muille.

Niin se vaan vuosi etenee että kohta alkaa taas päivä pidentyä. Olkaahan varovaisia juhannuksena :)

Onkohan tuo kuukautisten laskeminen vikasta vuotopäivästä ollut joku terveydenhuoltajalta saatu oppi koska aika moni niin on laskenut :) Jännä miten aina on tullut suurinpiirtein samaan aikaa kuitenkin menkat ja niitä on sitten luullut niksi 28-32 kiertosiksi.

ON: Parin päivän ajan hienoista menkkamaista kipua alavatsassa aamuisin. Hälvenee puolen päivän jälkeen. Saahan nähdä mitä tästä kehittyy.

-suvi- yk2 kp24/30

Vierailija
191/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lieveling, Tarkoitit varmaan sanoa, että päivä lyhenee. :) Vaikka tuntuukin siltä, että kesä on vasta aluillaan.. no onhan tässä periaatteessa kuukausi tai parikin kesää jäljellä.

Mullakin on välillä jotakin menkkamaista jomotusta. En sitten tiedä, onko sellaista ennenkin ollut vai tuleeko nyt tarkkailtua jokaista nippaisua. Jotakin lihaskipua on selässä, mutta voi olla jotta oon tehnyt nyt jotakin, mistä lihakset on kipeytynyt. Toki samanlaista oli edellisessäkin raskaudessa, joten toivotaan sen olevan positiivinen merkki. Toivon niiiin kovasti, että olis tärpännyt. Jos ei niin se olis kyllä kauhea pettymys, mutta eipä sitten auttaisi antaa periksi.

- SueC, yk 1, kp 23/?

192/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos korjauksesta, SueC :D On taas tää mamma hereillä...

Vierailija
193/500 |
18.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ollut ittellä pari päivää aikas kovia alavatsa ja selkä kipuja ja närästystä, mitä ei ole ollut muuloin kuin raskaana.

Ei haluais heärtellä liikaa toiveita mutta ei vaan pysty oleen! Ja kun ei ollut raskaustestiä, niin kokeilinpa piruuttani tehä ovis testin ja siihen pamahti heti kaksi tummaa viivaa (oon jostain lukenu että se voisi siis merkitä raskautta). Huomenna pitäs sit varmaan mennä ostaan raskaustesti että pääsee tästä piinasta. Ja tietää tuleeko holiton vai holillinen juhannus ;)

SueC : Paljon plussa tuulia nyt sinne, toivottavasti on tärpännyt! :)

Kaikille muillekkin tietysti myös plussa tuulia, tsemppiä :)

-Helinä_K yk1 kp27/?

194/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaverit, missä ootta? Onko kaikki jo lähteny kirmailemaan juhannuspelloille? :)

Mitenkäs on meidän piinaviikkoilijoiden, Helinä, SueC ja muut? Onko kukaan ottanut varaslähtöä ja testannut jo?...niinkuin allekirjoittanut. Muuten jännä mitenkä meikän lapsuuden paras kaveri oli nimeltään Helinä K :D Tuntuu aina oudolta nähdä sun nikki, Helinä :)

Meillä ei ole sen luullun ovisviikon jälkeen heiluteltu mitään muita kuin mattoja. Miehellä on ihan tosi pahana heinänuha ja se on joko koomassa jos ottaa tabletin tai niin räkänen ettei meinaa henkeä saada. Pahaksi käy kattoa toista kun ei oikein tiedä miten auttaa :( Toivottavasti loppus nopeesti noi pölyt, tätä on kestänyt jo yli kuukauden! Ihan mahotonta sanon minä..

Omasta olosta sen verran että se alavatsan jomotus on korvaantunut sellasella odottavalla ololla. Atoopikkona mulla aina tuntuu kehon ihottumat villiintyä ennen menkkoja ja niin on tehnyt nytkin alaselässä oleva läikkä joten tätiä täällä odotellaan. Noh, ihan hyvä koska oli puhetta eilen miten on nykyisin niin uskomattoman kallista saada lapsia. Hollannissa kun se äitiysloma on vain sen 16 viikkoa (4-6 viikko ennen LA pitää jo mennä lomalle) ja tällä hetkellä yhden lapsen päiväkodissa pitäminen maksaa 800+rapia€/kk ja veroja eikun vaan kiristetään päivittäin melkein. On melkein pakko sanoa että ei oikeasti ole rahaa tehdä uutta ihmistä tähän maailmaan. Kovasti tahtosin esikolle kaverin mutta saahan nähdä miten käy. Saattaa valitettavasti järki voittaa sydämen päätöksen :/

Noh, tulipas masis tekstiä :D Laittakaahan kuulumisia kuitenkin.

-suvi- yk2 kp27/30

Vierailija
195/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä täällä ollaan! :) Tänään olisi tarkoitus lähteä viettämään juhannusta miehen kotiin ja sieltä mökille. Meillä on varmasti luvassa tooosi villi juhannus, kun taidan varmuuden vuoksi viettää tipattoman juhannuksen, ja varmaan puunataan meidän molempien autot viimeisen päälle. :D

Kyllä täällä ainakin ollaan testien kanssa leikitty jo malttamattomana, vaikka tiedänkin, ettei niissä plussa voisi vielä näkyä. Testaamisesta on tullut enemmänkin aamurutiini, kun testejä on niin paljon kaapissa. Tähän asti on näyttänyt negaa joka kerta. Muistaakseni sain tammikuussa ekan plussan kp 32 ja nyt on meneillään kp 26. Edellisessä raskaudessa tein myös merkinnän selkäkivuista kp 29 ollessa. Nyt on vieläkin jotakin pientä selkäkipua, vaikka en ole sitä rasittanut mitenkään erityisesti.

Vauva-asiat pyörivät nyt tosi paljon mielessä. Voikohan jatkuvalla ajattelulla olla negatiivisia vaikutuksia kehon toimintaan? Ainakin erilaisia (luultuja) oireita sitä on tunnistavinaan. :D

Hyvää juhannusta kaikille, jos ei tässä ehditä aiemmin vielä kirjoittelemaan! Tsemppiä kaikille kierron kriittisissä vaiheissa oleville! ;)

- SueC, yk 1, kp 26/?

Vierailija
196/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveling, jos yhtään lämmittää niin Sveitsissä päiväkotipaikka on helposti kaksi kertaa noin kallista. Siinä saa pariin kertaan laskea kannattaako töihin palata vai olisiko parempi jäädä maan tavan mukaan kotiäidiksi. Puhumattakaan siitä että olisi useampi lapsi päiväkodissa. Ja koulujen alkaessa tilanne ei välttämättä parane, sillä läheskään aina ei kouluissa järjestetä lapsille ruokailua, vaan oletuksena on että kotiin tullaan syömään. Pitäisiköhän sitä harkita muuttoa takaisin Suomeen..

Otettiin varaslähtö ja heiluteltiin peittoja jo eilen, eli kp 11 kun kerran limoja ja haluja oli. Touhutaan sitten juhannuksena tosi tarkoituksellla.

Tsemppiä kaikille juhannustaikoihin ja onnea testailuun.

Kata, kp 12/26-28

Vierailija
197/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lieveling, mikä sattuma , että sulla on ollu saman niminen kaveri :D. Mun pikku apinat on vaan aivan koukussa kaikkeen mikä liittyy helinä keijuun, joten siitä tuli tää "mun nimi" :). Harmillista myös kuulla tuosta teidän tilanteesta, hirveen kalliiks on kyllä tehty lapsen hankinta. Kun sanotaan että "raha ei tuo onnea", niin kyllä se mun mielestä antaa paremmat lähtökohdat löytää se onni ja nauttia elämästä. Meillä oli kanssa pitkään puhetta, että selvitäänkö rahallisesti,jos tähän vielä se kolmas saataisiin. Meillä tehtiin se päätös lopulta sydämestä, nyt vaan aletaan elää "järkevämmin" . Oletteko ajatellut missään vaiheessa muuttoa suomeen? :)

Ja tosiaan täällä ei olla mitään muuta tehty, kun testailtu! 5 testiä tehty ja negaa näytti, paitsi yhessä oli kyllä mun mielestä tositositositosi haalee viiva, tai sitten alkaa silmätkin jo valehteleen, kun haluais vaan niin paljon ,että se viiva ilmestyisi.. Itku on kanssa koko ajan herkässä.

Nyt on jo tosiaan ollu monta päivää "menkkakipuja", lima vuotoo,pientä ällötystä,hieman huippaus tyyppistä huonoa oloa.

NO lauantaina aamulla teen viimesen testin(paitsi jos menkat nyt sit alkaa). Mieskin jo kysy, että käynkö mä syömässä niitä testejä siä vessassa kun koko ajan tarvis hakee lisää :D

Ihanaa juhannusta kaikille! :)

-Helinä- yk1, kp30/28-33 (kävin kalenteriani läpi ja pisin on kyllä ollu toi 33 ja sekin ollu harvoin noin pitkä)

Vierailija
198/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole viittinyt käydä kirjoittelemassa, kun olen koittanut saada ajatuksia muualle.

Onnea ihan ensinnäkin plussaneille!!

Tsemppiä piinaviikosta kärsiville!

Itselläni pitäisi ovis olla tässä juhannuksen aikoihin. Aamu alkoi menkkamaisilla kivuilla. En ole sen kumemmin tutkinut limoja enkä tehdyt ovistestejäkään. Ollaan menty joka toinen päivä taktiikialla. Toimii paremmin kuin joka päivä :) Vaikka itselleni on jostakin ilmestynyt niiin kauheat halut että huhu. En muistakkaan että olisi edes tälläistä koskaan ollut että sama asia pyörii mielesessä päivän aikaan parhaimmillaan yli viisi kertaa :D Miestä ei näytä niin paljoa kiinnostavan, jokin työ uupumus ilmeisesti. Koitan sitten salaperäisesti vähän vihjailla.

Nyt meinasin olla ihan alkoholittomalla linjalla juhannuksen tai no yhden siiderin, mutta siitä en tule kaatokänniin.

Hyvää juhannusta kaikille!!

T. Manskuu yk 6, kp 15/32

Vierailija
199/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhannusta ois tarkoitus juhlia mökkeilen ja kotona, kuskin roolissa...

Viime viikonloppuna tuli testailtua, mutta negaa näytti. Tilasin maanantaina mammaksi.fi sivustolta 20kpl puikkoraskaustestejä ja ois halu päästä testaamaan. Peittokin sais kyllä heilua useammin!

Vierailija
200/500 |
21.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna lähdössä miehen luokse jussia viettämään, käydään kokolla ja grillataan, juodaan limpparia ;)

Vielä ei ole enempiä raskausoireita ilmaantunut, mutta kokemuksesta osaan odottaa, että pahoinvointi alkaa voimistua ensi viikon aikana. Tänään tasan 5 rv. Pientä huimausta ja huonoa oloa on etenkin jos on pitkään syömättä ja jotkut hajut huomaa voimakkaammin ja taitaa olla väsymystäkin vähän enemmän, tosin sitä on vaikea arvioida, kun mä olen muutenkin aina väsynyt :D Ihanaa kun nyt saa nukkua pitkään ja muutenkin huilia kolme päivää. Välillä kyllä on tullut sellanen pieni paniikin poikanenkin, et mitä hittoa sitä on mennyt tekemään, vieläkö mä jaksan tän sirkuksen käydä läpi alusta asti.. mutta nää ajatuksethan kuuluu asiaan ;)

Vilena rv5