Talvi/kevät vauva 2013
Moikka, aattelinpa laittaa tänne uuden keskustelu osuuden vauvan hankintaa talvi/kevät 2013 tähtääville.
Oon varmaan osalle jo tuttu aijemmista keskusteluista. Meillä varsinaisia yritys kertoja kaksi takana ja kolme kiertoa. Tänään alkoi menkat joten meillä seuraava yritys on tammikuunvauva :)
Jakakaamme siis kokemuksemme ja jos nyt sama porukka pysyisi pitempään kun aika väli on pitempi kuin kuukausi tai kaksi :)
Kommentit (500)
Hitsi mikä helle täällä. +27c on ihan liikaa mulle.
Ostin sitten uuden testin, tiputin neljä tippaa nestettä pipetillä, sieni alkoi imeä nestettä ja se kontrolliviiva tuli jo ennen testiviivaa esille :D Eli paksuna.fi.
Meikä soittelee neuvolaan vasta parin viikon päästä koska ei ne sinne kuitenkaan ota ennen vko 8-9. Mulla on kans nettilaskureiden mukaan LA 2.3. mutta kattoo nyt mitä ultra sanoo.
Nyt vaan toivomaan ettei tulis sitä pahoinvointia kun ylihuomenna lähdetään reissuun. Jos ei minusta kuulu ennen lauantaita niin tsemppiä jokaiselle tasapuolisesti.
-suvi- rv=ei aavistustakaan
p.s. mitähän Vilenalle kuuluu? höpsähtikö se niin pahasti että meidät unohti ;)
Jeps, eli eilen illalla myöhään alko menkat. Ei tarvine testiä tehdä..
No nyt sitten yk 2 / kp 2/26-30
Päätettiin tossa, ettei tässä nyt aleta tikuttelemaan mitään oviksia, et tulee jos on tullakseen..
Raskausviikot saa helposti selville raskauskiekon avulla http://www.vauva.fi/artikkeli/raskaus/110/raskauskiekko siinä on linkki :)
Niitä aletaan laskemaan edellisten kk alkamispäivästä. :)
Mustakin alkaa vahvasti tuntumaan siltä että kyllä ne menkat sieltä varmaan tulee jossain vaiheessa. En usko että olisi tärpännyt vieläkään. Minä en näköjään helposti tule raskaaksi. No pitäs kai saada kuitenkin viikko kulumaan että alkais ne menkatkin..
T. Manskuu yk 6 kp 23/26-32
Täti tuli, eli nyt aloitteleen uutta kierrosta! :)
Mukavaa viikonloppua kaikille!
-Helinä yk2 kp1/37 (meen nyt sit tän edellisen mukaan niin ei tuu testailtua sit liian aikasi)
Onnea hurjasti plussanneille! Ihanaa kun täällä porukka alkaa raskautumaan :)
Eipä tosiaan ole tullut käytyä täällä hetkeen aikaan, kiva kun kaipaillaan ;) Oma olo ei ihme kyllä ole muuttunut vielä juuri mitenkään. Rinnat on tavallista kipeemmät ja joskus tulee otettua päikkärit töitten jälkeen, mutta pahoinvointi ei ole vieläkään alkanut. Aiemmissa kolmessa raskaudessa se alkoi samaan aikaan, eli kuudennella viikolla ja nyt mulla seitsemäs viikko menossa eikä mitään.. Muutamana aamuna on ollut ihan pientä huonoa oloa ennenkun on saanut jotain suuhunsa. Ja hajut huomaa voimakkaampina, mut nekään ei tee huonoa oloa, niinkun aiemmissa raskauksissa. Tietysti alkaa pikkasen jo huolestuttaa, et onko kaikki ok. Tai sitten nää tytöt on vaan erilaisia, kuin noi poikaraskaudet ;) Mulla kun on kolme poikaa ennestään, niin oon päättänyt, et tää on tyttö... Naamakin kukkii, vähän, mitä ei mulla kyllä yleensä tapahdu edes raskausaikana. Eikös sitä sanota, et tyttö vie äitinsä kauneuden ;)
Ihanaa viikonloppua kaikille!
Terkuin Vilena ja tyttötoive rv 6+1
Heipsan kaikille.
Mukavaa kun ihmiset alkavat raskautumaan tässä meidänkin porukassa.
Toivottavasti kaikilla plusanneilla asiat sujuvat hyvin... :)
Ja vähän omaa päivitystä. Hiukan on mielialamuutoksia, voi olla että johtuu ihan vain siitä kun stressi helpottanut. Viimeviikolla oli muutamana aamuna pahoinvointia sekä muutaman päivän ajan rintojen arkuutta. Muuten ei ole mitään oireita. Enkä halua edes niitä miettiä ettei tule luulosairaaksi.. :D
Rauhassa odotellaan mitä tapahtuupi. :)
Haaveilija20 yk6 kp26/23-33
Vilena, toivottavasti tyttöhaaveesi toteutuu :). Kyllä nuo tytöt on sellasia rinsessoita. Itsellä ehkä pieni poikahaave tästä kolmannesta, kun kerta tyttöjä löytyy jo se kaksi kappaletta. Tosin olisihan tyttö vielä myös ihana, pääsisi vielä kerran käymään läpi kaikki ihanat vaaleanpunaiset vauva vaatteet ;).
Haaveilija20, täällä aletaan jo jännään sun puolesta! Tsemppiä piina päiviin! :)
Itse ajattelin tämän kierron mennä mahdollisimman rennosti ja ilman ovistestejä. Peitto vaan heiluun joka väliin! :D
Ja ensimmäistäkään rtestiä en tee, ennen kuin on menkat myöhässä! Tai no siihen ainakin pyritään ;)
-Helinä yk2 kp3/(30)-37
Että mä inhoan tätä piinaviikkoa ja mun PMS-oireilua joka voisi olla myös raskausoireilua. En kestä ku oon koko ajan ihan kiukkuinen ja raivohullu. En oo kyllä pitkään aikaan ollut sitä 6 päivää putkeen, mutta ei kai se vaarallista ole jos kerran on. :D Parhaimmilaan heitin miehen vaatteet kaapista ulos ja olin jo heittämässä sitä pihalle. Oiskonko suuttunut siitä, kun en päässyt sohvalle heti, kun mies makoili siinä...
Sitä alkaa kuvittelemaan että ne oireet vois johtua raskaudesta, mutta ne varmaan johtuu mulla PMS:tä... Oireet siis ois mielialanvaihtelut ja iltaisin ennen nukkumaan menoa järkyttävän kuuma, vaikka miehen mielestä huone on kylmä.
Mulla alkuviikosta nippaili mahaa joskus kp 20 kohdalla eli 5 päivää ovulaation jälkeen. Sen jälkeen ei oo enää ollut sitä. Rinnat olleet vähän arat ja valkovuotoa on tullut joka päivä...
Kuvittelen ja kuvittelen. Pitäisi lopettaa tämä typerä kuvittelu ja palata maanpinnalle sieltä haaveista ja tajuta että sieltä ne menkat taas tulee..
Anteeksi tämä purkaus, mutta ottaa vaan niin päähän..
T. Manskuu yk6, kp 25/26-32
Pari päivää pois, niin jopas on tullut viestejä ja ainakin yhden plussan näin myös. Paljon onnea SueC!! Ja tarrasukkia mukaan!
Täällä on kärsitty kuumuudesta ja kosteudesta niin että hiki vaan virtaa. Tänään nyt onneksi sadekuuro, niin on vähän viileämpää ulkona. Minulla piinaviikot meneillään. Selkein "oire" minulla ovat olleet kipeät nännit jotka kipeytyivät jo heti ovulaation jälkeen. Minulle ei normaalia, mutta toisaalta olivatpahan ne jo kipeät viimeiset pari yrityskertaa vaikkei tärpännytkään. Maha ruokatorvea myöten tuntuu täydeltä vaikken ole vielä aamiaista syönytkään ja illallinenkin oli aika kevyt..
Malttamattomana siis aamulla testailin ja jos oikeassa valossa käänsi testiä tietyssä kulmassa niin olin näkevinäni haamujen haamun. Plussaksi en osaa vielä tulkita, mutta toivoa ei olla menetetty ja uutta testiä kehiin huomenna.
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
KataB yk3, kp 23/26-28
Manskuu, sinulla onkin varsinaiset piinapäivät meneillään! Tsemppiä, koita jaksaa :). Koska meinasit testailla?
KataB, kuulostaa jo lupaavalta! :)
Voi että nyt on jännät ajat, olisi meinaan aikas monella hyvät mahdollisuudet plussaan!! Jospa tästä heinäkuusta tulisi kunnon plussakuu ;).
-Helinä yk2, kp4/(30-)37
No en haluaisi käyttää vielä raskaustestejäni. Niitä ois kaksi. Mulla ois noita ovistestejä joilla en enää aio ovista tihkuttaa että mahdollisesti eka teen sellaisen. Entiedä. En ole suunnitellut tarkkaa päivää. Jos mulla on pitkä kierto niiin menkat alkaa vasta viikon päästä maanantaina. Jos taas ei niin alkais nyt aikaisemmin jossain välissä.
Tsemppiä myös KataB:lle piinailuun ja Haaveilija20:lle!
Onnea plussanneille ja Manskuu toivottavasti olis tärpännyt! Itse oon kanssa aika PMS hirviö, ja poikkipuolista sanaa ei kannata sanoa. :P
Sitäpä tuossa miestiskelin ja rohkaistun tulla kysymään, että mikä lienee keskimääräinen ovisaika? Googletellu tuossa ja siinä keskivaiheilla lienee..
Vai miten teillä tikuttajilla on mennyt?
Meille tulee tuossa pidempi reissuero torstaina, nyt menossa vasta yk 2 ja 7/26-29, eli ensi viikolla puoliväli olis aika potentiaalinen vissiinkii. Pitää nyt ennen reissua laitella muutaman kerran pullat uuniin ja sitten kotiin palattua uudet satsit :)
Tää asia vaivaa mua kyllä niin, että pitäiskö sittenkin alkaa tikuttelemaan ittensäkki..
Oikein aurinkoista viikkoa kaikille ja peukkuja testaaville :)) Menenkin tällä viikolla työhaastikseen, saa vähän muuta ajateltavaa hetkeks :)
Tirpiainen, olin lukevinani jostain että ovis olisi keskimäärin 14 päivää ennen menkkojen alkua riippumatta kierron pituudesta. Eli jos kierto on 28 päivää, niin ovis on puolessa välissä. Lyhyemmissä kierroissa siis ovis on ennen puolta väliä ja pitkissä kierroissa taas puolen välin jälkeen. Korjatkaa muut jos olen väärässä. Kannattaa siis ehkä tikutella jos haluaa omalta kohdaltaan varmuuden asiaan. Itse en mikään ekspertti ole, sillä en tunne oireita ollenkaan ja minulla on tainnut alussa olla oma ovis vähän hukassa. Päädyin siihen lopputulokseen että oma ovis on vähän aiemmin kuin olin alunperin luullut.
Aamulla herätessä tuntui siltä että rinnat eivät olleet aivan yhtä kipeät kuin aiemmin ja olin ihan vakuuttunut etten olekaan raskaana. Sitten tein testin ja sain haamun näkyviin vähän vähemmllä väännöllä ja tirkistelyllä kuin eilen. Kaikki silti vielä niin haaleata etten uskalla plussaan vielä luottaa. Pelkään kovasti että kuukautiset kurvaavat paikalle parin päivän päästä sillä olo ei edelleenkään hirveästi poikkea parista viime kerrasta. Noh, uusi testi taas huomenna. Ehkä käyn ostamassa digitaalisen tällä kertaa niin ei tarvitse viivoja tihrustaa.
KataB yk 3, kp 24-26/28
Lupaavalta voisi vaikuttaa KataB, jännitetään ja piedetään peukkuja!
Ovis voi vaihdella 12-16 päivän väliä ennen menkkoja. Sillä itselläni edellisessä kierrossa se oli 16 päivää ennen menkkoja. Eli nyt jos luulemani ovis oli mulla kp 15 tässä kierrossa, niin ei ne menkatkaan ennen sunnuntaita tule alkamaan. Eli meinasin testaamisen jättää ihan loppukiertoon.
Eilen illalla oli tissit todella kipeet, mutta ei enää. Saa ihan kovasti painaa jos niihin haluaisi sattuvan. Ei mulla oo ennen menkkoja ollut koskaan niin kipeet mitä ne oli eilen. On kuiteskin olleet silleen että vaihteleasti kipeet, että ei koko aikaa.
Mukava kuulla että en oo ainut PMS hirviö :) Helpottaa ehkä tämä tieto miestäkin että on toisetkin naiset äkäsiä akkoja :D Toivon että alkais ees helpottaa se kiukkuilu, että ei taas tänä iltana itketä jostakin.. Kummallisesti aina iltasin iskenyt tuo juuri ennen nukkumaan menoa :D
Manskuun yk 6, kp27/26-32
Heipparallaa kaikki!
Että olikin mukava pitkästä aikaa lukea ihan ajatuksen kanssa näitä teidän kirjoituksia (muutaman viikon ajan kun talossa ollut koko ajan jotain säpinää niin ettei rauhassa saa edes lukea). Manskuu et todellakaan ole ainut PMS hirviö :D täältä löytyy yksi. Yleensä ennen menkkoja ole 2-6pv aika räjähtävää sorttia, nyt oli tuossa viime viikolla räjähdyksiä ja tunteen purkauksia.
Oireita en ole nyt edes yrittännyt tutkia odotan vain rauhassa. Kyllä sitä nyt on viimeisne viikon miettinyt päivittäin onkohan tärpänny vai ei mutta koittannut pysyä maltillisena. Muutamana päivänä on taas ollut pahoinvointia ja erityisesti syönnin jälkeen.
Ja mitä tuohon rintojen arkuuten tulee, yleensä mulla on ennen menkoja rinnat hyvinkin arat no nyt mulla oli jonkin aikaa nännit todella arat, ei vain ole enään :p mistähän moinen?
Tsemppiä kauheesti muille piinaajille! Tää on kierrossa ehkä rasittavin vaihe :D
Haaveilija yk6 kp29/23-33
Ps. jos menkat ei tule niin maanantaina testii (ehkä, tai sit ti tai ke tai to......) Minne asti malttaa oottaa :P
Oon aamusta alkaen kärsinyt pahoinvoinnista.
Ensin ajattelin tämän olevan migreeniä, ihan pientä päänsärkyä, ja nappasin kaksi buranaa kitusiin ja painuin sänkyyn. Mutta eipä auttanutkaan ja edelleen vaan kuvottelee. Yök.
Jumppaankin olis pitäny lähteä, mutta tää sohva on parempi kyllä nyt.
Mies innoistui tämän nyt olevan raskauspahoinvointia kun haistankin jokaisen yksityiskohdan täällä huushollista alakerrasta ylös saakka. Toivottavasti tämä ei sitä ole koska on ihan kamalaa. Ja vastahan ne menkatkin loppui, tosin rinnat ovat kyllä jännät olleet koko ajan, en sen enempää niitä ajatellut. No katsellaan...
Kunhan tulin tänne vaan valittamaan :P
Haleja kaikille.
Tsemppiä pahoinvoitiin Tirpiainen. Joko on hellittänyt?
Digitestin tulos aamulla oli raskaana 1-2 viikkoa, joten eiköhän plussaan pitäisi alkaa luottamaan. Oireina edellenkin vain arat nännit, pullukan tuntuiset rinnat, vähän pömpöllä oleva maha, ja täysi tunne mahassa, eli ei vielä mitään kovin dramaattista. Heti iski suuri pelko keskenmenosta. Tarrasukkia siis toivotaan paljon mukaan.
Halit kaikille ja tsemppiä plussailuun.
Kata & muru rv 3+3
Oi paljon onnea KataB! Muru, ihana työnimi :). Meidän ensimmäinen masuasukki nimettiin myös muruks :D.
Nyt lisää tälläsiä uutisia!!!
-Helinä yk2, kp6/(30-)37
Onnea KataB!!
Nyt tuli kauhea hinku tehdä testi, mutta en tee vielä. Pitää malttaa ainakin perjantaihin asti odotella.
T. Manskuu yk6, kp28/(26-)32
Helinä_K, kiitos onnitteluista. Harmi kuulla, että jouduit sairaalareissulle ja että siellä selvisi ettet olekaan raskaana. :( Toivottavasti menkat alkavat kuitenkin pian ja pääsette yrittämään.
Olin malttamaton ja soitin ekan ajan neuvolaan, joka on heinäkuun lopulla. Kummasti mut muistettiin ennestään. :) Siellä arvioitiin LA:n olevan 3.3. ja viikkojen 4+4, mutta omien tuntemusten pohjalta olen määritellyt, että 8.3. ja 3+6 pitäisivät enemmän paikkansa.
Jään seurailemaan teidän kuulumisia ja toki kirjoittelenkin vielä. :)
- SueC + pikkuinen 3+6 (4+4)