Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kohtelias käytös on nykyään niin harvinaista, että se hätkähdyttää.

Vierailija
15.01.2025 |

On enää pelkkää teeskentelyä, kuten kaupan henkilökunnan kyyniset tervehdykset.

Mihin kohteliaisuus ja hyvä käytös katosivat? Mitä meille tapahtui?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne katosi siihen kun naissukupuoli alkoi vihaamaan miessukupuolta.

Vierailija
2/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ole tuollaista huomannut. Ihan kohteliaita ne kauppojen myyjätkin ovat ainakin niissä kaupoissa, joissa minä käyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntekijät "myyjät" vaihtuu koko ajan kun tulee uusia nuoria tilalle ja taas alkaa ura alusta. Eli opetellaan perusasiat tervehtiminen, kassan käyttö jne. Nuoret ei ole vielä tottuneet ja saaneet kokemusta.

Vierailija
4/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset ovat kohteliaita, jos itse on kohtelias heille. 

Vierailija
5/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi maailman "onnellisin" maa on vain pelkästään teoreettista onnellisuutta... Todellisuudessa olemme ankeuttajia

Vierailija
6/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne saa kohteliaan kohtelun jotka sen ansaitsee. Jos sinä et saa kohteliasta kohtelua niin kannattaa alkaa miettimään miten itse muita kohtelet ja miten itse käyttäydyt

Vierailija
7/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään hyötyä olla mukava muille. Miksi käyttäisin energiaa muihin ihmisiin kun voisin käyttää ne itseeni?

Vierailija
8/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytöstavat ovat tosiaan hakusessa monellakin. Ei huomioida muita hirveästi. Ei katsota edes silmiin. 

Vierailija
9/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi maailman "onnellisin" maa on vain pelkästään teoreettista onnellisuutta... Todellisuudessa olemme ankeuttajia

Todellisuutesi ei vastaa omaani.

Vierailija
10/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on totta, niin miettikää miten helppoa meidän paremmin käyttäytyvien on tehdä mahtava vaikutus muihin: tervehtimällä, katsomalla silmiin ja pitämällä ovea auki takana tulevalle.

Ei ole koskaan ollut näin helppoa vaikuttaa sivistyneeltä ihmiseltä.

Vierailija
11/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne saa kohteliaan kohtelun jotka sen ansaitsee. Jos sinä et saa kohteliasta kohtelua niin kannattaa alkaa miettimään miten itse muita kohtelet ja miten itse käyttäydyt

Ei mene aina noin. Kysyin vastaantulijalta että anteeksi että häiritsen mutta voisitteko neuvoa missä tie X mahtaa täällä olla.... vastaukseksi sain haista vi--tu stana ja jatkoi matkaansa tämä keski-ikäinen mies eikä ollut kännissä. 

Vierailija
12/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytöstavat ovat tosiaan hakusessa monellakin. Ei huomioida muita hirveästi. Ei katsota edes silmiin. 

Kaupoissa ja jalkakäytävillä näkee yhä enemmän ihmisiä, jotka eivät halua väistää yhtään. Kauppajonossa tungetaan yskän kanssa (mutta tietysti ilman maskia) heti perään. Ei yhtään ajatella toisia.

Vierailija
13/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin tasapäisyyttä täällä vaaditaan. Ei saa erottua massasta. Ilmankos monista taloista ja monen sisustuksesta puuttuvat kaikki lämpimät ja kirkkaat värit. Pitää olla valkoista, mustaa ja harmaata.

Vierailija
14/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vannomatta paras, jos on esim. nuupahtaneen oloinen, väärän ikäinen, väärää sukupuolta jne. niin voi vaikka asiakaspalvelijaltkin saada toisen luokan kansalaisen palvelua. Koska ulkokuori.

Vierailija
15/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään hyötyä olla mukava muille. Miksi käyttäisin energiaa muihin ihmisiin kun voisin käyttää ne itseeni?

Hyödytkö sitten jotenkin ilkeilystä?

Vierailija
16/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koen, että asiakkaat ovat hirveän kiireisiä ja valittavat ihan mistä vaan, kunhan pääsee valittamaan. Ei huomioida muita, itse pitää päästä kiireellä hoitamaan asia kuin asia tai tukitaan kulkuväylät, kun on oikeus. Viime aikoina olen kuitenkin hämmästynyt, kun joku pyytää anteeksi tai on muuten kohtelias, pyytää eikä käskytä huutamalla. En ole aspa, mutta työpaikallani on vastaanotto ja lähes päivittäin kuulen ohikulkumatkalla tai viimeistään työkaverit purkavat tuntojaan minulle. Perus ruokakaupoissa ihmiset toimivat todella itsekkäästi. 

Vierailija
17/25 |
15.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tänään itseäni nuoremmalle (molemmat luultavasti, itseäni ainakin, yli 40v) naiselle ovea auki kun hänellä oli kauppakassit molemmissa käsissä. Hän rupesi kirkumaan patriarkaatista ja kuinka loukkaan hänen oikeuksiaan. Menin pois. 

Vierailija
18/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistyneisyys on harvinaista, kyllä.

Vierailija
19/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin näen kohteliasta käytöstä joka päivä. Oven avaamisia, kohteliaita hyvän päivän toivotuksia jne. Ehkä näet hieman suppeasti asian tai liikut vääränlaisissa piireissä. 

Vierailija
20/25 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin pikkukykässä naapuri ei tervehdi pihalla kun sattuu samaan aikaan. Minäkin lopetin tervehtimisen enkä moikkaa ketään.